Anestēzija neonatoloģijā un pediatrijā II
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Rezidenti spēj demonstrēt zināšanas un medicīnas teoriju izpratni Anestezioloģijā bērniem, kas atbilst Anesteziologa, reanimatologa specialitātes prasībām, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un daļēji arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē.
Prasmes
1.Rezidenti spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursa aprakstā iekļauto manipulāciju sekmīgu izpildi klīniskā vidē.
Kompetences
1.Studiju kursu nobeigumā rezidents orientējas bērnu perioperatīvās aprūpes jautājumos, ir spējīgs pieņemt pamatotus lēmumus, gatavojot bērnu operācijai, kā arī nodrošināt anestēziju dažādām ķirurģiskām un diagnostiskām manipulācijām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Teorētiskā sagatavošanās praktiskajām mācībām (ieskaitot arī kursā iekļauto prasmju apgūšanai), izmantojot rekomendētus mācību materiālus. Klīnisko prasmju pilnveidošana uz mulāžām, manekeniem, simulētā vidē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīnisko prasmju apguvi novērtē praktisko mācību vadītājs, bet specialitātes programmas vadītājs organizē studiju kursu teorētisko zināšanu pārbaudi (saskaņā ar RSU Studiju reglamentu II). Teorētisko zināšanu vērtēšanai lieto dažādas zināšanu vērtēšanas metodes: daudzatbilžu testus, esejas, klīnisko problēmu risinājumu aprakstus, gadījumu prezentācijas, u.c. Prasmes vērtē, novērojot veikumu darba vietā, kā arī izmanto novērojumus demonstrējumos uz manekena vai simulatora, kā arī objektīvi strukturēto klīnisko prasmju pārbaudi. Rezidentu zināšanas un prasmes vērtē ar atzīmi pēc 10 ballu sistēmas.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Monitorēšanas standarti bērnu anestēzijā, pamošanās anestēzijas laikā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Vispārējās anestēzijas vadīšana: inhalācijas vielas, intravenozās vielas, muskuļu relaksanti. Aptaukojies bērns.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Sāpes, to novērtēšana un ārstēšana pēcoperācijas periodā bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ambulatorā anestēzija pediatrijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Šķidrumu un asins pārliešanas taktika anestēzijas laikā, koloīdu pielietojums.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Anestēzijas prakses pamati bērnam. Klīniskā novērošana, vadīšana un atmošanās.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Anafilakse anestezioloģijā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Klīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija (Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā), Rīga: Medicīnas apgāds, 2017. (ISBN: 978-9984-813-96-7)
Antoņina Sondore. Anestezioloģijas pamati vairāk nekā 1000 jautājumos un atbildēs. Rīga: Medicīnas apgāds, 2016 (ISBN: 9789984813899)
Papildu literatūra
Manuel C. Pardo, Ronald D. Miller. Basics of anesthesia. Elsevier, 2018 (ISBN: 978-0-323-40115-9)
“Smith and Aitkenhead's Textbook of Anaesthesia”.6th ed. Churchill Livingstone, 2013
B.Mamaja. Anestēzija pediatrijā. - Rīga, RSU, 2008.
E.Vasiļevskis. Reģionālās anestēzijas ABC. Nacionālais Apgāds, 2008.
Anesthesia. Miller R.D.(ed). 7th ed. New York: Churchill Livingstone, 2010.