Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnības etnogrāfija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_141
Zinātnes nozare
Sociālā antropoloģija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentos izpratni par to, kā bērnība tiek konceptualizēta mūsu sabiedrībā, kā arī iepazīties ar teorētisko literatūru šajā sakarā, tādā veidā dodot iespēju studentiem veidot padziļinātas zināšanas attiecībā uz bērnības interpretāciju un pētījumiem šajā jomā.

Priekšzināšanas

Klasisksās antropoloģijas teorijas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1) Students spēj izklāstīt zināšanas par galvenajiem izpētes virzieniem bērnības antropoloģijā; 2) Students spēj izvērtēt dažādas bērnu pētniecības metodes un ar tām saistītos izaicinājumus; 3) Students spēj formulēt ar bērnu pētniecību saistītus pētniecības problēmjautājumus Latvijā; 4) Students spēj sniegt ar bērnības tēmu saistītu analīzi; 5) Students spēj aktīvi piedalīties nodarbībās, jo ir iepazinies ar obligāto literatūru; 6) Students spēj piedalīties e-diskusijā.

Prasmes

1.1) Students spēj pielietot zināšanas konrētu situāciju analīzē; 2) Students spēj teorētiski izplānot ar bērniem saistītus pētījumus; 3) Students spēj izveidot prezentāciju par vienu ar bērnību saistītu problēmjautājumu.

Kompetences

1.Studenti spēs kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rakstisks eksāmens (50%); patstāvīgie darbi (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads bērnības etnogrāfijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnība sociālās zinātnes pētījumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Aries, P. 1962. Centuries of Childhood. A social history of family life. New York. Vintage Books.

2.

Gottlieb, A. 2004. The Afterlife is Where We Come From. Chicago: University of Chicago Press.

3.

LeVine, Robert A. 2007. Ethnographic Studies of Childhood: Historic Overview. American Anthropologist, Vol. 109, Issue 2, pp. 247-260

4.

Foucault, Michel. 1994. “The Politics of Health in the 18th Century.” In Faubion (ed.) Power. New York: The New Press. 90-105

5.

Kovats-Bernat, Christopher. 2006. Sleeping Rough in Port-au-Prince: An Ethnography of Street Children and Violence in Haiti. University Press of Florida. pp. 1 – 142* (pp. 143 – 233 pieejamas, bet NAV obligātas)

6.

Mead, M. 1928. Coming of Age in Samoa. Harper Collins Publishers.

Papildu literatūra

1.

Bloch, M. 2008. How We Think They Think. Boulder, Colo.: Westview Press.

2.

Hirshfeld L., 2002. Why Don't Anthropologists Like Children? American Anthropologist, New Series, Vol. 104, No. 2 (Jun., 2002), pp. 611-627

3.

Jahoda, Gustav, Lewis I.M. (eds). 1990. Acquiring Culture. Introduction: Child Development in Psychology and Anthropology, Routledge, pp. 1 – 35

4.

Leitāne, Iveta. 2007. Bērnības konstrukta reliģiskie avoti un intencionālais lietojums Latvijā 19./20.gadsimta mijā, Letonica. 2007/16. lpp. 67 - 91 (latviešu plūsmai)

5.

Morton, H. 1996. Becoming Tongan: an ethnography of childhood. University of Hawaii Press.

Citi informācijas avoti

1.

Dokumentālā filma "Born into Brothels" un"Babies"

2.

UNICEF

3.

Bērnu tiesību aizsardzības likums (internetā) (latviešu plūsmai)