Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pozitīvā psiholoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_319
Zinātnes nozare
Personības psiholoģija; Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587, GUna Svence 29106837

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināt studentu izpratni par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veidot izpratni par tās pamatkonceptiem un intervences programmām, kā arī pozitīvās psiholoģijas mērinstrumentāriju saturu un formu.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Raksturo un skaidro pozitīvās psiholoģijas konceptus, intervences programmas un mērinstrumentāriju saturu un formu.

Prasmes

1.Veic izpēti patstāvīgajā darbā un esejā, demonstrējot prasmi skaidrot pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdus, intervences programmas, mērījumus, kā arī, identificē pētījuma problēmu vai tēmu, atbilstoši sabiedrībai un savai nākamajai profesijai nozīmīgu problēmu pozitīvās psiholoģijas kontekstā, izveidojot eseju.

Kompetences

1.Izmanto pozitīvās psiholoģijas pamatautoru un mūsdienu autoru idejas, konceptus, hipotēzes un pētījumu rezultātus individuālos un grupas darbos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
2 patstāvīgie darbi: 1. Aprakstīt pozitīvās psiholoģijas klasiķu konceptus, sagatavot individuāli vai grupās pārspriedumu un kritisku analīzi par kādu no tiem. Apjoms 3-5 lpp. Jāpievieno E-studijās. 2. Analizēt mūsdienu (2017-2021) pozitīvās psiholoģijas pētījumus (2-3) par pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdiem, izpētes instrumentārijiem un veiktajiem pētījumiem, analizēt metodoloģiju, diskusijas daļu. Sagatavot individuālu vai grupas pārskatu par veikto izpētes darbu. Jāpievieno E-studijās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Eseja eksāmenā jāveido pēc šādiem nosacījumiem: 1) tai jābūt par kādu pozitīvās psiholoģijas tēmu, to sašaurinot līdz konkrētais problēmai, uz ko nav viennozīmīgas atbildes, 2) ir jāatbild uz jautājumiem, kas formulēti esejas sākumā pie tēmas izvēles pamatojuma, 3) esejas sākuma rindkopā jāpamato tēmas izvēle, jāuzraksta jautājums, minot atslēgvārdus, 4) esejas pamatteksts ir atbildes uz ievadā izvirzītajiem jautājumiem, izmantojot gan citātus ar atsaucēm, gan personisko viedokli, gan pētījumu piemērus, 5 esejas nobeigumā jāveic galvenās domas kopsavilkums.

2.

