Pozitīvā psiholoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587, GUna Svence 29106837
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Raksturo un skaidro pozitīvās psiholoģijas konceptus, intervences programmas un mērinstrumentāriju saturu un formu.
Prasmes
1.Veic izpēti patstāvīgajā darbā un esejā, demonstrējot prasmi skaidrot pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdus, intervences programmas, mērījumus, kā arī, identificē pētījuma problēmu vai tēmu, atbilstoši sabiedrībai un savai nākamajai profesijai nozīmīgu problēmu pozitīvās psiholoģijas kontekstā, izveidojot eseju.
Kompetences
1.Izmanto pozitīvās psiholoģijas pamatautoru un mūsdienu autoru idejas, konceptus, hipotēzes un pētījumu rezultātus individuālos un grupas darbos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
2 patstāvīgie darbi:
1. Aprakstīt pozitīvās psiholoģijas klasiķu konceptus, sagatavot individuāli vai grupās pārspriedumu un kritisku analīzi par kādu no tiem. Apjoms 3-5 lpp. Jāpievieno E-studijās.
2. Analizēt mūsdienu (2017-2021) pozitīvās psiholoģijas pētījumus (2-3) par pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdiem, izpētes instrumentārijiem un veiktajiem pētījumiem, analizēt metodoloģiju, diskusijas daļu. Sagatavot individuālu vai grupas pārskatu par veikto izpētes darbu. Jāpievieno E-studijās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Eseja eksāmenā jāveido pēc šādiem nosacījumiem: 1) tai jābūt par kādu pozitīvās psiholoģijas tēmu, to sašaurinot līdz konkrētais problēmai, uz ko nav viennozīmīgas atbildes, 2) ir jāatbild uz jautājumiem, kas formulēti esejas sākumā pie tēmas izvēles pamatojuma, 3) esejas sākuma rindkopā jāpamato tēmas izvēle, jāuzraksta jautājums, minot atslēgvārdus, 4) esejas pamatteksts ir atbildes uz ievadā izvirzītajiem jautājumiem, izmantojot gan citātus ar atsaucēm, gan personisko viedokli, gan pētījumu piemērus, 5 esejas nobeigumā jāveic galvenās domas kopsavilkums. |
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Vērtēšanas kritēriji par 2 patstāvīgajiem darbiem: 1. Ir pozitīvās psiholoģijas koncepta zinātnisks apraksts, izmantojot pozitīvās psiholoģijas autora rakstu vai grāmatu, lietojot atsauces. 2. Ir izvērsta zinātniskā teksta analīze par konkrēto konceptu. 3. Noformējums prezentācijai vai esejai atbilst RSU prasībām. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation).
Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija?
2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation).
Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American
Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410
Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation).
Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija?
2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation).
Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American
Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410
Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation).
Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija?
2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation).
Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American
Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410
Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas konstrukti, vēsture, mūsdienu aktualitātes zinātnē un sabiedrības veselībā. Galvenie jēdzieni, pozitīvās psiholoģijas atslēgvārdi, kā well-being (labizjūta), resilience (dzīvesspēks), flow (optimālā pieredze), optimism (optimisms un pozitīvā domāšana), cerība (Hope) u.c.
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīstas ar M. Seligmana (Seligman et al.,2000, 2001) konceptu par pozitīvās psiholoģijas aktualitāti, veido izpratni par atslēgvārdiem: labizjūta (well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīva organizācija (positive organisation).
Nodarbības jautājumi: 1. Kāpēc sabiedrībai un psiholoģijai vajadzīga pozitīvā psiholoģija?
2. Ko nozīmē: labizjūta (well-being), hedoniskā labizjūta (hedonic well-being), eidemonisko labizjūtu (eudamonic well-being), dzīvesspēks (resilience), stiprās puses (strengths), pozitīvais kopings (positive coping), pozitīvā domāšana un optimisms/bezpalīdzība, optimālā pieredze (flow), pozitīvā izglītība (positive education), pozitīvā organizācija (positive organisation).
Literatūra: Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (Eds.). (2000). Positive psychology [Special issue] American
Psychologist, 55(1). Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410
Windle, G. (2011). What is resilience? A review and concept analysis. Reviews in Clinical Gerontology. 21; 152–16. doi:10.1017/S0959259810000420
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas uz pierādījumiem balstītās intervences programmu piemēru apskats (pozitīvais fokuss, savouring jeb apzinātā 4 soļu baudīšanas fokuss, Resilience 7 soļu programma)
Apraksts
Anotācija: Šajā tematā studentiem būs iespēja izprast pozitīvās psiholoģijas visvairāk pētītās intervences programmas: Stiprās puses (Strengths), 7 soļu dzīvesspēka progammu (PennResilience), apzinātās baudas (saivoring) programmu, pateicības (Gratitude) vingrinājumu, apzinātās ,,svētības’’ (Blessing) vingrinājumu, Ideālā ES (Ideal SELF) vingrinājumu programmas.
