Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mākslu terapijas integratīvā metodoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_344
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt maģistrantu spēju uz pašrefleksiju un pašpozicionēšanos dažādos profesionālajos kontekstos, saistot teoriju un praksi.

Priekšzināšanas

Mākslu terapijas teorijas, pētījuma metodoloģija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Apraksta un salīdzina mākslas dažādās funkcijas, orientējas mākslas valodā. Analizē un salīdzina psiholoģijas teorijas, kas attiecas uz mākslas terapijas praksi, lai izvēlētos piemērotāko mākslas terapijas pieeju, atbilstoši pacienta/klienta grūtībām, resursiem un izvirzītajiem mērķiem. Atlasa un analizē pētījumus mākslu terapijā, lai attīstītu savu praksi. Apraksta mītu, simbolu un tēlu teorētisko ietvaru profesionālā kontekstā.

Prasmes

1.Skaidro mākslas dažādās funkcijas un to pielietojuma specifiku mākslu terapijā. Skaidro daudzveidīgās mākslas medija iespējas terapeitiskajā procesā un diskutē par mākslas valodas īpatnībām profesionālajā praksē savā specializācijā. Veido integratīvus modeļus, lai konceptualizētu savu darbu mākslas terapijā savā specializācijā, saskaņā ar profesionālo ētiku un pētniecības atziņām, ņemot vērā pacienta/klienta grūtības, resursus un izvirzītos terapeitiskos mērķus. Analizēt, apkopot un integrēt atziņas no zinātniskās literatūras saistībā ar praksi. Pielieto simbolus, tēlus, mītus un metaforas profesionālās izaugsmes vajadzību apzināšanā un mērķus turpmākai attīstībai formulēšanā.

Kompetences

1.Spēja konceptualizēt savu praksi un sasaistīt aziņas no zinātniskās literatūras ar praksi, iesaistot pašrefleksiju un profesionālo pašpozicionēšanos. Spēja izveidot mākslas terapijas stratēģiju, atbilstoši savai specializācijai, pacienta/klienta resursiem un izvirzītajiem mērķiem, izvēloties piemērotāko mākslas terapijas pieeju. Spēja sasaistīt atziņas no zinātniskās literatūras ar praksi. Spēja identificēt savus profesionālos resursus un pilnveidojamās jomas, un izvēlēties atbilstošu veidu, profesionālās izaugsmes pilnveidošanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavot eseju par mākslu un mākslu terapiju savā specializācijā. Grupās izstrādāt psiholoģijas koncepciju salīdzinājumu vismaz 3 psiholoģijas teorijām. Sagatavot uz pētījumiem balstītu pamatojumu darbam ar doto gadījumu. Izvērtēt savas profesionālās vajadzības un izveidot izaugsmes un tālākizglītības plānu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Sagatavota un laikā iesniegta eseja par mākslu un mākslu terapiju savā specializācijā pēc dotajiem kritērijiem (25 %). Grupās pa 3 izstrādāt un prezentēt psiholoģijas koncepciju, kas ir relevantas mākslu terapijai, salīdzinājums vismaz 3 psiholoģijas teorijām, izmantojot vismaz 5 teorētiskos kritērijus (25 %). Sagatavots un laikā iesniegts uz pētījumiem balstīts pamatojums darbam ar doto gadījumu (25 %). Izvērtēt savas profesionālās vajadzības un izstrādāt izaugsmes un tālākizglītības plānu, prezentēt to (25 %).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Māksla un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Māksla un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Māksla un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Psiholoģijas teorijas un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecība un mākslu terapija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mīti, simboli un tēli profesionālajā darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mīti, simboli un tēli profesionālajā darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mīti, simboli un tēli profesionālajā darbā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bite I., Mārtinsone K., Sudraba V. (2016) Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigzne ABC.

2.

Jones P. (2020) The arts therapies: A revolution in healthcare. Routledge.

3.

Tresiders, Dž. (2010) Simbolu vārdnīca. Rīga: Zvaigzne ABC.

4.

Segal, R. A. (2020) Jung on Mythology. Princeston University Press.

5.

Sudraba V, Mārtinsone, K. (2019) Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. Rīgas Stradiņa universitāte.

Papildu literatūra

1.

Mārtinsone K., Lasmane A., Karpova Ā. (2018) Psiholoģijas vēsture. Zvaigzne ABC.

2.

Mārtinsone K., Pipere A. (red.) (2019) Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU.

3.

Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 1. Pamatjautājumi – teorijas un pētījumi. Rīga: Zvaigzne ABC.

4.

Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC.

5.

Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 3. daļa. Lietišķās jomas. Rīga: Zvaigzne ABC.

Citi informācijas avoti

1.

Avoti un žurnāli par savu mākslas terapijas specializāciju

2.

Holmwood, C., Jennings, S., & Jacksties, S. (2022) Routledge International Handbook of Therapeutic Stories and Storytelling. Routledge.

3.

Leeming, D. A., & Leeming, M. A. (2009) A Dictionary of Creation Myths. Oxford University Press.