Pārbaudījums

-
10 balles

Vērtēšanas kritēriji par 2 patstāvīgajiem darbiem: 1. Ir pozitīvās psiholoģijas koncepta zinātnisks apraksts, izmantojot pozitīvās psiholoģijas autora rakstu vai grāmatu, lietojot atsauces. 2. Ir izvērsta zinātniskā teksta analīze par konkrēto konceptu. 3. Noformējums prezentācijai vai esejai atbilst RSU prasībām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation). Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija? 2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation). Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41 Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press. Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410 Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation). Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija? 2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation). Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41 Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press. Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410 Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation). Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija? 2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation). Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41 Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press. Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410 Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation). Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija? 2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation). Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41 Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press. Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410 Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas uz pierādījumiem balstītās intervences programmu piemēru apskats (pozitīvais fokuss, savouring jeb apzinātā 4 soļu baudīšanas fokuss, Resilience 7 soļu programma)
Apraksts
Anotācija: Šajā tematā studentiem būs iespēja izprast pozitīvās psiholoģijas visvairāk pētītās intervences programmas: Stiprās puses (Strengths), 7 soļu dzīvesspēka progammu (PennResilience), apzinātās baudas (saivoring) programmu, pateicības (Gratitude) vingrinājumu, apzinātās ,,svētības’’ (Blessing) vingrinājumu, Ideālā ES (Ideal SELF) vingrinājumu programmas. Nodarbības jautājumi: 1. Kā strādā pozitīvās domāšanas un apzinātības vingrinājumi? 2. Kas ir dzīvesspēka attīstības programmas intervences būtība pretstatā iemācītās bezpalīdzības izjūtai? 3. Kāds ir apzinātās baudīšanas kognitīvā stratēģija 4 soļu programmā? Literatūra: Linley, P. A., & Joseph, S. (Eds.). (2004). Positive psychology in practice. Hoboken, NJ: Wiley Seligman, M. E. P. (1972). "Learned helplessness". Annual Review of Medicine. 23 (1): 407–412. doi:10.1146/annurev.me.23.020172.002203 Maier, Steven F.; Seligman, Martin E. P. (2016). "Learned helplessness at fifty: Insights from neuroscience". Psychological Review. 123 (4): 349–367. doi:10.1037/rev0000033 Ieskats mūsdienu psiholoģijā par pozitīvās psiholoģijas pētījumiem APA Cuthbert,A.D., Davis, E.B., Aten, J.D. & Short, A. (2018). Cultivating Humility in Religious Leaders: The Effectiveness of a Spiritually Integrated Positive Psychology Intervention. American Psychological Association. Vol. 5, No. 4, 227–239 http://dx.doi.org/10.1037/scp0000185 Layous, K., Kurtz, J.L., Wildschut, T. & Sedikides, K. (2021). Emotion The Effect of a Multi-Week Nostalgia Intervention on Well-Being: Mechanisms and Moderation http://dx.doi.org/10.1037/emo0000817 Martin, J.A., Ericson, M., Berwaldt, A., Stephens, E.D. & Lindsay Briner, L. (2021). Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice Effects of Two Online Positive Psychology and Meditation Programs on Persistent Self-Transcendence Online. http://dx.doi.org/10.1037/cns0000286 Sarah A. Job, S.A. & Stacey L. Williams, S (2020). Translating Online Positive Psychology Interventions to Sexual and Gender Minorities: A Systematic Review. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity. Vol. 7, No. 4, 455–503 http://dx.doi.org/10.1037/sgd0000365 Wilken, B., Miyamoto, Y. ( 2020). Protestant and Buddhist Differences in Noninfluence Strategies of Emotion Regulation and Their Links to Depressive Symptoms. Emotion. Vol. 20, No. 5, 804 – 817 http://dx.doi.org/10.1037/emo0000591
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas uz pierādījumiem balstītās intervences programmu piemēru apskats (pozitīvais fokuss, savouring jeb apzinātā 4 soļu baudīšanas fokuss, Resilience 7 soļu programma)
Apraksts
Anotācija: Šajā tematā studentiem būs iespēja izprast pozitīvās psiholoģijas visvairāk pētītās intervences programmas: Stiprās puses (Strengths), 7 soļu dzīvesspēka progammu (PennResilience), apzinātās baudas (saivoring) programmu, pateicības (Gratitude) vingrinājumu, apzinātās ,,svētības’’ (Blessing) vingrinājumu, Ideālā ES (Ideal SELF) vingrinājumu programmas. Nodarbības jautājumi: 1. Kā strādā pozitīvās domāšanas un apzinātības vingrinājumi? 2. Kas ir dzīvesspēka attīstības programmas intervences būtība pretstatā iemācītās bezpalīdzības izjūtai? 3. Kāds ir apzinātās baudīšanas kognitīvā stratēģija 4 soļu programmā? Literatūra: Linley, P. A., & Joseph, S. (Eds.). (2004). Positive psychology in practice. Hoboken, NJ: Wiley Seligman, M. E. P. (1972). "Learned helplessness". Annual Review of Medicine. 23 (1): 407–412. doi:10.1146/annurev.me.23.020172.002203 Maier, Steven F.; Seligman, Martin E. P. (2016). "Learned helplessness at fifty: Insights from neuroscience". Psychological Review. 123 (4): 349–367. doi:10.1037/rev0000033 Ieskats mūsdienu psiholoģijā par pozitīvās psiholoģijas pētījumiem APA Cuthbert,A.D., Davis, E.B., Aten, J.D. & Short, A. (2018). Cultivating Humility in Religious Leaders: The Effectiveness of a Spiritually Integrated Positive Psychology Intervention. American Psychological Association. Vol. 5, No. 4, 227–239 http://dx.doi.org/10.1037/scp0000185 Layous, K., Kurtz, J.L., Wildschut, T. & Sedikides, K. (2021). Emotion The Effect of a Multi-Week Nostalgia Intervention on Well-Being: Mechanisms and Moderation http://dx.doi.org/10.1037/emo0000817 Martin, J.A., Ericson, M., Berwaldt, A., Stephens, E.D. & Lindsay Briner, L. (2021). Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice Effects of Two Online Positive Psychology and Meditation Programs on Persistent Self-Transcendence Online. http://dx.doi.org/10.1037/cns0000286 Sarah A. Job, S.A. & Stacey L. Williams, S (2020). Translating Online Positive Psychology Interventions to Sexual and Gender Minorities: A Systematic Review. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity. Vol. 7, No. 4, 455–503 http://dx.doi.org/10.1037/sgd0000365 Wilken, B., Miyamoto, Y. ( 2020). Protestant and Buddhist Differences in Noninfluence Strategies of Emotion Regulation and Their Links to Depressive Symptoms. Emotion. Vol. 20, No. 5, 804 – 817 http://dx.doi.org/10.1037/emo0000591
