Sports veselībai I
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Veicināt studentu praktiskās iemaņas un prasmes fizisko vingrinājumu izpildē un vingrojumu kompleksu sagatavošanā, nodrošinot vingrojumu efektīvu pielietošanu veselības sporta nodarbībās. Attīstīt spējas patstāvīgi vadīt un prezentēt vingrošanas nodarbības, apgūstot teorētiskās zināšanas par fizisko aktivitāšu nozīmi veselības stiprināšanā, slimību profilaksē un darbaspēju uzlabošanā, kā arī profesionalitāti to praktiskā pielietošanā.
Priekšzināšanas
Anatomijā un fizioloģijā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot fizisko aktivitāšu nozīmi veselības saglabāšanā un profilaksē.
Patstāvīgais darbs • Tests
2.Pārzina veselības sporta treniņa principus, aerobās un spēka slodzes ietekmi uz organismu un to dozēšanas pamatprincipus, kā arī zina citas fiziskās īpašības un to attīstīšanas principus.
Tests • Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma
3.Identificē fizisko aktivitāšu specifiku dažādām vecuma grupām un stāvokļiem, t.sk. bērniem, jauniešiem, senioriem un cilvēkiem ar aptaukošanos.
4.Izprot sirds-asinsvadu veselības nozīmi un ieteicamo fiziskās slodzes apjomu lipīdu vielmaiņas uzlabošanai.
Tests • Patstāvīgais darbs
5.Izprot iesildošās, galvenās un atsildošās daļas uzbūvi, vingrojumu izvēles un secības principus, to atbilstību dalībnieku sagatavotības līmenim un nodarbības mērķim.
Patstāvīgais darbs • Praktiska prezentācija • Praktiskā prezentācija
6.Pārzina vingrošanas terminoloģiju un pieraksta prasības, vingrinājumu veidu klasifikāciju, kontrindikācijas.
Patstāvīgais darbs
7.Pārzina metodiskās norādes par vingrojumu sākuma stāvokļiem un izpildi, zin aelpošanas pielietojumu vingrojumos, izprot koriģēšanas pamatprincipus.
Praktiska prezentācija • Praktiskā prezentācija
8.Zina sportā veselībai pielietotos vingrojumus un inventāra pielietojumu.
Praktiska prezentācija • Patstāvīgais darbs
9.Zina vingrojumu variāciju veidošanu, pielietojumu dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem un kontrindikācijām.
Patstāvīgais darbs
10.Pārzina vingrošanas nodarbības izstrādes principus ar un bez inventāra.
Patstāvīgais darbs • Praktiskā prezentācija
Prasmes
1.Spēj plānot veselības sporta nodarbības, pielāgojot tās dažādiem mērķiem.
2.Prot izvēlēties un pielietot vingrinājumus atbilstoši to mērķim, intensitātei un fizioloģiskajai ietekmei.
Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma
3.Spēj izskaidrot un pamatot fizisko vingrinājumu nozīmi veselības veicināšanā.
4.Prot pielāgot fiziskās aktivitātes specifiskām mērķa grupām (piem., senioriem, bērniem, cilvēkiem ar aptaukošanos).
Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma
5.Spēj novērtēt fiziskās slodzes apjomu un intensitāti dozēšanu individuālos gadījumos un grupu nodarbībās.
Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma
6.Prot veidot sports veselībai vingrošanas nodarbību atšķirīgiem fiziskās sagatavotības līmeņiem un mērķiem, nodrošinot visu muskuļu grupu iesaisti.
7.Spēj precīzi izpildīt, demonstrēt un pielāgot vingrinājumus dažādās pozīcijās, kontrolēt elpošanu un izpildījuma tehniku.
Praktiskā prezentācija
8.Prot vadīt veselības sporta nodarbības, dodot skaidras metodiskās norādes un koriģējot kļūdas.
Praktiskā prezentācija
9.Spēj klasificēt un izskaidrot vingrinājumus atbilstoši muskuļu grupām un pielietot šo klasifikāciju, plānojot vingrošanas nodarbību.
Praktiskā prezentācija
Kompetences
1.Spēj pielāgot fiziskās aktivitātes veselībai dažādām vecuma, fiziskās sagatavotības grupām ar atšķirīgu veselības stāvokli; izmantojot veselības sporta treniņa principus.
Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma
2.Prot izvērtēt un pielietot piemērotus vingrinājumus sirds-asinsvadu, vielmaiņas un vispārējās veselības uzlabošanai, ņemot vērā fiziskās slodzes ietekmi un dozēšanas principus.
Tests
3.Sagatavo un vada vingrojumu kompleksa daļas, pielāgo vingrojumus atbilstoši dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju un sniedz korekcijas norādes.
Praktiskā prezentācija
4.Patstāvīgi plāno un vada daudzveidīgas vingrošanas nodarbības ar vai bez inventāra, nodrošinot vingrojumu mērķtiecīgu pielietojumu, pareizu tehnisko izpildījumu un elpošanas integrāciju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
Ieskaite
|
|
Studenti izstrādā rakstiski un iesniedz e-studijās iesildošo vai atsildošo daļas vingrojumu kompleksu |
||
|
2.
Patstāvīgais darbs |
-
|
Ieskaite
|
|
Studenti rakstiski sagatavo 6 vingrojumus dažādām muskuļu grupām, izmantojot vingrošanas inventāru. Apraksta, atbilstoši vingrošanas terminoloģijai (+ ilustrēt), dozējums, metodiskās norādes, vingrojumu variācijas, elpošana. |
||
|
3.
Patstāvīgais darbs |
-
|
Ieskaite
|
|
Sagatavo vingrošanas kompleksu, kuru praktiski demonstrēs nodarbībā. |
||
|
4.
Patstāvīgais darbs |
-
|
Ieskaite
|
|
Patstāvīgi apgūt dažādas kursa tēmas pēc docētāja norādītajiem literatūras avotiem, lai sagatavotos teorijas testam un izstrādātu fizisko aktivitāšu ieteikumu programmu. |
||
|
5.
Nodarbību apmeklējums un mācību materiālu apguve |
-
|
Ieskaite
|
|
''Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts." |
||
|
6.
