Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Medicīnas terminoloģija angļu valodā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_176
Zinātnes nozare
Valodniecība un literatūrzinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē; veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu.

Priekšzināšanas

Angļu valodas zināšanas un prasmes vidusskolas programmas līmenī (B1 – C1).

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks masāžas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar masāžas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos (piemēram, ārsta ierakstos, vēstulēs konsultantam, medicīnisku rakstu recenzijās) masāžas jomā; • izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju un atstāstīt teksta vispārējo saturu; • atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais un grupu darbs – prezentāciju sagatavošana, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; kopsavilkumu, vēstuļu rakstīšana, izmantojot dotos izveidošanas principus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (10%); kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi (10%); mutisko atbilžu kvalitāte (10%), tests apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaudei (20%). Kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no rakstiskās daļas un prezentācijas (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Specialitātes apraksts. Darba pienākumi. Darba ētika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis. Kauli. Muskuļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pareizu gramatisko laiku lietošana. Jautājumu veidošana. Dialogi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālā ētika. Attieksme pret klientu. Konsultāciju norise.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Fiziskās izmeklēšanas metodes. Instrukcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Slimības un simptomi. Iztaujāšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Chabner, D.E. The Language of Medicine. W.B.Saunders Company, Philadelphia, 2001 (akceptējams izdevums)

2.

Concise Medical Dictionary. 8th ed. Oxford University Press, 2020

3.

E.H. Glendinning, Beverly A.S. Holmstrom. English in Medicine. Cambridge, 2009

4.

Glendining, E.H. Howard, R. Professional English in Use Medicine. CUP, Cambridge, 2007 (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Alison Pohl. Test your Professional English. Penguin English, 2006

2.

Dr. Stephen Carrol. The Complete Family Guide to Healthy Living. DK Publishing, INC, 1996