Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vispārīgā un saskarsmes psiholoģija, starppersonu komunikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_359
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt izpratnes veidošanos par psiholoģiju kā zinātni un personības psihisko parādību norisēm un izpausmēm, kā arī personības socializācijas procesu saskarsmē, saskarsmes norisi un galvenām saskarsmes prasmēm veselības aprūpē.

Priekšzināšanas

● Sekmīgi pabeigta vidusskolas programma; ● Zināšanas par cilvēka augšanas un attīstības procesiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Izpratne par psiholoģijas teorētiskajiem pamatvirzieniem un personības izpētes pieejām • Izpratne par personības izziņas procesiem, to norisi un izpausmēm profesionālajā darbībā • Izpratne par saskarsmes struktūru, sociālās percepcijas, komunikācijas un interakcijas izpausmēm un teorētiskajām pieejām • Izpratne par konfliktu veidiem, norisi un risināšanas taktiku izvēles iespējām profesionālajās situācijās

Prasmes

1.• Prasme analizēt emocionālo stāvokļu norisi un personības individuālās īpašības • Prasmes analizēt komunikācijas veidus un to izpausmes saskarsmes situācijās

Kompetences

1.• Cieņpilni un ētiski sazināties ar medicīnas profesionāļiem, izmantojot uz pierādījumiem balstītas fizioterapijas principus, izprotot un veicinot fizioterapeita lomu veselības aprūpes sistēmas funkcijās un struktūrās

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Analītiska viena psiholoģijas teorētiskā virziena apraksts. Patstāvīgs pētījums par vienu no psihiskajām parādībām; Domu karte par izziņas procesiem. Saskarsmes situāciju atlase un analītisks izvērtējums. Referāts. Patstāvīgs pētījums „Konfliktu risināšanas iespējas”. Pētījums.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: • Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). • Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtējumu, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. • Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. • Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. • Galīgais vērtējums beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Studiju kursa partstāvīgo darbu vērtēšanas kritēriji: 1. Patstāvīgo darbu izpilde – eseja, referāts, domu karte, patstāvīgais pētījums, tēžu analīze. Par katru darbu – 10 punkti 2. Studiju kursa pārbaudījumi vispārīgā un saskarsmes psiholoģijā. Par katru darbu – 15 punkti 3. Produktīva darbība semināros. 2 punkti par katru 4. Attieksme pret izglītošanos un individuālā attīstības dimanika: - par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās, - par secīgu augšupejošu dinamiku. 2 punkti katrā daļā (vispārīgā un saskarsmes)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētīšanas metodes psiholoģijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības izpētes pieejas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības virzība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības virzība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Emocionālie un gribas stāvokļi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības individuālās īpašības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zināšanu pārbaudes darbs
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētīšanas metodes psiholoģijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības izpētes pieejas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Emocionālie un gribas stāvokļi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības individuālās īpašības
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Personības individuālās īpašības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zināšanu pārbaudes darbs
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

1. A.Ābele. Vispārīgā psiholoģija. 2000.

2.

2. Psiholoģija 1.,2.,3. Autoru kol., 2015.

3.

3. A. Vorobjovs. No domas līdz zinātnei: psiholoģijas vēsture. 2005.

4.

4. A.Pīzs. Ķermeņa valoda. R.: Jumava, 2006.

5.

5. S.Omārova. Cilvēks runā ar cilvēku. R.: Kamene, 2009.

Papildu literatūra

1.

1. A.Ābele. Sporta psiholoģija. 2018.

2.

2. A. Vorobjovs. Vispārīgā psiholoģija. 2000.

3.

3. L.E.Borns, N.F.Ruso. Psiholoģija. 2001.

4.

4. V.Renģe. Psiholoģija: Personības Psiholoģija. 2000.

5.

5. I.Šuvajevs. Dzīļu psiholoģija: personas, idejas un risinājumi. 2002.

6.

6. Karpova Ā. Personība. Teorija un to rādītāji. - R.: Zvaigzne ABC, 1998.

7.

7. A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R.: Izglītības soļi, 2002.

8.

8. V.Reņģe. Sociālā psiholoģija. R.: Zvaigzne ABC, 2002.

9.

9. K.Mārtinsone, A.Lasmane, Ā. Karpova. Psiholoģijas vēsture. R.: Zvaigzne ABC, 2016.

10.

10. Van Teijlingen Ma MEd, E., PhD. (2019). Psychology and sociology applied to medicine: An Illustrated Colour Text. Illustrated Colour Text.

Citi informācijas avoti

1.

Psiholoģija

2.

LMT

3.

Elektroniskās datu bāzes