Lietišķā socioloģija: kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti izprot, definē un izskaidro galveno socioloģisko pētījumu metožu darbības principus.
Prasmes
1.Apgūtās socioloģiskās pētniecības metodes studenti prot lietot, veicot un prezentējot reālus praktiskus pētījumus.
Kompetences
1.Studenti spēj izvēlēties sociālo problēmu izpētes situācijai pašas atbilstošākās un efektīvākās socioloģisko pētījumu un datu analīzes un interpretācijas metodes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
Pārbaudījums
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lietišķā socioloģija. Socioloģisko pētījumu izmantošanas iespējas sociālā darba sfērā. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja un dizains lietišķajos socioloģiskajos pētījumos.
-
Socioloģiskās aptaujas raksturojums un izstrāde. Pētniecisko jautājumu veidi.
-
Intervija. Intervijas plāns, sagatavošanās intervijai, norise, transkripcija, pamatkodēšana.
-
Fokusgrupu diskusijas.
-
Empīrisko datu analīze un interpretācija.
-
Socioloģisko pētījumu prezentācija.
-
Lietišķā socioloģija. Socioloģisko pētījumu izmantošanas iespējas sociālā darba sfērā. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja un dizains lietišķajos socioloģiskajos pētījumos.
-
Socioloģiskās aptaujas raksturojums un izstrāde. Pētniecisko jautājumu veidi.
-
Intervija. Intervijas plāns, sagatavošanās intervijai, norise, transkripcija, pamatkodēšana.
-
Fokusgrupu diskusijas.
-
Empīrisko datu analīze un interpretācija.
-
Socioloģisko pētījumu prezentācija.
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kroplijs, A., Raščevska, M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. - Rīga: Raka, 2010.
Mārtinsone, K., Pipere, A. et al. (sast.) Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. - Raka, 2011.
Blaikie, N. Designing social research: the logic of anticipation. - Cambridge: Polity Press, 2010.
Creswell, J. W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. - Thousand Oaks (Calif.); London: SAGE Publications, 2018.
Neuman, W. L. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 5th edition. - Allan & Bacon, 2014.
Papildu literatūra
Bryman, A. Social research methods. 3rd ed. - Oxford: Oxford University Press, 2012.
Pētniecība: teorija un prakse. K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zinātniskajā redakcijā. - RaKa. 2016.
Walliman, N. Research methods: the basics. - Routledge, 2017.
Ядов, В. Я. Стратегия социологического исследования: Описание, объяснение, понимание социальной реальности. - Москва: «Добросвет», 2009.
Zirnīte, M., Garda-Rozenberga, I. Mutvārdu vēsture un dzīvesstāsti: vadlīnijas intervētājiem un atmiņu rakstītājiem. - LU Filozofijas un socioloģijas institūts, Latvijas Mutvārdu vēstures pētnieku asociācija Dzīvesstāsts. 2014.
Lūse, A. (sast., red.) Cilvēks. Dzīve. Stāstījums: rakstu krājums. - Latvijas Antropologu biedrība, LU Literatūras, folkloras un mākslas institūts, 2002.
Trapenciere, I. Transition trajectories from youth institutional care to adulthood. // SHS Web of Conferences: Proceedings. - EDP Sciences, 2018. - Vol.51
Trapenciere, I. Par kvalitatīvo un kvantitatīvo metožu izmantošanu nabadzības pētījumos. // Zirnīte, M. (sast.). Dzīvesstāsti: Vēsture, kultūra, sabiedrība. - LU Filozofijas un socioloģijas institūts. 2007., 258.-268.lpp.
Elksne, G. "No upenēm līdz kartupeļiem": laika ritums lauku cilvēka dzīves tēlojumā. // Vērtības: Latvija un Eiropa: kolektīva monogrāfija divos sējumos / (zinātniskā redaktore un sastādītāja Kūle, M.). - LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2016, 2. sēj.