Atgriezeniskā saite par studiju kursu |
-
|
-
|
|
Studiju kursa noslēgumā students aizpilda studiju kursa novērtēšanas anketu |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Praktiska prezentācija |
-
|
Ieskaite
|
|
Studenti klātienē nodarbībā demonstrē iesniegto iesildošo vai atsildošo daļu par kuru saņem ieskaiti |
||
|
2.
Praktiska prezentācija |
-
|
Ieskaite
|
|
Students klātienē demonstrē iesniegtās galvenās daļas vingrinājumus, par kuriem ir saņem ieskaiti. |
||
|
3.
Praktiskā prezentācija |
40,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Prezentē sagatvoto vingrošanas kompleksu. |
||
|
4.
Tests |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Tests par lekcijās apgūtajām tēmām |
||
|
5.
Fizisko aktivitāšu ieteikumu programma |
30,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Izstrādā vienam mēnesim paredzētu fizisko aktivitāšu ieteikumu programmu konkrētam cilvēkam, iekļaujot aerobos, spēka un lokanības vingrinājumus. Programmā norādi cilvēka vecumu, dzimumu, augumu, svaru, ĶMI, fiziskās aktivitātes līmeni, fizisko sagatavotību un veselības stāvokli. Tāpat uzskaiti galvenos mērķus svarīguma secībā, ko cilvēks vēlas sasniegt, izmantojot fiziskos vingrinājumus. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojuma kompleksa iesildošās daļas veidošana: secība, vingrojumu izvēle un secība, stāvus, secīgas pārejas no vienas pozīcijas uz citu. Atbilstība galvenajai daļai. Vingrojumi visām mm grupām. Vingrojumi uz skaitu, gan, kas nav uz skaita.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūta vingrojumu iesildošās daļas veidošana, īpaši uzsverot vingrojumu izvēli un to secību. Tiks praktizētas vingrojumu pārejas stāvus un secīgas kustības no vienas pozīcijas uz citu, nodrošinot to atbilstību galvenajai daļai. Tiks iekļauti vingrojumi visām muskuļu grupām, gan uz skaitu, gan tādi, kas nav uz skaita. Darbs noritēs grupās, lai veicinātu sadarbību un ideju apmaiņu. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumu terminoloģija un pieraksts. Vingrojumu kompleksa veidošanas pamatprincipi. Kontrindikācijas un piesardzība.
Apraksts
Nodarbībā tiks izklāstīti vingrojumu kompleksa veidošanas pamatprincipi un vingrojumu terminoloģija, kā arī to pareizs pieraksts. Tiks iepazīstināti arī kontrindikācijām un vingrojumu variācijām drošai vingrinājumu izpildei. Darbs noritēs gan individuāli, gan grupās, lai veicinātu sadarbību un praktisko iemaņu attīstīšanu. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Galvenās daļas veidošanas pamatprincipi. Atbilstība fiziskajai sagatavotībai: zema, vidēja, augsta. ( vingrojuma izvēle, atkārtojuma skaits, s.st.). Atbilstība nodarbības mērķim. Kontrolēta elpošana vingrojuma izpildes laikā.
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti galvenās daļas veidošanas pamatprincipi, ņemot vērā dalībnieku fizisko sagatavotību (zema, vidēja, augsta). Tiks izvēlēti vingrojumi, pielāgots atkārtojumu skaits un atpūtas laiks atbilstoši sagatavotības līmenim un nodarbības mērķim. Tiks praktizēta kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā. Darbs notiks grupās un individuāli. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojuma kompleksa atsildošās daļas veidošanas pamatprincipi: secība, vingrojumu izvēle un secība; secīgas pārejas no vienas pozīcijas uz citu. Atbilstība GD. Kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti atsildošās daļas veidošanas pamatprincipi, īpaši uzsverot vingrojumu izvēli un to secību, izvēli galvenajai daļai (GD). Praktizēta kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā, lai veicinātu atjaunošanos un muskuļu atslābināšanos. Darbs grupās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi guļus uz muguras un balstā guļus, dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi guļus uz muguras un balstā guļus, koncentrējoties uz dažādām muskuļu grupām. Tiks skaidrota vingrojumu izpilde, variācijas un elpošanas tehnika. Tiks pievērsta uzmanība neitrālas ķermeņa pozīcijai uzsākot izpildīt vingrojumu un svarīgākajiem kontrolpunktiem, lai nodrošinātu pareizu kustību un novērstu traumas. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi guļus uz vēdera un sāna, balstā guļus uz sāna, dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi guļus uz vēdera un sāna, kā arī balstā guļus uz sāna, ar mērķi stiprināt dažādas muskuļu grupas. Tiks uzsvērta pareiza neitrālās pozīcijas ieņemšana sākuma stāvoklī, ievērojot ķermeņa kontrolpunktus (galvas, plecu, iegurņa, mugurkaula, ceļu un pēdu novietojumu). Tiks analizēta vingrojumu izpilde, to variācijas, kā arī elpošanas kontrole vingrinājumu laikā, lai nodrošinātu drošu un efektīvu izpildi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi sēdus un stāvus dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi sēdus un stāvus pozīcijās, ar mērķi attīstīt un stiprināt dažādas muskuļu grupas. Neitrāla pozīcijas ieņemšana sākuma stāvoklī, ķermeņa kontrolpunkti (mugurkaula izliekumu, plecu līmeni, iegurņa pozīciju, ceļu un pēdu novietojumu). Tiks analizēta vingrojumu izpilde, to variācijas un elpošanas kontrole kustības laikā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Paktisks grupu uzdevums: vispārattīstoša vingrojumu kompleksu veidošana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim un nodarbības mērķim.
Apraksts
Dalībnieki strādā grupās un izstrādā vispārattīstošu vingrojumu kompleksu, ņemot vērā noteiktu fiziskās sagatavotības līmeni (zems, vidējs, augsts), konkrētu nodarbības mērķi . Tiek izvēlēti piemēroti vingrojumi, noteikts atkārtojumu skaits, intensitāte, elpošanas kontrole un pārejas starp vingrojumiem. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Metodiskie norādījumi un to pielietojums vingrošanas nodarbībās. Praktisks uzdevums: mācīt vingrojumus pielietojot metodiskās norādes un koriģēšanas metodes.