Nodarbības jautājumi: 1. Kā strādā pozitīvās domāšanas un apzinātības vingrinājumi?
2. Kas ir dzīvesspēka attīstības programmas intervences būtība pretstatā iemācītās bezpalīdzības izjūtai?
3. Kāds ir apzinātās baudīšanas kognitīvā stratēģija 4 soļu programmā?
Literatūra: Linley, P. A., & Joseph, S. (Eds.). (2004). Positive psychology in practice. Hoboken, NJ: Wiley
Seligman, M. E. P. (1972). "Learned helplessness". Annual Review of Medicine. 23 (1): 407–412. doi:10.1146/annurev.me.23.020172.002203
Maier, Steven F.; Seligman, Martin E. P. (2016). "Learned helplessness at fifty: Insights from neuroscience". Psychological Review. 123 (4): 349–367. doi:10.1037/rev0000033
Ieskats mūsdienu psiholoģijā par pozitīvās psiholoģijas pētījumiem APA
Cuthbert,A.D., Davis, E.B., Aten, J.D. & Short, A. (2018). Cultivating Humility in Religious Leaders: The Effectiveness of a Spiritually Integrated Positive Psychology Intervention. American Psychological Association. Vol. 5, No. 4, 227–239 http://dx.doi.org/10.1037/scp0000185
Layous, K., Kurtz, J.L., Wildschut, T. & Sedikides, K. (2021). Emotion The Effect of a Multi-Week Nostalgia Intervention on Well-Being: Mechanisms and Moderation http://dx.doi.org/10.1037/emo0000817
Martin, J.A., Ericson, M., Berwaldt, A., Stephens, E.D. & Lindsay Briner, L. (2021). Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice Effects of Two Online Positive Psychology and Meditation Programs on Persistent Self-Transcendence Online. http://dx.doi.org/10.1037/cns0000286
Sarah A. Job, S.A. & Stacey L. Williams, S (2020). Translating Online Positive Psychology Interventions to Sexual and Gender Minorities: A Systematic Review. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity. Vol. 7, No. 4, 455–503 http://dx.doi.org/10.1037/sgd0000365
Wilken, B., Miyamoto, Y. ( 2020). Protestant and Buddhist Differences in Noninfluence Strategies of Emotion Regulation and Their Links to Depressive Symptoms. Emotion. Vol. 20, No. 5, 804 – 817 http://dx.doi.org/10.1037/emo0000591
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas uz pierādījumiem balstītās intervences programmu piemēru apskats (pozitīvais fokuss, savouring jeb apzinātā 4 soļu baudīšanas fokuss, Resilience 7 soļu programma)
Apraksts
Anotācija: Šajā tematā studentiem būs iespēja izprast pozitīvās psiholoģijas visvairāk pētītās intervences programmas: Stiprās puses (Strengths), 7 soļu dzīvesspēka progammu (PennResilience), apzinātās baudas (saivoring) programmu, pateicības (Gratitude) vingrinājumu, apzinātās ,,svētības’’ (Blessing) vingrinājumu, Ideālā ES (Ideal SELF) vingrinājumu programmas.
Nodarbības jautājumi: 1. Kā strādā pozitīvās domāšanas un apzinātības vingrinājumi?
