Vispārīgā un saskarsmes psiholoģija, starppersonu komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Izpratne par psiholoģijas teorētiskajiem pamatvirzieniem un personības izpētes pieejām • Izpratne par personības izziņas procesiem, to norisi un izpausmēm profesionālajā darbībā • Izpratne par saskarsmes struktūru, sociālās percepcijas, komunikācijas un interakcijas izpausmēm un teorētiskajām pieejām • Izpratne par konfliktu veidiem, norisi un risināšanas taktiku izvēles iespējām profesionālajās situācijās
Prasmes
1.• Prasme analizēt emocionālo stāvokļu norisi un personības individuālās īpašības • Prasmes analizēt komunikācijas veidus un to izpausmes saskarsmes situācijās
Kompetences
1.• Cieņpilni un ētiski sazināties ar medicīnas profesionāļiem, izmantojot uz pierādījumiem balstītas fizioterapijas principus, izprotot un veicinot fizioterapeita lomu veselības aprūpes sistēmas funkcijās un struktūrās
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Analītiska viena psiholoģijas teorētiskā virziena apraksts.
Patstāvīgs pētījums par vienu no psihiskajām parādībām;
Domu karte par izziņas procesiem.
Saskarsmes situāciju atlase un analītisks izvērtējums. Referāts.
Patstāvīgs pētījums „Konfliktu risināšanas iespējas”. Pētījums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir:
• Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam).
• Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtējumu, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā.
• Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju.
• Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā.
• Galīgais vērtējums beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma.
Studiju kursa partstāvīgo darbu vērtēšanas kritēriji:
1. Patstāvīgo darbu izpilde – eseja, referāts, domu karte, patstāvīgais pētījums, tēžu analīze. Par katru darbu – 10 punkti
2. Studiju kursa pārbaudījumi vispārīgā un saskarsmes psiholoģijā. Par katru darbu – 15 punkti
3. Produktīva darbība semināros. 2 punkti par katru
4. Attieksme pret izglītošanos un individuālā attīstības dimanika:
- par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās,
- par secīgu augšupejošu dinamiku. 2 punkti katrā daļā (vispārīgā un saskarsmes)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētīšanas metodes psiholoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības virzība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības virzība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālie un gribas stāvokļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības individuālās īpašības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zināšanu pārbaudes darbs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētīšanas metodes psiholoģijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības izpētes pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālie un gribas stāvokļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības individuālās īpašības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Personības individuālās īpašības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zināšanu pārbaudes darbs
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. A.Ābele. Vispārīgā psiholoģija. 2000.
2. Psiholoģija 1.,2.,3. Autoru kol., 2015.
3. A. Vorobjovs. No domas līdz zinātnei: psiholoģijas vēsture. 2005.
4. A.Pīzs. Ķermeņa valoda. R.: Jumava, 2006.
5. S.Omārova. Cilvēks runā ar cilvēku. R.: Kamene, 2009.
Papildu literatūra
1. A.Ābele. Sporta psiholoģija. 2018.
2. A. Vorobjovs. Vispārīgā psiholoģija. 2000.
3. L.E.Borns, N.F.Ruso. Psiholoģija. 2001.
4. V.Renģe. Psiholoģija: Personības Psiholoģija. 2000.
5. I.Šuvajevs. Dzīļu psiholoģija: personas, idejas un risinājumi. 2002.
6. Karpova Ā. Personība. Teorija un to rādītāji. - R.: Zvaigzne ABC, 1998.
7. A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R.: Izglītības soļi, 2002.
8. V.Reņģe. Sociālā psiholoģija. R.: Zvaigzne ABC, 2002.
9. K.Mārtinsone, A.Lasmane, Ā. Karpova. Psiholoģijas vēsture. R.: Zvaigzne ABC, 2016.
10. Van Teijlingen Ma MEd, E., PhD. (2019). Psychology and sociology applied to medicine: An Illustrated Colour Text. Illustrated Colour Text.
Citi informācijas avoti
Elektroniskās datu bāzes