Psihoterapija un multiprofesionālā rehabilitācija bērnu un pusaudžu psihiatrijā
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zinās starptautiskos principus bērnu un pusaudžu psihiskās veselības aprūpē un rehabilitācijā, multidisciplinārās komandas un tās dalībnieku darba principus, mērķus un uzdevumus psihiatriskās rehabilitācijas kontekstā.
Prasmes
1.Mācēs organizēt multidisciplinārās komandas darbu, iesaistot profesionālus speciālistus – bērnu psihiatrus, psihoterapeitus, psihologus, audiologopēdus, fizioterapeitus, ergoterapeitus, vizuāli plastiskās mākslas terapeitus, nodrošinot terapijas pēctecību, socializācijas un izplatības nepārtrauktību.
Kompetences
1.Darba procesā izpratīs komandas darba pamatprincipus bērnu psihiatrijā, spēs intervēt un ievākt anamnēzi no pacienta un viņa piederīgajiem. Korekti izklāstīs multidisciplinārā komandā iekļauto pacientu un piederīgo terapijas plānu, metodes un sagaidāmos rezultātus. Plānos savas profesionālās darbības attīstības un pilnveides iespējas terapeitiskajās grupās, kā arī plānos savu zinātniski pētniecisko attīstību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Apmācīt izvērtēt multiprofesionālo un/vai multidisciplināro komandas locekļu iesaistes nepieciešamību, izstrādājot individuālo īstermiņa un ilgtermiņa aprūpes plānu un plānot komandas darbu;
2. Dot ieskatu par dažādu funkcionālo speciālistu darba principiem, mērķiem un uzdevumiem psihiatriskās rehabilitācijas kontekstā;
3. Dot zināšanas un prasmes bērna ar psihiskiem traucējumiem izmeklēšanā un izpratnē psiholoģiskajā aspektā, kā arī psihoterapijas īpatnības bērnu un pusaudžu praksē;
4. Dot ieskatu par palīdzību cilvēkiem dažādu krīzes situāciju gadījumos (tuva cilvēka nāve, smagas slimības, vardarbība pret bērnu, vardarbība ģimenē, atkarība, nelaimes gadījumi, pašnāvība); sniegt pamata zināšanas tiesiskajos jautājumos, kas saistīti ar krīzes un vardarbības gadījumiem; iemācīt pamata prasmes krīzes intervencei;
5. Sniegt pamatzināšanas un iemācīt pamata prasmes atbalsta psihoterapijā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētisko zināšanu pārbaude ar testa jautājumiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kognitīvi-biheviorālā terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kognitīvi-biheviorālā terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Grupu terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Krīzes intervences bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Vizuāli plastiskās mākslas terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Mūzikas terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Deju un kustību terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Drāmas terapija bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ergoterapijas īpatnības bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Fizioterapijas īpatnības bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Audiologopēdijas īpatnības bērnu psihiatrijas praksē
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Komandas darba principi bērnu psihiatrijā Latvijā. Psihoterapeitiskās un psiholoģiskās palīdzības īpatnības komandas darbā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Robert Goodman, Stephen Scott(auth) - Child and Adolescent Psychiatry, Third Edition-Wiley-Blackwell (2012)
Papildu literatūra
Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija, Rīga, Jumava, 2001.
Kaplan & Sadocks. Synopsis of Psychiatry, Editors B.J.Sadock, V.A.Sadock. - 10th ed. - Philadelphia; Williams & Wilkins, 2007
B.J. Sadock, V.A.Sadock. Kaplan & Sadock's Concise Textbook of Child and Adolescent Psychiatry. - 10th ed. - Philadelphia; Williams & Wilkins, 2009
Glen O. Gabbard. Psychodynamic Psychiatry in clinical Practice
Mackinnon, Roger A., Michels, Robert, Buckley, Peter J. The psychiatric interview in clinical practice. Second edition, American Psychiatry Publishing, 2006.
McDougall Joyce. Theatres of the Mind. Free association Books Ltd. 1986. (Original in French 1982)
McWilliams, Nancy. Psychoanalytical diagnosis: understanding personality structure in the clinical process. The Guilford Press. New York, 1994.
Sandler, Joseph, Freud's models of the mind. Frist published by H. Karnac (books) Ltd., London, 1997.
Segal, Hanna, Introducton to the work of Melanie Klein. First published by the Hogarth Press Ltd. London, 1973.
Winnicott Donald. W. The Maturational Process and the Facilitating Environment. First published by the Hogarth Press Ltd. London, 1965.
Kulbergs, J. Krīze un attīstība. Liepāja LPA, 1998.
Gililand, B.E. & James, R.K. Crisis intervention strategies. New York: Brooks/Cole, 1997.
Roberts, A.E. Crisis intervention handbook. New York: Brooks/Cole, 1990.
Patterson J.E. et al. Essential Skills in family therapy. Guliford Press, 1998.
Karen V., Harpen-Darton M. H. Working with Children and their families. Lyceum Book, 2001.
Minuchin S, Fishmay U.S. Family therapy techniques. Howard university Press, 1981.