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stipro pušu koncepts kā populārākais koncepts pozitīvās psiholoģijas intervencē. Strengths (Peterson& Seligman,2004) vingrinājumi- Tavas stiprās puses izaicinājumos, no negatīvās pagātnes un pozitīvo nākotni. M. Seligmana iemācķītās bezpalīdzības sindroms, katastrofiskā domāšana un iemācītais optimisms.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā studenti izspēlēs praktiski pāros un mazajās grupās M. Seligmana un Kr. Petersona izveidotās programmas saturu un formu 2 pakāpēs. Nodarbības jautājumi: 1. Ko sevī satur Stipro pušu koncepts pēc M. Seligmana un Kr. Petersona? 2. Kāds ir šīs intervences kognitīvais, sociāli emocionālais iespaids uz personības izjūtām par sevi izaicinošās situācijās? 3. Kāds ir intervences efekts pēc personiskās un grupas pieredzes 1. vingrinājuma daļā un 2. vingrinājuma daļā? Literatūra: Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association. Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Associatio Park, N., Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Strengths of character and well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, 23, 603– 619 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Purdue, V.Ng., Marsh, H.W., Purdue, L.,T., Martin E. P. Seligman, M.,L.,T. (2017). The Factor Structure of the Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS): An Item-Level Exploratory Structural Equation Modeling (ESEM) Bifactor Analysis. Psychological Assessment. American Psychological Association, Vol. 29, No. 8, 1053–1058 http://dx.doi.org/10.1037/pas0000396 Ruch,W., Proyer,R.T., Harzer,C., Park,N., Peterson, C. & Martin E. P.Seligman, M.E.P. (2010). Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS) Adaptation and Validation of the German Version and the Development of a Peer-Rating Form. Journal of Individual Differences 2010; Vol. 31(3):138 DOI: 10.1027/1614-0001/a000022
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stipro pušu koncepts kā populārākais koncepts pozitīvās psiholoģijas intervencē. Strengths (Peterson& Seligman,2004) vingrinājumi- Tavas stiprās puses izaicinājumos, no negatīvās pagātnes un pozitīvo nākotni. M. Seligmana iemācķītās bezpalīdzības sindroms, katastrofiskā domāšana un iemācītais optimisms.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā studenti izspēlēs praktiski pāros un mazajās grupās M. Seligmana un Kr. Petersona izveidotās programmas saturu un formu 2 pakāpēs. Nodarbības jautājumi: 1. Ko sevī satur Stipro pušu koncepts pēc M. Seligmana un Kr. Petersona? 2. Kāds ir šīs intervences kognitīvais, sociāli emocionālais iespaids uz personības izjūtām par sevi izaicinošās situācijās? 3. Kāds ir intervences efekts pēc personiskās un grupas pieredzes 1. vingrinājuma daļā un 2. vingrinājuma daļā? Literatūra: Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association. Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Associatio Park, N., Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Strengths of character and well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, 23, 603– 619 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Purdue, V.Ng., Marsh, H.W., Purdue, L.,T., Martin E. P. Seligman, M.,L.,T. (2017). The Factor Structure of the Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS): An Item-Level Exploratory Structural Equation Modeling (ESEM) Bifactor Analysis. Psychological Assessment. American Psychological Association, Vol. 29, No. 8, 1053–1058 http://dx.doi.org/10.1037/pas0000396 Ruch,W., Proyer,R.T., Harzer,C., Park,N., Peterson, C. & Martin E. P.Seligman, M.E.P. (2010). Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS) Adaptation and Validation of the German Version and the Development of a Peer-Rating Form. Journal of Individual Differences 2010; Vol. 31(3):138 DOI: 10.1027/1614-0001/a000022
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c. Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā? 2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus? Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23. Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155 Mūsdienu pētījumu piemēri APA Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071 Latvijas pētījumu piemēri Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186 Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC. Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045. Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association.

2.

Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa

3.

Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41

4.

Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman

5.

Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410

6.

Seligman, M., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An Introduction. American Psychologist, 55, 5-14.

7.

Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.

8.

Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.

Papildu literatūra

1.

Mahdiani, H. & Dalhousie, U. (2020). Can Biomedical and Cognitive Enhancement Increase Psychological Resilience? 0 Canadian Psychological Association Canadian

2.

Psychology / Psychologie canadienne. Vol. 62, No. 3, 295–303. http://dx.doi.org/10.1037/cap0000217 295 2

3.

Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association

4.

Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155

5.

Titova, L., Werner, K.M., Sheldon, M.K. (2018). EDITORIAL Translating Positive Psychology. Translational Issues in Psychological Science. American Psychological Association, Vol. 4, No. 3, 211–214 http://dx.doi.org/10.1037/tps0000170

6.

Svence, G. Dzīvesspēka koncepts pozitīvās psiholoģijas kontekstā. R., Zinātne.

Citi informācijas avoti