Profesionālā komunikācija I latviešu valodā (ārzemju studentiem)
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais spēj saprast atsevišķus izteikumus, teikumus par sevi, savu ģimeni, dzīvesvietu, studijām, ikdienas situācijām.
Prasmes
1.Studējošais spēj sniegt vienkāršu un īsu mutvārdu informāciju par sevi, studijām, savu ģimeni, dzīvesvietu, ikdienu, izmantojot apgūto leksiku.
Kompetences
1.Studējošais spēj lasīt un saprast īsus, vienkāršus informatīvus tekstus; veidot jautājumus un atbildēt uz tiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Dažāda veida leksikas un gramatikas uzdevumi, gatavošanās testam, semināram, atbilstoši studiju kursa saturam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Vērtējumu ballēs studējošais saņem, apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, un arī attieksmi un individuālo dinamiku. Studējošais var saņemt 10 balles par papildus individuālo darbu ārpus programmas, uzrādot izcilas latviešu valodas prasmes.
Vērtējuma kritēriji:
• ar pārbaudes darbiem tiek vērtētas zināšanas un prasmes leksikā un gramatikā; pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu. Pārbaudē tiek iekļauti pēc izvēles šādi uzdevumu veidi:
a) uzd.: pareiza vārda vai izteiciena ievietošana teikumā – 5 p. (par katru pareizu ievietojumu – 0,5 p.);
b) uzd.: uzrakstīt sinonīmu vai antonīmu – 5 p. (par katru pareizu variantu – 0,5 p.);
c) uzd.: pareiza vārda vai apgalvojuma varianta izvēle – 5 p. (par katru pareizu izvēli – 1 p.);
d) uzd.: atbildēt uz jautājumiem – 10 p. (par katru pilnīgu, pareizu atbildi – 1 p.);
• valodas lietošanas prasmes tiek vērtētas kontaktnodarbību laikā;
• patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar prezentācijām; Prezentācijas vērtēšanas kritēriji:
a) runa: 2 p. - brīvi runā; 1p. – lasa un runā;
b) valoda: 2 p. – bagātīga valoda; 1p. – valoda ar nepilnībām;
c) saturs: 2p. – plaša, interesanta informācija; 1p. – nepilnīga informācija;
d) vizuālā prezentācija: 2 p. pareizi veidota; 1p. – ar nepilnībām;
e) papildus materiāli: 2 p. - dažādi atbilstoši papildus materiāli; 1 p. – tikai video materiāli. Kopā maksimālais punktu skaits - 10 punkti.
• vērtējot attieksmi, tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās:
1 punkts – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos;
0,5 p. – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos.
• zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku:
1 p. – sistemātiski augšupejoša
0,5 p. – epizodiska.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Prieks iapazīties. Alfabēts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Prieks iapazīties. Alfabēts.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieklājības frāzes. Profesijas. Tālrunis un adrese.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieklājības frāzes. Profesijas. Tālrunis un adrese.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
No visas pasaules. Kur tu dzīvo, studē?
Valstis, tautības un valodas. No kurienes tu esi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
No visas pasaules. Kur tu dzīvo, studē?
Valstis, tautības un valodas. No kurienes tu esi?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests: Informācija par sevi, profesijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ko tu redzi un apmeklē pilsētā? Kas ir laukos?
Uz kurieni tu ej?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ko tu redzi un apmeklē pilsētā? Kas ir laukos?
Uz kurieni tu ej?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ko tu redzi un apmeklē pilsētā? Kas ir laukos?
Uz kurieni tu ej?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par sevi un savu valsti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana māja. Mana dzīvesvieta.
Mana istaba.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana māja. Mana dzīvesvieta.
Mana istaba.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests. Mana dzīvesvieta.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija par sevi un savu ģimeni.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves vide. Pilsēta, transports, virziens Kājām, ar trolejbusu, ar lidmašīnu.
Dzīves vide. Kurā stāvā, kurā dzīvoklī? Uz kurieni?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīves vide. Pilsēta, transports, virziens Kājām, ar trolejbusu, ar lidmašīnu.
Dzīves vide. Kurā stāvā, kurā dzīvoklī? Uz kurieni?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tests. Dzīves vide. Jautājumi. Kārtas skaitļa vārdi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
I. Auziņa u.c. A1 Laipa. Latviešu valoda Mācību grāmata. Latviešu valodas aģentūra, 2014.
I. Auziņa u.c. A1 Laipa. Latviešu valoda. Darba burtnīca. Latviešu valodas aģentūra, 2014.
L. Malahova. Palīgs latviešu valodas gramatikas apguvei ārvalstu studentiem. (1.daļa) Mācību līdzeklis. LSPA, 2020.
L. Malahova. Palīgs latviešu valodas gramatikas apguvei ārvalstu studentiem. (2.daļa) Mācību līdzeklis. LSPA, 2023.
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
I. Budviķe u.c. Palīgā. Mācībgrāmata pieaugušajiem. 1. Līmenis. Zvaigzne ABC, 1998.