Apraksts
Nodarbībā tiks apskatīti metodiskie norādījumi — kā pareizi sniegt mutiskus un vizuālus paskaidrojumus vingrojuma laikā, uzsverot galvenos kustību kontrolpunktus, elpošanu, un tehniku. Praktiskajā uzdevumā dalībnieki pāros vai grupās mācīs cits citam vingrojumus, izmantojot dažādas metodiskās norādes (vizuālās, verbālās, taustes) un koriģēšanas metodes (piemēram, stājas izlabošana, kustības tempa vai amplitūdas pielāgošana). Attīstīt prasmi novērot, vadīt un koriģēt vingrojumu izpildi reālās situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Iesildošās daļas vai atsildošās daļas vadīšana, atbilstoši iepriekš izveidotai un e-studijās iesniegtai programmai
( izveido docētājs) , kas atbilst galvenajai daļai.
Apraksts
Students praktiski vada iesildošo vai atsildošo daļu, balstoties uz docētāja izstrādāto un e-studijās iesniegto programmu. Kompleksam jābūt loģiski strukturētam, ar piemērotu vingrojumu izvēli, ilgumu un secību, kas saskan ar galveno daļu. Nodarbības laikā docētājs neiejaucas vadīšanā, bet novēro un pēc izpildes sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti par izpildījumu, komunikāciju, tehniku un metodiskajām norādēm. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Iesildošās daļas vai atsildošās daļas vadīšana, atbilstoši iepriekš izveidotai un e-studijās iesniegtai programmai
( izveido docētājs) , kas atbilst galvenajai daļai.
Apraksts
Students praktiski vada iesildošo vai atsildošo daļu, balstoties uz docētāja izstrādāto un e-studijās iesniegto programmu. Kompleksam jābūt loģiski strukturētam, ar piemērotu vingrojumu izvēli, ilgumu un secību, kas saskan ar galveno daļu. Nodarbības laikā docētājs neiejaucas vadīšanā, bet novēro un pēc izpildes sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti par izpildījumu, komunikāciju, tehniku un metodiskajām norādēm. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrošanas inventāra pielietojums vingrošanas nodarbībās; inventāra vizuāla demonstrēšana un ar katru inventāru dažu vingrojumu demonstrēšana. Vispārīgs ieskats.
Apraksts
Nodarbībā tiek sniegts vispārīgs ieskats vingrošanas inventāra pielietošanā veselības sporta un vispārattīstošajās nodarbībās. Tiek apskatīti biežāk izmantotie inventāra veidi (piemēram, vingrošanas nūjas, bumbas, hanteles, gumijas, stepa soli, balansēšanas virsmas u.c.), to funkcija, priekšrocības un pielietojuma mērķi. Katrs inventārs tiek vizuāli demonstrēts, kā arī ar katru tiek parādīti daži vienkārši un efektīvi vingrojumi, norādot, kā tie ietekmē dažādas muskuļu grupas, līdzsvaru vai lokanību, spēku. Tiek uzsvērta pareiza lietošana, drošības aspekti un vingrinājumu variācijas dažādiem sagatavotības līmeņiem. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar mazajām un lielajām vingrošanas bumbām dažādām muskuļu grupām
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti vingrojumi ar mazajām un lielajām vingrošanas bumbām, mērķtiecīgi aktivizējot dažādas muskuļu grupas – korseti (dziļo muskulatūru), muguru, vēderu, kājas, rokas un plecu joslu. Tiks uzsvērti vingrojumu tehniskie aspekti: neitrālās pozīcijas ieņemšana, kontrolpunkti, elpošanas kontrole, kā arī pielāgojumi dažādiem sagatavotības līmeņiem. Demonstrēti būs vingrojumi balstā, sēdus, guļus uz bumbas vai ar bumbu rokās/kājās, norādot uz katra vingrojuma specifisko iedarbību. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar vingrošanas nūju un smaguma stieni dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi ar vingrošanas nūju un smaguma stieni, kuru mērķis ir attīstīt kustību koordināciju, stāju, spēku un lokanību, kā arī nostiprināt muguras, plecu joslas, kāju, krūškurvja un vēdera muskulatūru. Demonstrācijā tiks uzsvērta pareiza stāvokļa ieņemšana, kustību tehnika, elpošanas ritms un metodiskās norādes. Tiks parādītas vairākas vingrojumu variācijas dažādiem sagatavotības līmeņiem, tostarp vingrojumi stāvot, sēdus un izklupienos, iekļaujot arī simetriskus un asimetriskus kustību modeļus. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar hantelēm dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiek apgūti vingrojumi ar hantelēm, kuru mērķis ir efektīvi trenēt dažādas muskuļu grupas — plecus, rokas, krūšu muskulatūru, muguras, vēdera un kāju muskuļus. Tiek uzsvērta pareiza vingrojumu tehnika, elpošana un drošības principi. Dalībnieki apgūs gan spēka attīstīšanas, gan muskuļu tonusa uzturēšanas vingrinājumus ar hantelēm, pielāgojot slodzi un atkārtojumu skaitu atbilstoši fiziskajai sagatavotībai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar līdzsvara pamatnēm dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti vingrojumi, kas tiek veikti uz dažādām līdzsvara pamatnēm — piemēram, Airex paklājiņiem, balansēšanas spilveniem , bosul bumbām. Šie vingrojumi mērķē uz dziļo muskulatūru, stāju un līdzsvara uzlabošanu, aktivizējot dažādas muskuļu grupas — kāju, vēdera, muguras un plecu joslas muskuļus. Tiks pievērsta uzmanība pareizai ķermeņa pozīcijai, elpošanas kontrolei un kustību izpildei. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi izmantojot elastīgās vingrošanas gumijas dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi ar elastīgajām vingrošanas gumijām, kas efektīvi stiprina un tonizē dažādas muskuļu grupas — rokas, plecus, muguras, kājas un vēdera muskulatūru. Tiks demonstrētas gan spēka, gan mobilitātes vingrojumu variācijas, kas pielāgotas dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem. Uzsvars tiks likts uz pareizu vingrojumu tehniku, kontrolētu elpošanu un drošības principiem, kā arī elastīgās gumijas pareizu pielietošanu treniņu efektivitātes paaugstināšanai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar vingrošanas rulli dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi ar vingrošanas rulli, kas palīdz uzlabot muskuļu elastību, mazināt saspringumu un veicināt muskuļu atjaunošanos. Vingrojumi būs vērsti uz galvenajām muskuļu grupām — kājām, muguru, pleciem un vēderu. Tiks demonstrētas gan pašmasāžas tehnikas, gan stiepšanās vingrinājumi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Intervāla, apļa treniņi.
