Bērnības etnogrāfija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1) Students spēj izklāstīt zināšanas par galvenajiem izpētes virzieniem bērnības antropoloģijā; 2) Students spēj izvērtēt dažādas bērnu pētniecības metodes un ar tām saistītos izaicinājumus; 3) Students spēj formulēt ar bērnu pētniecību saistītus pētniecības problēmjautājumus Latvijā; 4) Students spēj sniegt ar bērnības tēmu saistītu analīzi; 5) Students spēj aktīvi piedalīties nodarbībās, jo ir iepazinies ar obligāto literatūru; 6) Students spēj piedalīties e-diskusijā.
Prasmes
1.1) Students spēj pielietot zināšanas konrētu situāciju analīzē; 2) Students spēj teorētiski izplānot ar bērniem saistītus pētījumus; 3) Students spēj izveidot prezentāciju par vienu ar bērnību saistītu problēmjautājumu.
Kompetences
1.Studenti spēs kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rakstisks eksāmens (50%); patstāvīgie darbi (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads bērnības etnogrāfijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnība sociālās zinātnes pētījumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās literatūras un pētījumu semināri
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Aries, P. 1962. Centuries of Childhood. A social history of family life. New York. Vintage Books.
Gottlieb, A. 2004. The Afterlife is Where We Come From. Chicago: University of Chicago Press.
LeVine, Robert A. 2007. Ethnographic Studies of Childhood: Historic Overview. American Anthropologist, Vol. 109, Issue 2, pp. 247-260
Foucault, Michel. 1994. “The Politics of Health in the 18th Century.” In Faubion (ed.) Power. New York: The New Press. 90-105
Kovats-Bernat, Christopher. 2006. Sleeping Rough in Port-au-Prince: An Ethnography of Street Children and Violence in Haiti. University Press of Florida. pp. 1 – 142* (pp. 143 – 233 pieejamas, bet NAV obligātas)
Mead, M. 1928. Coming of Age in Samoa. Harper Collins Publishers.
Papildu literatūra
Bloch, M. 2008. How We Think They Think. Boulder, Colo.: Westview Press.
Hirshfeld L., 2002. Why Don't Anthropologists Like Children? American Anthropologist, New Series, Vol. 104, No. 2 (Jun., 2002), pp. 611-627
Jahoda, Gustav, Lewis I.M. (eds). 1990. Acquiring Culture. Introduction: Child Development in Psychology and Anthropology, Routledge, pp. 1 – 35
Leitāne, Iveta. 2007. Bērnības konstrukta reliģiskie avoti un intencionālais lietojums Latvijā 19./20.gadsimta mijā, Letonica. 2007/16. lpp. 67 - 91 (latviešu plūsmai)
Morton, H. 1996. Becoming Tongan: an ethnography of childhood. University of Hawaii Press.
Citi informācijas avoti
Dokumentālā filma "Born into Brothels" un"Babies"
UNICEF
Bērnu tiesību aizsardzības likums (internetā) (latviešu plūsmai)