2. Kas ir dzīvesspēka attīstības programmas intervences būtība pretstatā iemācītās bezpalīdzības izjūtai?
3. Kāds ir apzinātās baudīšanas kognitīvā stratēģija 4 soļu programmā?
Literatūra: Linley, P. A., & Joseph, S. (Eds.). (2004). Positive psychology in practice. Hoboken, NJ: Wiley
Seligman, M. E. P. (1972). "Learned helplessness". Annual Review of Medicine. 23 (1): 407–412. doi:10.1146/annurev.me.23.020172.002203
Maier, Steven F.; Seligman, Martin E. P. (2016). "Learned helplessness at fifty: Insights from neuroscience". Psychological Review. 123 (4): 349–367. doi:10.1037/rev0000033
Ieskats mūsdienu psiholoģijā par pozitīvās psiholoģijas pētījumiem APA
Cuthbert,A.D., Davis, E.B., Aten, J.D. & Short, A. (2018). Cultivating Humility in Religious Leaders: The Effectiveness of a Spiritually Integrated Positive Psychology Intervention. American Psychological Association. Vol. 5, No. 4, 227–239 http://dx.doi.org/10.1037/scp0000185
Layous, K., Kurtz, J.L., Wildschut, T. & Sedikides, K. (2021). Emotion The Effect of a Multi-Week Nostalgia Intervention on Well-Being: Mechanisms and Moderation http://dx.doi.org/10.1037/emo0000817
Martin, J.A., Ericson, M., Berwaldt, A., Stephens, E.D. & Lindsay Briner, L. (2021). Psychology of Consciousness: Theory, Research, and Practice Effects of Two Online Positive Psychology and Meditation Programs on Persistent Self-Transcendence Online. http://dx.doi.org/10.1037/cns0000286
Sarah A. Job, S.A. & Stacey L. Williams, S (2020). Translating Online Positive Psychology Interventions to Sexual and Gender Minorities: A Systematic Review. Psychology of Sexual Orientation and Gender Diversity. Vol. 7, No. 4, 455–503 http://dx.doi.org/10.1037/sgd0000365
Wilken, B., Miyamoto, Y. ( 2020). Protestant and Buddhist Differences in Noninfluence Strategies of Emotion Regulation and Their Links to Depressive Symptoms. Emotion. Vol. 20, No. 5, 804 – 817 http://dx.doi.org/10.1037/emo0000591
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stipro pušu koncepts kā populārākais koncepts pozitīvās psiholoģijas intervencē. Strengths (Peterson& Seligman,2004) vingrinājumi- Tavas stiprās puses izaicinājumos, no negatīvās pagātnes un pozitīvo nākotni. M. Seligmana iemācķītās bezpalīdzības sindroms, katastrofiskā domāšana un iemācītais optimisms.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā studenti izspēlēs praktiski pāros un mazajās grupās M. Seligmana un Kr. Petersona izveidotās programmas saturu un formu 2 pakāpēs.
Nodarbības jautājumi: 1. Ko sevī satur Stipro pušu koncepts pēc M. Seligmana un Kr. Petersona?
2. Kāds ir šīs intervences kognitīvais, sociāli emocionālais iespaids uz personības izjūtām par sevi izaicinošās situācijās?
3. Kāds ir intervences efekts pēc personiskās un grupas pieredzes 1. vingrinājuma daļā un 2. vingrinājuma daļā?
Literatūra: Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Associatio
Park, N., Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Strengths of character and well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, 23, 603– 619
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Purdue, V.Ng., Marsh, H.W., Purdue, L.,T., Martin E. P. Seligman, M.,L.,T. (2017). The Factor Structure of the Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS): An Item-Level Exploratory Structural Equation Modeling (ESEM) Bifactor Analysis. Psychological Assessment. American Psychological Association, Vol. 29, No. 8, 1053–1058 http://dx.doi.org/10.1037/pas0000396
Ruch,W., Proyer,R.T., Harzer,C., Park,N., Peterson, C. & Martin E. P.Seligman, M.E.P. (2010). Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS) Adaptation and Validation of the German Version and the Development of a Peer-Rating Form. Journal of Individual Differences 2010; Vol. 31(3):138 DOI: 10.1027/1614-0001/a000022
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stipro pušu koncepts kā populārākais koncepts pozitīvās psiholoģijas intervencē. Strengths (Peterson& Seligman,2004) vingrinājumi- Tavas stiprās puses izaicinājumos, no negatīvās pagātnes un pozitīvo nākotni. M. Seligmana iemācķītās bezpalīdzības sindroms, katastrofiskā domāšana un iemācītais optimisms.
Apraksts
Anotācija: Šajā nodarbībā studenti izspēlēs praktiski pāros un mazajās grupās M. Seligmana un Kr. Petersona izveidotās programmas saturu un formu 2 pakāpēs.
Nodarbības jautājumi: 1. Ko sevī satur Stipro pušu koncepts pēc M. Seligmana un Kr. Petersona?
2. Kāds ir šīs intervences kognitīvais, sociāli emocionālais iespaids uz personības izjūtām par sevi izaicinošās situācijās?
3. Kāds ir intervences efekts pēc personiskās un grupas pieredzes 1. vingrinājuma daļā un 2. vingrinājuma daļā?
Literatūra: Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. Washington, DC: American Psychological Associatio
Park, N., Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Strengths of character and well-being. Journal of Social and Clinical Psychology, 23, 603– 619
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Purdue, V.Ng., Marsh, H.W., Purdue, L.,T., Martin E. P. Seligman, M.,L.,T. (2017). The Factor Structure of the Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS): An Item-Level Exploratory Structural Equation Modeling (ESEM) Bifactor Analysis. Psychological Assessment. American Psychological Association, Vol. 29, No. 8, 1053–1058 http://dx.doi.org/10.1037/pas0000396
Ruch,W., Proyer,R.T., Harzer,C., Park,N., Peterson, C. & Martin E. P.Seligman, M.E.P. (2010). Values in Action Inventory of Strengths (VIA-IS) Adaptation and Validation of the German Version and the Development of a Peer-Rating Form. Journal of Individual Differences 2010; Vol. 31(3):138 DOI: 10.1027/1614-0001/a000022
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pozitīvās psiholoģijas mērinstrumenti (dzīvesspēka aptauja, labizjūtas aptauja, stipro pušu aptauja u.c.)