Apraksts
Nodarbībā tiks iepazīstināts ar diviem nodarbību veidiem veselības sportā — intervāla un apļa treniņiem, to struktūru un pielietojumu dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem. Intervāla treniņi balstās uz intensīvu slodžu un atpūtas periodu maiņu, kas efektīvi uzlabo izturību, aerobo un anaerobo kapacitāti, kā arī veicina tauku dedzināšanu. Apļa treniņi ietver vairākus vingrojumu komplektus, kas tiek veikti secīgi bez pārtraukuma, vai ar nelielu atpūtu , attīstot spēku, izturību un vispārējo fizisko sagatavotību. Tiks uzsvērta vingrojumu izvēle, atbilstoša slodžu izvēle, atpūta. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada 5-6 galvenās daļas vingrojumus pēc kārtas no savas iepriekš sagatavotas un e-studijās iesniegtas vingrošanas programmas ar inventāru, pielietojot visu līdz šim kursā apgūto, tai skaitā metodiskās norādes, koriģēšanu.
Apraksts
Students praktiski vada 5–6 vingrojumus pēc iepriekš sagatavotas un iesniegtas programmas, izmantojot dažādu inventāru. Nodarbībā tiek pielietotas kursā apgūtās zināšanas par metodiku, korekcijām, drošību, pareizu tehniku un elpošanu. Pēc nodarbības sniedz atgriezenisko saiti un ieteikumus pilnveidei. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada 5-6 galvenās daļas vingrojumus pēc kārtas no savas iepriekš sagatavotas un e-studijās iesniegtas vingrošanas programmas ar inventāru, pielietojot visu līdz šim kursā apgūto, tai skaitā metodiskās norādes, koriģēšanu.
Apraksts
Students praktiski vada 5–6 vingrojumus pēc iepriekš sagatavotas un iesniegtas programmas, izmantojot dažādu inventāru. Nodarbībā tiek pielietotas kursā apgūtās zināšanas par metodiku, korekcijām, drošību, pareizu tehniku un elpošanu. Pēc nodarbības sniedz atgriezenisko saiti un ieteikumus pilnveidei. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada 5-6 galvenās daļas vingrojumus pēc kārtas no savas iepriekš sagatavotas un e-studijās iesniegtas vingrošanas programmas ar inventāru, pielietojot visu līdz šim kursā apgūto, tai skaitā metodiskās norādes, koriģēšanu.
Apraksts
Students praktiski vada 5–6 vingrojumus pēc iepriekš sagatavotas un iesniegtas programmas, izmantojot dažādu inventāru. Nodarbībā tiek pielietotas kursā apgūtās zināšanas par metodiku, korekcijām, drošību, pareizu tehniku un elpošanu. Pēc nodarbības sniedz atgriezenisko saiti un ieteikumus pilnveidei. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselīga dzīvesveida un fizisko vingrinājumu nozīme veselības saglabāšanā un nostiprināšanā. Sports, fiziskā aktivitāte un veselība. Jaunākās vadlīnijas, zinātniskā informācija un tendences.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota fizisko vingrinājumu un veselīga dzīvesveida nozīme cilvēka veselības saglabāšanā un nostiprināšanā. Tiks skaidrota sporta un fiziskās aktivitātes loma kā veselības profilakses līdzekļiem. Tiks iepazīstināts ar jaunākajām starptautiskajām vadlīnijām un zinātnisko informāciju par fizisko aktivitāšu ietekmi uz dažādām veselības jomām, kā arī aktuālajām tendencēm veselības sportā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības sporta īss vēsturisks apskats un attīstība. Cilvēka fiziskās aktivitātes raksturojums un veselības sporta attīstība 21. gadsimtā. Veselības sporta attīstība Latvijā.
