Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības aprūpes izglītības programmu plānošana un realizācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_345
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Veselības aprūpes zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par izglītības zinātni un praksi, tās vietu un lomu veselības aprūpes sistēmā un veselības aprūpes profesionāļu izglītībā. Iepazīties ar jaunākajām atziņām un teorijām mācību un mācīšanas problemātikā, to lietojumu veselības aprūpes vidē māsu un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītībā. Veicināt teorētisko zināšanu pielietojumu praktiskā darbā – gan klīniskā vidē, gan māsu izglītības sistēmā.

Priekšzināšanas

Vispārīgajā psiholoģijā, attīstības psiholoģijā, vispārīgajā pedagoģijā, māszinību teorijās un aprūpes filosofijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izskaidrot jēdzienus un terminoloģiju pedagoģijā, pedagoģiskajā pētniecībā, kas attiecināmi un veselības aprūpes un māsu izglītības praksi. Apzināsies māsas lomu un uzdevumus, kā arī nozīmi māsu izglītības sistēmas pilnveidošanā. Zinās nosaukt un paskaidrot māsu izglītības programmu plānošanas pamatprincipus un reglamentējošos dokumentus. Zinās supervīzijas funkcijas un nozīmi veselības aprūpes sistēmā.

Prasmes

1.Pratīs identificēt mācīšanās un mācīšanas nepieciešamību veselības aprūpes vidē, spēs noteikt un izvērtēt mācību procesu efektivitāti un pacientu vai studentu mācību sasniegumus. Pratīs formulēt mērķus, uzdevumus un sagaidāmos rezultātus veselības aprūpes izglītībā. Pratīs vadīt grupas nodarbības, izvērtēt grupas mācīšanās vajadzības un specifiku.

Kompetences

1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi patstāvīgi izstrādāt studiju kursa aprakstu, norises plānu, māszinību (veselības aprūpes) izglītības jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Iepazīties ar literatūru. Iepazīties ar lekciju materiāliem, sagatavot jautājumus. Veikt patstāvīgi uzdevumus grupās un individuāli – prezentāciju sagatavošana un demonstrēšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (50%) un eksāmens (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālie pētījumi veselības aprūpes profesionāļu izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Aktuālie pētījumi veselības aprūpes profesionāļu izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācību process, tā struktūra. Mācīšanās un mācīšanas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās identitātes veidošanās un attīstība izglītības procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izglītības programmas veselības aprūpē. Normatīvie dokumenti, kas reglamentē izglītības programmu veidošanas procesu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija pieaugušo izglītībā. Supervīzijas nozīme veselības aprūpē. Mentorings un citi profesionālās attīstības veidi veselības aprūpē. Grupu vadīšanas metodes un tehnikas pieaugušo izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Māszinību un citu veselības aprūpes profesionāļu izglītība Latvijā un ārvalstīs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija. Izglītības sistēma Latvijā. Izglītības sistēmas klasifikācija (EKI un LKI līmeņi, profesionālās izglītības līmeņi). Pedagoģija, andragoģija un izglītības zinātne veselības aprūpes sistēmā. Veselības izglītība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītība. Pieejas, teorijas, specifika. Neformālā un interešu izglītība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Supervīzija: Teorija. Pētījumi. Prakse (sast. Kristīne Mārtinsone, Sandra Mihailova) (2017). Rīga: RSU

2.

Kathleen P. King. (2017). Technology and Innovation in Adult Learning.

3.

Sarah B. Keating and Stephanie S. DeBoor. (2017). Curriculum Development and Evaluation in Nursing Education.

4.

Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier

5.

Mārtinsone K. (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU.

6.

Ārvalstu studentiem/For international students:

7.

Kathleen P. King. (2017). Technology and Innovation in Adult Learning.

8.

Sarah B. Keating and Stephanie S. DeBoor. (2017). Curriculum Development and Evaluation in Nursing Education.

9.

Stewart, M., N. (2020). The Art and Science of patient education for health literacy. St. Louis, Missouri: Elsevier

Papildu literatūra

1.

Pieaugušo izglītība (2012.) rakstu krājums, sast. K.Mārtinsone. Rīga: RAKA

2.

Bastable S. (2021). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones&Bartlett Learning

3.

Belton A., Simpson N. (2017.) The How to of Patient Education. 2nd ed.

4.

Glanz K., Rimer B.K., Viswanth K. (2015.) Health Behavior and Health Education. John Wiley&Sons

5.

Gudjons, Herbert. (2007). Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)

6.

Geidžs N.L. u.c (1999.) Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)

7.

EBOOK: Adult Learning in Groups. Brid Connolly, 2008. (akceptējams izdevums)

8.

Ārvalstu studentiem/For international students:

9.

Bastable S. (2021). Nurse as Educator: Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Jones&Bartlett Learning

10.

Belton A., Simpson N. (2017.) The How to of Patient Education. 2nd ed.

11.

EBOOK: Adult Learning in Groups. Brid Connolly, 2008. (akceptējams izdevums)

Citi informācijas avoti

1.

www.likumi.lv