Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vingrošanas pamati un metodika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_427
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem nepieciešamās teorētiskās un praktiskās zināšanas par vingrošanas metodiku, stundu organizāciju un vadīšanu vingrošanas elementu apgūšanā. Vingrošanas treniņu procesa organizācijas īpatnībām, saturu, principiem, metodēm un līdzekļiem; mācīt vingrošanas paņēmienu lietošanas prasmi; pilnveidot fiziskās īpašības un psiholoģisko sagatavotību.

Priekšzināšanas

Valsts vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās vingrošanas (ierindas mācības vingrinājumi, VAV, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).

2.Formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu vingrošanas vingrinājumu apguvē.

Prasmes

1.Sastādīt un demonstrēt VAV ar un bez priekšmeta.

2.Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā.

3.Demonstrēt un mācīt atbilstošas stājas, lēcienu, rāpošanas un rāpšanās, velšanās veidus.

4.Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot Studiju principus, metodes un līdzekļus organizējot treniņu procesu visos vecumposmos.

Kompetences

1.Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās, likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi, kritiski izvēlas un treniņu procesā izmanto metodes, tehnoloģijas un Studiju metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem.

2.Spēj radoši organizēt Studiju mērķim un uzdevumiem atbilstošu treniņu vidi, izvēlēties Studiju līdzekļus vingrošanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.

3.Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu Studiju mērķa un rezultātu sasniegšanā.

4.Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās āra un piedzīvojuma aktivitātēs, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Drošības noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Drošības noteikumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ierindas mācības vingrinājumi. Vispārattīstošie vingrojumi ar un bez priekšmeta. Lietišķie vingrojumi. Rāpšanās pa dažādām virsmām. Smaguma celšana un pārvietošanās ar to. Līdzsvara vingrinājumi. Koordinācijas vingrojumi. Stāju veidojošie vingrinājumi. Šķēršļu joslas. Dažādi pārvēlieni, stājas, pārmetieni. Pāru un grupu vingrojumi. Lēcieni. Šķēršļu pārvarēšana veļoties, kāpjot, rāpojot, lienot uz dažādām virsmām, dažādos virzienos atbilstīgi daudzveidīgai videi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ierindas mācības vingrinājumi. Vispārattīstošie vingrojumi ar un bez priekšmeta. Lietišķie vingrojumi. Rāpšanās pa dažādām virsmām. Smaguma celšana un pārvietošanās ar to. Līdzsvara vingrinājumi. Koordinācijas vingrojumi. Stāju veidojošie vingrinājumi. Šķēršļu joslas. Dažādi pārvēlieni, stājas, pārmetieni. Pāru un grupu vingrojumi. Lēcieni. Šķēršļu pārvarēšana veļoties, kāpjot, rāpojot, lienot uz dažādām virsmām, dažādos virzienos atbilstīgi daudzveidīgai videi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Spēles un rotaļas ar pārkūra un vingrošanas elementiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Spēles un rotaļas ar pārkūra un vingrošanas elementiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo līdzekļu klāsta izvēle un to izvēles pamatojums vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo līdzekļu klāsta izvēle un to izvēles pamatojums vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas tehnoloģijas un to mācīšanas demonstrēšana un īstenoto Studiju teoriju kritisks izvērtējums, atbilstoši kompetenču pieejai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas tehnoloģijas un to mācīšanas demonstrēšana un īstenoto Studiju teoriju kritisks izvērtējums, atbilstoši kompetenču pieejai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju stundas modelēšana, praktiska prezentācija vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidotas rubrikas audzēkņu snieguma un caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un vērtēšanas rubrikas pašnovērtēšana. Nodarbību plānu un vērtēšanas rubriku savstarpējā vērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studiju stundas modelēšana, praktiska prezentācija vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidotas rubrikas audzēkņu snieguma un caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un vērtēšanas rubrikas pašnovērtēšana. Nodarbību plānu un vērtēšanas rubriku savstarpējā vērtēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Vingrošana skolā. (1988). Švinka U. red. Rīga, Zvaigzne, 194lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Švinks, U. (2003). Ierindas mācības pamati. Rīga, LSPA (akceptējams izdevums)

3.

Švinks, U. (2002). Vispārattīstošie vingrojumi. Rīga, LSPA (akceptējams izdevums)

4.

Gerling, I. E. (2009). Teaching Children's Gymnastics: Spotting and Securing. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Tanne, O. (2001). Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga, LSPA

2.

Vispārattīstošo vingrojumu krājums. (1998). Studiju līdzeklis. Rīga, LSPA.

3.

Bērnu un pusaudžu trenera rokas grāmata. Rīga, 2008.

4.

Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747

5.

Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416

6.

Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumi Nr.716

7.

Witfeld, J., Gerling, I., E., et.al. (2011). The Ultimate Parkour & Freerunning Book: Discover Your Possibilities.Piemērots angļu valodas plūsmai

8.

Vingrošana pamatskolā 1.daļa. (1997). Studiju līdzeklis. Rīga, LSPA. (akceptējams izdevums)