Apraksts
Lekcijā tiks sniegts īss vēsturisks apskats par veselības sporta attīstību, sākot no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām. Tiks raksturotas cilvēka fiziskās aktivitātes nozīme veselības veicināšanā un veselības sporta attīstība 21. gadsimtā, ņemot vērā jaunākās tendences un tehnoloģiju ietekmi. Īpaša uzmanība tiks pievērsta veselības sporta attīstībai Latvijā, tās tradīcijām un mūsdienu izaicinājumiem. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības sportā izmantojamie vingrinājumi, to vispārējs raksturojums un pielietojums. Aerobie vingrinājumi, to vispārējs raksturojums. Dažādu aerobo vingrinājumu specifika.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti veselības sportā biežāk izmantotie vingrinājumi, to vispārējais raksturojums un pielietojums dažādu veselības mērķu sasniegšanai. Tiks izskaidroti aerobās slodzes vingrinājumu pamati, to ietekme uz sirds un asinsvadu sistēmu un vispārējo veselību. Tiks analizēta dažādu aerobo vingrinājumu specifika, piemēram, skriešana, riteņbraukšana, peldēšana un soļošana, kā arī to piemērotība dažādām mērķa grupām. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Optimālas aerobas slodzes apjoms un intensitāte veselības sporta nodarbībās. Augstas intensitātes intervālu treniņu nozīme un pielietošana veselības sportā.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīts optimālais aerobās slodzes apjoms un intensitāte, kas veicina sirds un asinsvadu veselību un vispārējo fizisko formu veselības sporta nodarbībās. Tiks izskaidrota augstas intensitātes intervālu treniņu (HIIT) nozīme, tā ietekme uz vielmaiņu, sirds veselību un ķermeņa sastāvu, kā arī praktiskie piemēri un rekomendācijas HIIT pielietošanai veselības sporta programmās. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Spēka vingrojumi, to pielietošana un ietekme uz cilvēka organismu. Spēka treniņa metodikas pamati. Vispārattīstošie vingrojumi, to pielietošana un ietekme uz cilvēka organismu. Grupu nodarbību vispārējs raksturojums, galvenās priekšrocības un trūkumi.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota spēka vingrojumu nozīme un ietekme uz cilvēka organismu, kā arī spēka treniņa metodikas pamati — intensitāte, atkārtojumu skaits, atpūtas laiks un progresija. Tiks izskaidroti vispārattīstošie vingrojumi, to pielietojums ķermeņa funkciju uzlabošanā un veselības stiprināšanā. Papildus tiks sniegts grupu nodarbību vispārējs raksturojums, izceļot to galvenās priekšrocības, piemēram, motivāciju un sociālo mijiedarbību, kā arī trūkumus, piemēram, individuālās pielāgošanas ierobežojumus. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselību veicinošā treniņa pamatprincipi, to pielietošana veselības sporta nodarbībās. Bērnu, pusaudžu un jauniešu fizisko aktivitāšu specifika. Fizisko aktivitāšu īpatnības senioriem.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti veselību veicinošā treniņa pamatprincipi – piemērotība, regulāritāte, progresivitāte, daudzveidība un atpūta, kā arī to pielietojums veselības sporta nodarbībās. Tiks izskaidrotas fizisko aktivitāšu īpatnības un vajadzības bērniem, pusaudžiem un jauniešiem, kā arī senioru fiziskās slodzes specifika, ņemot vērā viņu veselības stāvokli un spēju saglabāt kustību spējas. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes nozīme sirds un asinsvadu slimību profilaksē. Fiziskās slodzes ietekme uz asins lipīdu un lipoproteīnu sastāvu. Ieteicamā slodze lipīdu maiņas normalizēšanā.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota fizisko aktivitāšu nozīme sirds un asinsvadu slimību profilaksē, izskaidrojot, kā regulāras fiziskās slodzes ietekmē asins lipīdu un lipoproteīnu sastāvu. Tiks sniegti praktiski ieteikumi par optimālo fizisko slodzi lipīdu vielmaiņas normalizēšanai un sirds veselības stiprināšanai. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaukošanās cēloņi un negatīvā ietekme uz cilvēka organismu, fiziskās slodzes nozīme un fizisko vingrinājumu pielietošana aptaukošanās novēršanā.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti galvenie aptaukošanās cēloņi, tai skaitā nepareiza uztura paradumi un mazkustīgs dzīvesveids, kā arī aptaukošanās negatīvā ietekme uz cilvēka veselību. Tiks izskaidrota fizisko slodžu un regulāru vingrinājumu nozīme aptaukošanās profilaksē un ārstēšanā, kā arī praktiski ieteikumi fizisko aktivitāšu iekļaušanai ikdienā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar mazām vingrošanas bumbām.
Apraksts
Pasniedzējs izskaidro eksāmena prasības un vērtēšanas kritērijus. Papildu informācija (vērtēšanas kritēriji) pieejama e-studiju vidē. Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar mazās vingrošanas bumbas ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar hantelēm.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar hantelēm ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas gumijām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas gumijām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar smaguma stieņiem.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar smaguma stieņiem ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas nūjām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas nūjām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas rulli.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas rulli ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar lielām vingrošanas bumbām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar lielajām vingrošanas bumbām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar līdzsvara pamatnēm.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu izmantojot līdzsvara pamatnes ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojuma kompleksa iesildošās daļas veidošana: secība, vingrojumu izvēle un secība, stāvus, secīgas pārejas no vienas pozīcijas uz citu. Atbilstība galvenajai daļai. Vingrojumi visām mm grupām. Vingrojumi uz skaitu, gan, kas nav uz skaita.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūta vingrojumu iesildošās daļas veidošana, īpaši uzsverot vingrojumu izvēli un to secību. Tiks praktizētas vingrojumu pārejas stāvus un secīgas kustības no vienas pozīcijas uz citu, nodrošinot to atbilstību galvenajai daļai. Tiks iekļauti vingrojumi visām muskuļu grupām, gan uz skaitu, gan tādi, kas nav uz skaita. Darbs noritēs grupās, lai veicinātu sadarbību un ideju apmaiņu. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumu terminoloģija un pieraksts. Vingrojumu kompleksa veidošanas pamatprincipi. Kontrindikācijas un piesardzība.
Apraksts
Nodarbībā tiks izklāstīti vingrojumu kompleksa veidošanas pamatprincipi un vingrojumu terminoloģija, kā arī to pareizs pieraksts. Tiks iepazīstināti arī kontrindikācijām un vingrojumu variācijām drošai vingrinājumu izpildei. Darbs noritēs gan individuāli, gan grupās, lai veicinātu sadarbību un praktisko iemaņu attīstīšanu. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Galvenās daļas veidošanas pamatprincipi. Atbilstība fiziskajai sagatavotībai: zema, vidēja, augsta. ( vingrojuma izvēle, atkārtojuma skaits, s.st.). Atbilstība nodarbības mērķim. Kontrolēta elpošana vingrojuma izpildes laikā.