Apraksts
Anotācija: Studenti iepazīsies ar vairākām Latvijā adaptētām metodikām, kuru pamats ir pozitīvās psiholoģijas koncepti: Dzīvesspēka aptauja (Wagnild&Young,1998, adaptēja Bērziņa, Svence, 2009), Stiprās puses (Peterson, Seligman,2005, adaptēja Varenberga, Svence,2020), Uzplaukuma (florishing) aptauja pēc PERMA koncepta (Seligman,2005, adaptēja Pakse,Svence,2020), Dzīves labklājības izjūtas aptauja (Ryff,1996, adaptēja Perepjolkina, 2006), Labizjūtas aptauja (Majors&Majors,2008) u.c.
Nodarbības jautājumi: 1. Kuri no pozitīvās psiholoģijas konceptiem ir integrēti metodiku pantu saturā?
2. Kādi ir secinājumi par Latvijā veikto pētījumu rezultātiem, kuri iegūti, izmantojot pozitīvās psiholoģijas konceptus?
Literatūra: Ryff, C. D., & Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65, 14–23.
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. P. (2005a). Assessment of character strengths. In G. P. Koocher, J. C. Norcross, & S. S. Hill III (Eds.), Psychologists’ desk reference (2nd ed., pp. 93–98). New York: Oxford University Press
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Mūsdienu pētījumu piemēri APA
Ayse, R. Çeçen & Senem, E. Vatandaslar (2021). Psychometric Properties of the Positive Mental Health Scale (PMH-Scale) Among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology (2021), 28(2), 71–78 https://doi.org/10.1027/2512-8442/a000071
Latvijas pētījumu piemēri
Pakse, I. & Svence,G.(2020). Adaptation of flourishing as positive psychology concept in Latvia. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY IN THE 21st CENTURY Vol. 14, No. 2. http://www.scientiasocialis.lt/ppc/node/186
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Svence, G. Dzīvesspēka kategorija Pozitīvās psiholoģijas skatījumā : attīstības iespējas = Concept of resilience in positive psychology : developmental aspects / Guna Svence ; zinātniskās recenzentes: Kristīne Mārtinsone, Ala Petrulīte ; kopsavilkumu angļu valodā tulkojusi Anita Grauduma. Rīga : Zinātne, 2015. 187 lpp. ISBN 9789934549045.
Svence, G.& Majors, M. (2016). Relation of Well-being with Resilience and Age in Samples of Adults. Psychology / Latvijas Universitāte. (Latvijas Universitātes raksti = Scientific Papers University of Latvia / Latvijas Universitāte ; 810. sēj.). Rīga : Latvijas Universitāte, 2016. [57.]-68. pp., URL: https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34345
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Aspinwall, L. G., & Staudinger, U. M. (Eds.). (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Keyes, C. L. M., & Haidt, J. (Eds.). (2003). Flourishing: Positive psychology and the life well lived. Washington DC: American Psychological Associa
Peterson, C., Park, N., & Seligman, M. E. (2005b). Orientations to happiness and life satisfaction: The full life versus the empty life. Journal of Happiness Studies, 6, 25–41
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness. New York: Free Press. Seligman
Seligman, M. E. P. & Tracy, A. (2005). Positive Psychology Progress. Empirical Validation of Interventions. American Psychologist by the American Psychological. Vol. 60, No. 5, 410–421 DOI: 10.1037/0003-066X.60.5.410
Seligman, M., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An Introduction. American Psychologist, 55, 5-14.
Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. R., Zvaigzne ABC.
Snyder, C. R., & Lopez, S. J. (Eds.). (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Papildu literatūra
Mahdiani, H. & Dalhousie, U. (2020). Can Biomedical and Cognitive Enhancement Increase Psychological Resilience? 0 Canadian Psychological Association Canadian
Psychology / Psychologie canadienne. Vol. 62, No. 3, 295–303. http://dx.doi.org/10.1037/cap0000217 295 2
Lopez, S. J., & Snyder, C. R. (Eds.). (2004). Positive psychological assessment: A handbook of models and measures. Washington, DC: American Psychological Association
Lyubomirsky, S., & Lepper, H. S. (1999). A measure of subjective happiness: Preliminary reliability and construct validation. Social Indicators Research, 46, 137–155
Titova, L., Werner, K.M., Sheldon, M.K. (2018). EDITORIAL Translating Positive Psychology. Translational Issues in Psychological Science. American Psychological Association, Vol. 4, No. 3, 211–214 http://dx.doi.org/10.1037/tps0000170
Svence, G. Dzīvesspēka koncepts pozitīvās psiholoģijas kontekstā. R., Zinātne.