Digitālās komunikācijas pamati
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1. pārzinās un spēs praktiski pielietot digitālās komunikācijas pamatus un iespējas; 2. izpratīs mērķauditoriju definēšanas pamata principus un pratīs pielietot sistemātisku pieeju, mērķauditoriju definēšanai; 3. pārzinās galvenos kritērijus un vērtības, auditorijas raksturošanai; 4. pārzinās lietotāju pieredzes principus, galvenās vērtības; 5. pārzinās biežāk izmantotās lietotāju pieredzes izpētes metodes; 6. zinās digitālās komunikācijas populārākos kanālus un to kontekstu.
Prasmes
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1. pielietot praktiskas prasmes un zināšanas lietotāju izpētē un iegūto rezultātu analīzē; 2. plānot un īstenot lietotāju pieredzes izpētes procesu; 3. izvērtēt klienta ceļojuma posmus un sniegt novērtējumu turpmākajiem uzlabojumiem, izmaiņām; 4. atpazīt uz lietotāju vērsta dizaina piemērus, pratīs tos izvērtēt.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst šādas kompetences un spēs: 1. plānot un definēt mērķauditorijas ar pietiekami augstu detalizētību, lai šos datus izmantotu tālākajā komunikācijas plāna un novērtējuma izveidē; 2. saredzēt komunikācijā galvenās lietotāju pieredzes vērtības vai to trūkumus; 3. patstāvīgi īstenot un analizēt lietotāju pieredzes izpētē veiktās aktivitātes, to rezultātus; 4. argumentēti pamatot komunikācijas novērtējumu, izmantojot lietotāju izpēti.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Izveidot un aizpildīt mērķauditoriju matricu digitālai komunikācijai par paša izvēlētu komunikācijas objektu.
Īstenot lietotāju testēšanas plānu, izmantojot skaļās domāšanas metodi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Semināra uzdevumu izpilde ir obligāts priekšnosacījums sekmīgai kursa nokārtošanai
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Grupu darbi – lietotāju pieredzes novērtējuma projekta izstrāde un prezentācijas; patstāvīgās studijas un aktivitāte atziņu apmaiņā nodarbībās; eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā komunikācija: ievads
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mērķauditorijas, to definēšana, mērķi un vajadzības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālās komunikācijas veidi: stratēģijas un kanāli
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Digitālā komunikācija: piemēru analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lietotāju pieredze: ievads
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lietotāju pieredzes vērtības
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lietotāju izpētes metodes
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uz lietotāju vērsta dizaina principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klienta ceļojums, lietotāju izpētes praktiskie rīki
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas un lietotāju testēšanas plāna izveide
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Steve Krug. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability
Will Grant. 101 UX Principles: A definitive design guide. 2018
Papildu literatūra
Nirs Eijals, Raiens Hūvers. Noķert uz āķa. Kā radīt paradumus veidojošus produktus. 2019
Emmanuelle Savarit. Practical User Research. 2020
Susan Weinschenk. 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 2nd edition, 2020