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti galvenās daļas veidošanas pamatprincipi, ņemot vērā dalībnieku fizisko sagatavotību (zema, vidēja, augsta). Tiks izvēlēti vingrojumi, pielāgots atkārtojumu skaits un atpūtas laiks atbilstoši sagatavotības līmenim un nodarbības mērķim. Tiks praktizēta kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā. Darbs notiks grupās un individuāli. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojuma kompleksa atsildošās daļas veidošanas pamatprincipi: secība, vingrojumu izvēle un secība; secīgas pārejas no vienas pozīcijas uz citu. Atbilstība GD. Kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti atsildošās daļas veidošanas pamatprincipi, īpaši uzsverot vingrojumu izvēli un to secību, izvēli galvenajai daļai (GD). Praktizēta kontrolēta elpošana vingrojumu izpildes laikā, lai veicinātu atjaunošanos un muskuļu atslābināšanos. Darbs grupās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi guļus uz muguras un balstā guļus, dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi guļus uz muguras un balstā guļus, koncentrējoties uz dažādām muskuļu grupām. Tiks skaidrota vingrojumu izpilde, variācijas un elpošanas tehnika. Tiks pievērsta uzmanība neitrālas ķermeņa pozīcijai uzsākot izpildīt vingrojumu un svarīgākajiem kontrolpunktiem, lai nodrošinātu pareizu kustību un novērstu traumas. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi guļus uz vēdera un sāna, balstā guļus uz sāna, dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi guļus uz vēdera un sāna, kā arī balstā guļus uz sāna, ar mērķi stiprināt dažādas muskuļu grupas. Tiks uzsvērta pareiza neitrālās pozīcijas ieņemšana sākuma stāvoklī, ievērojot ķermeņa kontrolpunktus (galvas, plecu, iegurņa, mugurkaula, ceļu un pēdu novietojumu). Tiks analizēta vingrojumu izpilde, to variācijas, kā arī elpošanas kontrole vingrinājumu laikā, lai nodrošinātu drošu un efektīvu izpildi. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi sēdus un stāvus dažādām muskuļu grupām: izpilde, variācijas, elpošana.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi sēdus un stāvus pozīcijās, ar mērķi attīstīt un stiprināt dažādas muskuļu grupas. Neitrāla pozīcijas ieņemšana sākuma stāvoklī, ķermeņa kontrolpunkti (mugurkaula izliekumu, plecu līmeni, iegurņa pozīciju, ceļu un pēdu novietojumu). Tiks analizēta vingrojumu izpilde, to variācijas un elpošanas kontrole kustības laikā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Paktisks grupu uzdevums: vispārattīstoša vingrojumu kompleksu veidošana atbilstoši fiziskās sagatavotības līmenim un nodarbības mērķim.
Apraksts
Dalībnieki strādā grupās un izstrādā vispārattīstošu vingrojumu kompleksu, ņemot vērā noteiktu fiziskās sagatavotības līmeni (zems, vidējs, augsts), konkrētu nodarbības mērķi . Tiek izvēlēti piemēroti vingrojumi, noteikts atkārtojumu skaits, intensitāte, elpošanas kontrole un pārejas starp vingrojumiem. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Metodiskie norādījumi un to pielietojums vingrošanas nodarbībās. Praktisks uzdevums: mācīt vingrojumus pielietojot metodiskās norādes un koriģēšanas metodes.
Apraksts
Nodarbībā tiks apskatīti metodiskie norādījumi — kā pareizi sniegt mutiskus un vizuālus paskaidrojumus vingrojuma laikā, uzsverot galvenos kustību kontrolpunktus, elpošanu, un tehniku. Praktiskajā uzdevumā dalībnieki pāros vai grupās mācīs cits citam vingrojumus, izmantojot dažādas metodiskās norādes (vizuālās, verbālās, taustes) un koriģēšanas metodes (piemēram, stājas izlabošana, kustības tempa vai amplitūdas pielāgošana). Attīstīt prasmi novērot, vadīt un koriģēt vingrojumu izpildi reālās situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Iesildošās daļas vai atsildošās daļas vadīšana, atbilstoši iepriekš izveidotai un e-studijās iesniegtai programmai
( izveido docētājs) , kas atbilst galvenajai daļai.
Apraksts
Students praktiski vada iesildošo vai atsildošo daļu, balstoties uz docētāja izstrādāto un e-studijās iesniegto programmu. Kompleksam jābūt loģiski strukturētam, ar piemērotu vingrojumu izvēli, ilgumu un secību, kas saskan ar galveno daļu. Nodarbības laikā docētājs neiejaucas vadīšanā, bet novēro un pēc izpildes sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti par izpildījumu, komunikāciju, tehniku un metodiskajām norādēm. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Iesildošās daļas vai atsildošās daļas vadīšana, atbilstoši iepriekš izveidotai un e-studijās iesniegtai programmai
( izveido docētājs) , kas atbilst galvenajai daļai.
Apraksts
Students praktiski vada iesildošo vai atsildošo daļu, balstoties uz docētāja izstrādāto un e-studijās iesniegto programmu. Kompleksam jābūt loģiski strukturētam, ar piemērotu vingrojumu izvēli, ilgumu un secību, kas saskan ar galveno daļu. Nodarbības laikā docētājs neiejaucas vadīšanā, bet novēro un pēc izpildes sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti par izpildījumu, komunikāciju, tehniku un metodiskajām norādēm. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Iesildošās daļas vai atsildošās daļas vadīšana, atbilstoši iepriekš izveidotai un e-studijās iesniegtai programmai
( izveido docētājs) , kas atbilst galvenajai daļai.
