Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kvalitātes vadība pacientu aprūpē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
MDAK_082
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak@rsu.lv, +371 67061568

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par kvalitātes vadības sistēmu, principiem, pielietojumu pacientu aprūpē. Iepazīties ar jaunākajām atziņām un teorijām kvalitātes vadībā, to pielietojumu pacientu aprūpes pilnveidē. Veicināt teorētisko zināšanu pielietojumu praktiskā darbā.

Priekšzināšanas

Veselības aprūpē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izskaidrot pamata jēdzienus un terminoloģiju kvalitātes vadībā; spēs izvērtēt galvenās kvalitātes vadīšanas kompetences. Apzināsies kvalitātes vadītāja lomu un uzdevumus, kā arī iekšējā kvalitātes audita nozīmi sistēmas pilnveidošanā.

Prasmes

1.Pratīs identificēt uzņēmumā notiekošos procesus, spēs noteikt procesa kvalitātes kritērijus un pēc tiem izvērtēt procesu darbības efektivitāti. Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi patstāvīgi izstrādāt procesa aprakstu, analizēt un vērtēt sistēmas darbību, identificēs nepieciešamās korektīvās un preventīvās darbības.

Kompetences

1.Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi patstāvīgi izstrādāt procesa aprakstu, analizēt un vērtēt sistēmas darbību; identificēt nepieciešamās korektīvās un preventīvās darbības, noteikt pilnveides iespējas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
- Iepazīties ar literatūru; - Iepazīties ar lekciju materiāliem, sagatavot jautājums; - Veikt patstāvīgi uzdevumus grupās; - Gatavot prezentāciju par uzdoto tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Patstāvīgi sagatavots (70%) un prezentēts (10%) projekta pieteikums, spēja pamatot un argumentēt savu viedokli, atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem (10%), kā arī lekciju un nodarbību apmeklējums (10%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izpratne par pamata jēdzieniem un terminoloģiju. Kvalitātes vadības sistēmas principi, ieguvumi ieviešot. Klients, tā vajadzību apzināšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu pieeja kvalitātes vadības sistēmas izveidē. Kvalitātes izmaksas. Kvalitātes standarti, to pārraudzības jomas, atšķirības
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadītājs, prasības, kompetences. Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija, tās nozīme
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes rādītāji, to mērīšana, analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekšējais kvalitātes audits, audita plānošana, norise, prasības auditoram
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitātes vadības sistēmas nemitīga pilnveidošana, korektīvās un preventīvās darbības, to efektivitātes analīze
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

D. Vasiļevsk. Kvalitātes nodrošināšanas vadība. R.: Juridiskā koledža, 2017, 234

2.

www.iso.org

3.

Ārvalstu studentiem/For international students:

4.

www.iso.org

Citi informācijas avoti

1.

www.lka.lv

2.

www.lvs.lv

3.

www.asq.org

4.

www.efqm.org

5.

Ārvalstu studentiem/For international students:

6.

www.asq.org

7.

www.efqm.org