Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks masāžas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar masāžas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos (piemēram, ārsta ierakstos, vēstulēs konsultantam, medicīnisku rakstu recenzijās) masāžas jomā; • izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju un atstāstīt teksta vispārējo saturu; • atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais un grupu darbs – prezentāciju sagatavošana, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; kopsavilkumu, vēstuļu rakstīšana, izmantojot dotos izveidošanas principus.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (10%);
kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi (10%);
mutisko atbilžu kvalitāte (10%),
tests apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaudei (20%).
Kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no rakstiskās daļas un prezentācijas (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Specialitātes apraksts. Darba pienākumi. Darba ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis. Kauli. Muskuļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pareizu gramatisko laiku lietošana. Jautājumu veidošana. Dialogi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālā ētika. Attieksme pret klientu. Konsultāciju norise.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās izmeklēšanas metodes. Instrukcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimības un simptomi. Iztaujāšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Chabner, D.E. The Language of Medicine. W.B.Saunders Company, Philadelphia, 2001 (akceptējams izdevums)
Concise Medical Dictionary. 8th ed. Oxford University Press, 2020
E.H. Glendinning, Beverly A.S. Holmstrom. English in Medicine. Cambridge, 2009
Glendining, E.H. Howard, R. Professional English in Use Medicine. CUP, Cambridge, 2007 (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Alison Pohl. Test your Professional English. Penguin English, 2006
Dr. Stephen Carrol. The Complete Family Guide to Healthy Living. DK Publishing, INC, 1996