Apraksts
Students praktiski vada iesildošo vai atsildošo daļu, balstoties uz docētāja izstrādāto un e-studijās iesniegto programmu. Kompleksam jābūt loģiski strukturētam, ar piemērotu vingrojumu izvēli, ilgumu un secību, kas saskan ar galveno daļu. Nodarbības laikā docētājs neiejaucas vadīšanā, bet novēro un pēc izpildes sniedz konstruktīvu atgriezenisko saiti par izpildījumu, komunikāciju, tehniku un metodiskajām norādēm. Tiek vērtēts kā ieskaitīts vai neieskaitīts. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Optimālas aerobas slodzes apjoms un intensitāte veselības sporta nodarbībās. Augstas intensitātes intervālu treniņu nozīme un pielietošana veselības sportā.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīts optimālais aerobās slodzes apjoms un intensitāte, kas veicina sirds un asinsvadu veselību un vispārējo fizisko formu veselības sporta nodarbībās. Tiks izskaidrota augstas intensitātes intervālu treniņu (HIIT) nozīme, tā ietekme uz vielmaiņu, sirds veselību un ķermeņa sastāvu, kā arī praktiskie piemēri un rekomendācijas HIIT pielietošanai veselības sporta programmās. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Spēka vingrojumi, to pielietošana un ietekme uz cilvēka organismu. Spēka treniņa metodikas pamati. Vispārattīstošie vingrojumi, to pielietošana un ietekme uz cilvēka organismu. Grupu nodarbību vispārējs raksturojums, galvenās priekšrocības un trūkumi.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota spēka vingrojumu nozīme un ietekme uz cilvēka organismu, kā arī spēka treniņa metodikas pamati — intensitāte, atkārtojumu skaits, atpūtas laiks un progresija. Tiks izskaidroti vispārattīstošie vingrojumi, to pielietojums ķermeņa funkciju uzlabošanā un veselības stiprināšanā. Papildus tiks sniegts grupu nodarbību vispārējs raksturojums, izceļot to galvenās priekšrocības, piemēram, motivāciju un sociālo mijiedarbību, kā arī trūkumus, piemēram, individuālās pielāgošanas ierobežojumus. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes nozīme sirds un asinsvadu slimību profilaksē. Fiziskās slodzes ietekme uz asins lipīdu un lipoproteīnu sastāvu. Ieteicamā slodze lipīdu maiņas normalizēšanā.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota fizisko aktivitāšu nozīme sirds un asinsvadu slimību profilaksē, izskaidrojot, kā regulāras fiziskās slodzes ietekmē asins lipīdu un lipoproteīnu sastāvu. Tiks sniegti praktiski ieteikumi par optimālo fizisko slodzi lipīdu vielmaiņas normalizēšanai un sirds veselības stiprināšanai. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības sportā izmantojamie vingrinājumi, to vispārējs raksturojums un pielietojums. Aerobie vingrinājumi, to vispārējs raksturojums. Dažādu aerobo vingrinājumu specifika.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti veselības sportā biežāk izmantotie vingrinājumi, to vispārējais raksturojums un pielietojums dažādu veselības mērķu sasniegšanai. Tiks izskaidroti aerobās slodzes vingrinājumu pamati, to ietekme uz sirds un asinsvadu sistēmu un vispārējo veselību. Tiks analizēta dažādu aerobo vingrinājumu specifika, piemēram, skriešana, riteņbraukšana, peldēšana un soļošana, kā arī to piemērotība dažādām mērķa grupām. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības sporta īss vēsturisks apskats un attīstība. Cilvēka fiziskās aktivitātes raksturojums un veselības sporta attīstība 21. gadsimtā. Veselības sporta attīstība Latvijā.
Apraksts
Lekcijā tiks sniegts īss vēsturisks apskats par veselības sporta attīstību, sākot no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām. Tiks raksturotas cilvēka fiziskās aktivitātes nozīme veselības veicināšanā un veselības sporta attīstība 21. gadsimtā, ņemot vērā jaunākās tendences un tehnoloģiju ietekmi. Īpaša uzmanība tiks pievērsta veselības sporta attīstībai Latvijā, tās tradīcijām un mūsdienu izaicinājumiem. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselību veicinošā treniņa pamatprincipi, to pielietošana veselības sporta nodarbībās. Bērnu, pusaudžu un jauniešu fizisko aktivitāšu specifika. Fizisko aktivitāšu īpatnības senioriem.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti veselību veicinošā treniņa pamatprincipi – piemērotība, regulāritāte, progresivitāte, daudzveidība un atpūta, kā arī to pielietojums veselības sporta nodarbībās. Tiks izskaidrotas fizisko aktivitāšu īpatnības un vajadzības bērniem, pusaudžiem un jauniešiem, kā arī senioru fiziskās slodzes specifika, ņemot vērā viņu veselības stāvokli un spēju saglabāt kustību spējas. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselīga dzīvesveida un fizisko vingrinājumu nozīme veselības saglabāšanā un nostiprināšanā. Sports, fiziskā aktivitāte un veselība. Jaunākās vadlīnijas, zinātniskā informācija un tendences.
Apraksts
Lekcijā tiks aplūkota fizisko vingrinājumu un veselīga dzīvesveida nozīme cilvēka veselības saglabāšanā un nostiprināšanā. Tiks skaidrota sporta un fiziskās aktivitātes loma kā veselības profilakses līdzekļiem. Tiks iepazīstināts ar jaunākajām starptautiskajām vadlīnijām un zinātnisko informāciju par fizisko aktivitāšu ietekmi uz dažādām veselības jomām, kā arī aktuālajām tendencēm veselības sportā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaukošanās cēloņi un negatīvā ietekme uz cilvēka organismu, fiziskās slodzes nozīme un fizisko vingrinājumu pielietošana aptaukošanās novēršanā.
Apraksts
Lekcijā tiks apskatīti galvenie aptaukošanās cēloņi, tai skaitā nepareiza uztura paradumi un mazkustīgs dzīvesveids, kā arī aptaukošanās negatīvā ietekme uz cilvēka veselību. Tiks izskaidrota fizisko slodžu un regulāru vingrinājumu nozīme aptaukošanās profilaksē un ārstēšanā, kā arī praktiski ieteikumi fizisko aktivitāšu iekļaušanai ikdienā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrošanas inventāra pielietojums vingrošanas nodarbībās; inventāra vizuāla demonstrēšana un ar katru inventāru dažu vingrojumu demonstrēšana. Vispārīgs ieskats.
