Fiziskās aktivitātes pirmsskolā un skolā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Iepazīties ar pedagoga profesionālo prasmju un ētikas pamatprincipiem, lai nodrošinātu teorētisko zināšanu apguvi un veicinātu pedagoģiskās kompetences attīstību.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Refleksīva un kritiska savu zināšanu, prasmju un motivācijas izvērtēšana un profesionālās pilnveides mērķu izvirzīšana savas profesionālās darbības attīstībai, sekojot līdzi profesionālās jomas aktualitātēm un inovācijām;
Domu karte • Es - pedagogs
2.Pedagoģiskās darbības pašanalīze, pašvērtēšana un pašrefleksija un koleģiāli konstruktīva atgriezeniskā saite;
Es - pedagogs • Domu karte • Jautājumi • Pedagoga profesija
3.Profesionālās kompetences attīstībai nepieciešamo prasmju mērķtiecīga izvēle un pašvadītas mācīšanās stratēģiju apzināšanās;
Domu karte • Es - pedagogs
4.Izprot komandas darba principus, organizēšanas metodes un pedagoga profesijas sociālo lomu, profesionālās ētikas pamatjēdzienus, veidus, morāles struktūru un ētiskos vadības stilus.
Fingerkaleidodkops • Jautājumi
Prasmes
1.Sniegt kolēģiem konstruktīvu atgriezenisko saiti un diskutēt par pedagoģiskās darbības ieguldījumu skolēnu dzīves kvalitātes un labizjūtas uzturēšanā, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes;
Fingerkaleidodkops
2.Plānot savu profesionālo izaugsmi un karjeru; refleksīvi izvērtēt savus sasniegtos mācīšanās rezultātus un organizēt pašmācīšanos;
Fingerkaleidodkops • Es - pedagogs • Pedagoga profesija
3.Prot pielietot profesionālās ētikas pamatprincipus un normas, formulējot rīcības būtību un paredzot tās sekas sporta pedagoga darbībā.
Jautājumi
Kompetences
1.Sniegt profesionālu atbalstu, sekmējot savu un kolēģu pedagoģiskās prakses pilnveidi, atbilstoši izglītības jomas un sociālās vides attīstības prasībām;
2.Refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā sasniegtos mācību rezultātus, kolēģu sniegto atgriezenisko saiti, skolotāja profesijas standartu un jaunākās aktualitātes pedagoģijā;
Fingerkaleidodkops
3.Stratēģiski plānot savu profesionālo attīstību, uzņemoties atbildību un izrādot iniciatīvu un līderības prasmes, un piedāvājot radošus risinājumus dažādības apstākļos;
Jautājumi • Pedagoga profesija • Es - pedagogs
4.Spēj integrēt profesionālās izaugsmes procesā gūtās prasmes un kompetences pedagoģiskajā mācību procesā, patstāvīgi un komandā risinot sporta speciālista ētikas un tikumiskās audzināšanas problēmas, izmantojot mūsdienīgas metodes, komunicēšanas ētiskos stilus, izvērtējot ētikas kodeksus, kā arī izteikt personisko viedokli un veikt kritisku pašanalīzi, saistot teoriju ar praktisko darbību.
Es - pedagogs • Pedagoga profesija • Jautājumi • Fingerkaleidodkops
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Domu karte |
-
|
Ieskaite
|
|
Izmantojot metaforu, grupā izstrādāt jēdziena mācīšanās būt par pedagogu skaidrojumu. |
||
|
2.
Jautājumi |
-
|
Ieskaite
|
|
Pamatojoties uz induktīvo pieeju un dotajām mācīšanās stratēģijām, izpēta un izstrādā pedagoga profesionālo prasmju raksturojumu un apguves veidus, izskaidro un sniedz piemērus šo prasmju pielietojumam izglītības praksē. Veic savu pedagoģisko prasmju pašnovērtēšanu. |
||
|
3.
Fingerkaleidodkops |
-
|
Ieskaite
|
|
Sadarbojoties grupā, analizē un izvērtē labās prakses piemērus/pētījumus un izvēloties konkrētu refleksijas ietvaru un metodi pamato savu jauno pieredzi un izpratni virzītu uz profesionālo izaugsmi. |
||
|
4.
Es - pedagogs |
-
|
10 balles
|
|
Veic refleksiju par semināros un lekcijās apgūto saturu pēc MAX shēmas savas pašvadītas mācīšanās apzināšanai. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pedagoga profesija |
-
|
10 balles
|
|
Orientējoties uz pētniecības un izglītības integrāciju, veic interviju ar skolotāju viņa pedagoģisko prasmju, profesionālās identitātes un karjeras virzības izpētei izglītības praksē. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija I
Apraksts
Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija I
Apraksts
Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija I
Apraksts
Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija II
Apraksts
Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija II
Apraksts
Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts
Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts
Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Refleksija
Apraksts
Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Refleksija
Apraksts
Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga identitāte
Apraksts
Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga identitāte
Apraksts
Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga identitāte
Apraksts
Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Karjera
Apraksts
Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Karjera
Apraksts
Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Karjera
Apraksts
Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētika
Apraksts
Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētika
Apraksts
Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētika
Apraksts
Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas kodeksi
Apraksts
Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss. Ētiskās vērtības sportā. Uzvedības un darba kultūras būtība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas kodeksi
Apraksts
Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss. Ētiskās vērtības sportā. Uzvedības un darba kultūras būtība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas kodeksi
Apraksts
Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss. Ētiskās vērtības sportā. Uzvedības un darba kultūras būtība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga ētika
Apraksts
Pedagoga, sporta pedagoga ētika. Ētiskie vadības stili komunikācijā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga ētika
Apraksts
Pedagoga, sporta pedagoga ētika. Ētiskie vadības stili komunikācijā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga ētika
Apraksts
Pedagoga, sporta pedagoga ētika. Ētiskie vadības stili komunikācijā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija I
Apraksts
Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesija II
Apraksts
Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts
Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Refleksija
Apraksts
Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga identitāte
Apraksts
Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga identitāte
Apraksts
Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Karjera
Apraksts
Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Karjera
Apraksts
Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētika
Apraksts
Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas kodeksi
Apraksts
Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss. Ētiskās vērtības sportā. Uzvedības un darba kultūras būtība. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga ētika
Apraksts
Pedagoga, sporta pedagoga ētika. Ētiskie vadības stili komunikācijā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga ētika
Apraksts
Pedagoga, sporta pedagoga ētika. Ētiskie vadības stili komunikācijā. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kuzņecova, A., & Jakovļeva, M. (2015). Profesionālās ētikas kodeksi. Rīga, LSPA.
Jolliffe, W., & Waugh, D. (Eds.). (2017). NQT: The beginning teacher′ s guide to outstanding practice. Learning Matters.Piemērots angļu valodas plūsmai
Lange, J., & Burroughs-Lange, S. (2017). Learning to be a teacher.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Criss, C. J., Konrad, M., Alber-Morgan, S. R., & Brock, M. E. (2024). A systematic review of goal setting and performance feedback to improve teacher practice. Journal of Behavioral Education, 33(2), 275-296.Piemērots angļu valodas plūsmai