Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Fiziskās aktivitātes pirmsskolā un skolā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_469
Zinātnes nozare
Citas veselības un sporta zinātņu apakšnozares; Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīties ar pedagoga profesionālo prasmju un ētikas pamatprincipiem, lai nodrošinātu teorētisko zināšanu apguvi un veicinātu pedagoģiskās kompetences attīstību.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Refleksīva un kritiska savu zināšanu, prasmju un motivācijas izvērtēšana un profesionālās pilnveides mērķu izvirzīšana savas profesionālās darbības attīstībai, sekojot līdzi profesionālās jomas aktualitātēm un inovācijām;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Domu karte Es - pedagogs

2.Pedagoģiskās darbības pašanalīze, pašvērtēšana un pašrefleksija un koleģiāli konstruktīva atgriezeniskā saite;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Es - pedagogs Domu karte Jautājumi Pedagoga profesija

3.Profesionālās kompetences attīstībai nepieciešamo prasmju mērķtiecīga izvēle un pašvadītas mācīšanās stratēģiju apzināšanās;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Domu karte Es - pedagogs

4.Izprot komandas darba principus, organizēšanas metodes un pedagoga profesijas sociālo lomu, profesionālās ētikas pamatjēdzienus, veidus, morāles struktūru un ētiskos vadības stilus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Fingerkaleidodkops Jautājumi

Prasmes

1.Sniegt kolēģiem konstruktīvu atgriezenisko saiti un diskutēt par pedagoģiskās darbības ieguldījumu skolēnu dzīves kvalitātes un labizjūtas uzturēšanā, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Fingerkaleidodkops

2.Plānot savu profesionālo izaugsmi un karjeru; refleksīvi izvērtēt savus sasniegtos mācīšanās rezultātus un organizēt pašmācīšanos;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Fingerkaleidodkops Es - pedagogs Pedagoga profesija

3.Prot pielietot profesionālās ētikas pamatprincipus un normas, formulējot rīcības būtību un paredzot tās sekas sporta pedagoga darbībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Jautājumi

Kompetences

1.Sniegt profesionālu atbalstu, sekmējot savu un kolēģu pedagoģiskās prakses pilnveidi, atbilstoši izglītības jomas un sociālās vides attīstības prasībām;

2.Refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā sasniegtos mācību rezultātus, kolēģu sniegto atgriezenisko saiti, skolotāja profesijas standartu un jaunākās aktualitātes pedagoģijā;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Fingerkaleidodkops

3.Stratēģiski plānot savu profesionālo attīstību, uzņemoties atbildību un izrādot iniciatīvu un līderības prasmes, un piedāvājot radošus risinājumus dažādības apstākļos;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Jautājumi Pedagoga profesija Es - pedagogs

4.Spēj integrēt profesionālās izaugsmes procesā gūtās prasmes un kompetences pedagoģiskajā mācību procesā, patstāvīgi un komandā risinot sporta speciālista ētikas un tikumiskās audzināšanas problēmas, izmantojot mūsdienīgas metodes, komunicēšanas ētiskos stilus, izvērtējot ētikas kodeksus, kā arī izteikt personisko viedokli un veikt kritisku pašanalīzi, saistot teoriju ar praktisko darbību.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Es - pedagogs Pedagoga profesija Jautājumi Fingerkaleidodkops

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Domu karte

-
Ieskaite

Izmantojot metaforu, grupā izstrādāt jēdziena mācīšanās būt par pedagogu skaidrojumu.

2.

Jautājumi

-
Ieskaite

Pamatojoties uz induktīvo pieeju un dotajām mācīšanās stratēģijām, izpēta un izstrādā pedagoga profesionālo prasmju raksturojumu un apguves veidus, izskaidro un sniedz piemērus šo prasmju pielietojumam izglītības praksē. Veic savu pedagoģisko prasmju pašnovērtēšanu.

3.

Fingerkaleidodkops

-
Ieskaite

Sadarbojoties grupā, analizē un izvērtē labās prakses piemērus/pētījumus un izvēloties konkrētu refleksijas ietvaru un metodi pamato savu jauno pieredzi un izpratni virzītu uz profesionālo izaugsmi.

4.

Es - pedagogs

-
10 balles

Veic refleksiju par semināros un lekcijās apgūto saturu pēc MAX shēmas savas pašvadītas mācīšanās apzināšanai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pedagoga profesija

-
10 balles

Orientējoties uz pētniecības un izglītības integrāciju, veic interviju ar skolotāju viņa pedagoģisko prasmju, profesionālās identitātes un karjeras virzības izpētei izglītības praksē. 

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija I
Apraksts

Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija I
Apraksts

Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija I
Apraksts

Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija II
Apraksts

Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija II
Apraksts

Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts

Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts

Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Refleksija
Apraksts

Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Refleksija
Apraksts

Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga identitāte
Apraksts

Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga identitāte
Apraksts

Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga identitāte
Apraksts

Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Karjera
Apraksts

Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Karjera
Apraksts

Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Karjera
Apraksts

Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētika
Apraksts

Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. 

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētika
Apraksts

Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētika
Apraksts

Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētikas kodeksi
Apraksts

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.

Ētiskās vērtības sportā.

Uzvedības un darba kultūras būtība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētikas kodeksi
Apraksts

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.

Ētiskās vērtības sportā.

Uzvedības un darba kultūras būtība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētikas kodeksi
Apraksts

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.

Ētiskās vērtības sportā.

Uzvedības un darba kultūras būtība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga ētika
Apraksts

Pedagoga, sporta pedagoga ētika.

Ētiskie vadības stili komunikācijā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga ētika
Apraksts

Pedagoga, sporta pedagoga ētika.

Ētiskie vadības stili komunikācijā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga ētika
Apraksts

Pedagoga, sporta pedagoga ētika.

Ētiskie vadības stili komunikācijā.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija I
Apraksts

Mācīšanās būt par pedagogu izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga profesija II
Apraksts

Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācišanās un mācišanas stratēģijas
Apraksts

Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Refleksija
Apraksts

Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga identitāte
Apraksts

Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga identitāte
Apraksts

Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Karjera
Apraksts

Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Karjera
Apraksts

Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētika
Apraksts

Profesionālās ētikas priekšmets un tā veidi. Profesionālās morāles struktūra. Sporta ētika kā normatīvās ētikas veids. 

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ētikas kodeksi
Apraksts

Profesionālās ētikas kodeksi. Sporta ētikas kodekss.

Ētiskās vērtības sportā.

Uzvedības un darba kultūras būtība.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga ētika
Apraksts

Pedagoga, sporta pedagoga ētika.

Ētiskie vadības stili komunikācijā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoga ētika
Apraksts

Pedagoga, sporta pedagoga ētika.

Ētiskie vadības stili komunikācijā.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kuzņecova, A., & Jakovļeva, M. (2015). Profesionālās ētikas kodeksi. Rīga, LSPA.

2.

Jolliffe, W., & Waugh, D. (Eds.). (2017). NQT: The beginning teacher′ s guide to outstanding practice. Learning Matters.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Lange, J., & Burroughs-Lange, S. (2017). Learning to be a teacher.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Criss, C. J., Konrad, M., Alber-Morgan, S. R., & Brock, M. E. (2024). A systematic review of goal setting and performance feedback to improve teacher practice. Journal of Behavioral Education, 33(2), 275-296.Piemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

4. Miķelsone, I., Odiņa, I. (2018). Goal Setting Skills in Teachers’ Professional Development. (pp. 313 -325). 4 th International conference on lifelong education and leadership for all.Piemērots angļu valodas plūsmai