Veselības aprūpes izglītības programmu plānošana un realizācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izskaidrot jēdzienus un terminoloģiju pedagoģijā, pedagoģiskajā pētniecībā, kas attiecināmi un veselības aprūpes un māsu izglītības praksi. Apzināsies māsas lomu un uzdevumus, kā arī nozīmi māsu izglītības sistēmas pilnveidošanā. Zinās nosaukt un paskaidrot māsu izglītības programmu plānošanas pamatprincipus un reglamentējošos dokumentus. Zinās supervīzijas funkcijas un nozīmi veselības aprūpes sistēmā.
Prasmes
1.Pratīs identificēt mācīšanās un mācīšanas nepieciešamību veselības aprūpes vidē, spēs noteikt un izvērtēt mācību procesu efektivitāti un pacientu vai studentu mācību sasniegumus. Pratīs formulēt mērķus, uzdevumus un sagaidāmos rezultātus veselības aprūpes izglītībā. Pratīs vadīt grupas nodarbības, izvērtēt grupas mācīšanās vajadzības un specifiku.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi patstāvīgi izstrādāt studiju kursa aprakstu, norises plānu, māszinību (veselības aprūpes) izglītības jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Iepazīties ar literatūru.
Iepazīties ar lekciju materiāliem, sagatavot jautājumus.
Veikt patstāvīgi uzdevumus grupās un individuāli – prezentāciju sagatavošana un demonstrēšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (50%) un eksāmens (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālie pētījumi veselības aprūpes profesionāļu izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālie pētījumi veselības aprūpes profesionāļu izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse (sast. Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova) (2017). Rīga: RSU
Sarah B. Keating and Stephanie S. DeBoor. (2017). Curriculum Development and Evaluation in Nursing Education.
Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier
Mārtinsone K. (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Sarah B. Keating and Stephanie S. DeBoor. (2017). Curriculum Development and Evaluation in Nursing Education.
Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier
Papildu literatūra
Pieaugušo izglītība (2012.) rakstu krājums, sast. K.Mārtinsone. Rīga: RAKA
Bastable S. (2021). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones&Bartlett Learning
Belton A., Simpson N. (2017.) The How to of Patient Education. 2nd ed.
Glanz K., Rimer B.K., Viswanth K. (2015.) Health Behavior and Health Education. John Wiley&Sons
Gudjons, Herbert. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)
Geidžs N.L. u.c (1999.) Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Bastable S. (2021). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones&Bartlett Learning
Belton A., Simpson N. (2017.) The How to of Patient Education. 2nd ed.