Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Digitālās komunikācijas pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_071
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas par digitālās komunikācijas pamatiem, specifiku un lietotāju pieredzes nozīmi.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešams.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1. pārzinās un spēs praktiski pielietot digitālās komunikācijas pamatus un iespējas; 2. izpratīs mērķauditoriju definēšanas pamata principus un pratīs pielietot sistemātisku pieeju, mērķauditoriju definēšanai; 3. pārzinās galvenos kritērijus un vērtības, auditorijas raksturošanai; 4. pārzinās lietotāju pieredzes principus, galvenās vērtības; 5. pārzinās biežāk izmantotās lietotāju pieredzes izpētes metodes; 6. zinās digitālās komunikācijas populārākos kanālus un to kontekstu.

Prasmes

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1. pielietot praktiskas prasmes un zināšanas lietotāju izpētē un iegūto rezultātu analīzē; 2. plānot un īstenot lietotāju pieredzes izpētes procesu; 3. izvērtēt klienta ceļojuma posmus un sniegt novērtējumu turpmākajiem uzlabojumiem, izmaiņām; 4. atpazīt uz lietotāju vērsta dizaina piemērus, pratīs tos izvērtēt.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst šādas kompetences un spēs: 1. plānot un definēt mērķauditorijas ar pietiekami augstu detalizētību, lai šos datus izmantotu tālākajā komunikācijas plāna un novērtējuma izveidē; 2. saredzēt komunikācijā galvenās lietotāju pieredzes vērtības vai to trūkumus; 3. patstāvīgi īstenot un analizēt lietotāju pieredzes izpētē veiktās aktivitātes, to rezultātus; 4. argumentēti pamatot komunikācijas novērtējumu, izmantojot lietotāju izpēti.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Izveidot un aizpildīt mērķauditoriju matricu digitālai komunikācijai par paša izvēlētu komunikācijas objektu. Īstenot lietotāju testēšanas plānu, izmantojot skaļās domāšanas metodi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Semināra uzdevumu izpilde ir obligāts priekšnosacījums sekmīgai kursa nokārtošanai
2.

Pārbaudījums

-
-
Grupu darbi – lietotāju pieredzes novērtējuma projekta izstrāde un prezentācijas; patstāvīgās studijas un aktivitāte atziņu apmaiņā nodarbībās; eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā komunikācija: ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mērķauditorijas, to definēšana, mērķi un vajadzības
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālās komunikācijas veidi: stratēģijas un kanāli
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālā komunikācija: piemēru analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lietotāju pieredze: ievads
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lietotāju pieredzes vērtības
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lietotāju izpētes metodes
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uz lietotāju vērsta dizaina principi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klienta ceļojums, lietotāju izpētes praktiskie rīki
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas un lietotāju testēšanas plāna izveide
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Steve Krug. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability

2.

Will Grant. 101 UX Principles: A definitive design guide. 2018

Papildu literatūra

1.

Nirs Eijals, Raiens Hūvers. Noķert uz āķa. Kā radīt paradumus veidojošus produktus. 2019

2.

Emmanuelle Savarit. Practical User Research. 2020

3.

Susan Weinschenk. 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 2nd edition, 2020

Citi informācijas avoti