Apraksts
Nodarbībā tiek sniegts vispārīgs ieskats vingrošanas inventāra pielietošanā veselības sporta un vispārattīstošajās nodarbībās. Tiek apskatīti biežāk izmantotie inventāra veidi (piemēram, vingrošanas nūjas, bumbas, hanteles, gumijas, stepa soli, balansēšanas virsmas u.c.), to funkcija, priekšrocības un pielietojuma mērķi. Katrs inventārs tiek vizuāli demonstrēts, kā arī ar katru tiek parādīti daži vienkārši un efektīvi vingrojumi, norādot, kā tie ietekmē dažādas muskuļu grupas, līdzsvaru vai lokanību, spēku. Tiek uzsvērta pareiza lietošana, drošības aspekti un vingrinājumu variācijas dažādiem sagatavotības līmeņiem. |
|
Vingrojumi ar mazajām un lielajām vingrošanas bumbām dažādām muskuļu grupām
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti vingrojumi ar mazajām un lielajām vingrošanas bumbām, mērķtiecīgi aktivizējot dažādas muskuļu grupas – korseti (dziļo muskulatūru), muguru, vēderu, kājas, rokas un plecu joslu. Tiks uzsvērti vingrojumu tehniskie aspekti: neitrālās pozīcijas ieņemšana, kontrolpunkti, elpošanas kontrole, kā arī pielāgojumi dažādiem sagatavotības līmeņiem. Demonstrēti būs vingrojumi balstā, sēdus, guļus uz bumbas vai ar bumbu rokās/kājās, norādot uz katra vingrojuma specifisko iedarbību. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar vingrošanas nūju un smaguma stieni dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi ar vingrošanas nūju un smaguma stieni, kuru mērķis ir attīstīt kustību koordināciju, stāju, spēku un lokanību, kā arī nostiprināt muguras, plecu joslas, kāju, krūškurvja un vēdera muskulatūru. Demonstrācijā tiks uzsvērta pareiza stāvokļa ieņemšana, kustību tehnika, elpošanas ritms un metodiskās norādes. Tiks parādītas vairākas vingrojumu variācijas dažādiem sagatavotības līmeņiem, tostarp vingrojumi stāvot, sēdus un izklupienos, iekļaujot arī simetriskus un asimetriskus kustību modeļus. |
|
Vingrojumi ar līdzsvara pamatnēm dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks praktiski apgūti vingrojumi, kas tiek veikti uz dažādām līdzsvara pamatnēm — piemēram, Airex paklājiņiem, balansēšanas spilveniem , bosul bumbām. Šie vingrojumi mērķē uz dziļo muskulatūru, stāju un līdzsvara uzlabošanu, aktivizējot dažādas muskuļu grupas — kāju, vēdera, muguras un plecu joslas muskuļus. Tiks pievērsta uzmanība pareizai ķermeņa pozīcijai, elpošanas kontrolei un kustību izpildei. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Vingrojumi ar hantelēm dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiek apgūti vingrojumi ar hantelēm, kuru mērķis ir efektīvi trenēt dažādas muskuļu grupas — plecus, rokas, krūšu muskulatūru, muguras, vēdera un kāju muskuļus. Tiek uzsvērta pareiza vingrojumu tehnika, elpošana un drošības principi. Dalībnieki apgūs gan spēka attīstīšanas, gan muskuļu tonusa uzturēšanas vingrinājumus ar hantelēm, pielāgojot slodzi un atkārtojumu skaitu atbilstoši fiziskajai sagatavotībai. |
|
Vingrojumi izmantojot elastīgās vingrošanas gumijas dažādām muskuļu grupām.
Apraksts
Nodarbībā tiks apgūti vingrojumi ar elastīgajām vingrošanas gumijām, kas efektīvi stiprina un tonizē dažādas muskuļu grupas — rokas, plecus, muguras, kājas un vēdera muskulatūru. Tiks demonstrētas gan spēka, gan mobilitātes vingrojumu variācijas, kas pielāgotas dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem. Uzsvars tiks likts uz pareizu vingrojumu tehniku, kontrolētu elpošanu un drošības principiem, kā arī elastīgās gumijas pareizu pielietošanu treniņu efektivitātes paaugstināšanai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Intervāla, apļa treniņi.
Apraksts
Nodarbībā tiks iepazīstināts ar diviem nodarbību veidiem veselības sportā — intervāla un apļa treniņiem, to struktūru un pielietojumu dažādiem fiziskās sagatavotības līmeņiem. Intervāla treniņi balstās uz intensīvu slodžu un atpūtas periodu maiņu, kas efektīvi uzlabo izturību, aerobo un anaerobo kapacitāti, kā arī veicina tauku dedzināšanu. Apļa treniņi ietver vairākus vingrojumu komplektus, kas tiek veikti secīgi bez pārtraukuma, vai ar nelielu atpūtu , attīstot spēku, izturību un vispārējo fizisko sagatavotību. Tiks uzsvērta vingrojumu izvēle, atbilstoša slodžu izvēle, atpūta. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar mazām vingrošanas bumbām.
Apraksts
Pasniedzējs izskaidro eksāmena prasības un vērtēšanas kritērijus. Papildu informācija (vērtēšanas kritēriji) pieejama e-studiju vidē. Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar mazās vingrošanas bumbas ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar lielām vingrošanas bumbām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar lielajām vingrošanas bumbām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar smaguma stieņiem.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar smaguma stieņiem ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas nūjām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas nūjām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar hantelēm.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar hantelēm ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas gumijām.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas gumijām ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Vingrošanas zāle
|
2
|
Tēmas
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar vingrošanas rulli.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu ar vingrošanas rulli ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
|
Students vada vingrošanas kompleksu ar līdzsvara pamatnēm.
Apraksts
Students, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas un prasmes, gūst praktisko pieredzi, izstrādājot un vadot vingrošanas kompleksu izmantojot līdzsvara pamatnes ar konkrētu uzdevumu. Nodarbībā jānodrošina mērķtiecīga vingrojumu izvēle un secība, pareiza izpilde un elpošanas kontrole, metodiskas norādes, dalībnieku koriģēšana, drošība un inventāra efektīva lietošana. Vingrojumus pielāgo dalībnieku sagatavotībai, lieto vingrošanas terminoloģiju. Pēc nodarbības students saņem atgriezenisko saiti un tiek vērtēts saskaņā ar kritērijiem. Praktiskā prezentācija veido 40 % no kopējā vērtējuma. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Marcus, B. H., & Bess, H. 2025. Motivating people to be physically active. Human Kinetics.
Cosgrove R. 2025. Age Strong. A.Womans’s Guide to Feeling Athletic and Fit After 40. Human Kinetics.
Bander L. 2024. Vital Core Training: improve strength and reduce pain with funkcional movement. Human Kinetics.
Grasis N. u.c. 2022. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava.
Papildu literatūra
Myers T.W. 2021. Anatomy Trains: myofascial meridians for manual therapists and movement professionals. Elsevier.
Ivuškāns A. 2016. Vingrojumi muguras veselībai. Zvaigzne ABC.