Aciklisko sporta veidu treniņu teorija un metodika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.par sportistu fizioloģiskā stāvokļa izmaiņām, par treniņu praksi un teoriju acikliskajos sporta veidos, vispārattīstošo vingrojumu (VAV) terminoloģiju; par aciklisko sporta veidu līdzekļu nozīmīgumu fizioterapeitiskajā praksē.
Prasmes
1.fizioterapeitiskajā praksē asistējot treniņu procesa laikā, sacensību, pēcsacensību, darbaspēju atjaunošanās periodā, prasmes veikt trauma profilaksi specifisku saslimšanu un sporta trauma rehabilitācijā acikliskajos sporta veidos. Zina un prot izmantot vispārattīstošo vingrojumu terminoloģiju, prot kvalitatīvi demonstrēt vingrojumus;
Kompetences
1.spēj nodrošināt sportistu balsta kustību sistēmas pārbaudes un nepieciešamās korekcijas acikliskajos sporta veidos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Obligātās literatūras analīze, individuālie treniņu plāna sastādīšana, praktiskā darbība, piedalīšanās semināros un situāciju uzdevumu analīzē. Individuālo nodarbību laikā pilnveidot teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskas iemaņas.
Patstāvīgi veikt padziļinātu vingrošanas līdzekļu izvērtējumu; pielietojot iegūtas nodarbību laikā zināšanas un prasmes, studējot literatūru, sagatavoties kontroldarbiem („VAV terminoloģija”); sagatavojoties mācību praksei VAV vadīšana un praktisko iemaņu demonstrējumam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtēšanas kritēriji studiju ciklā Smagatlētika:
VAV vērtēšana:
- 3 punkti - vingrojums izpildīts pareizā secībā, ar nepieciešamo kustību amplitūdu; virzieni un ķermeņa stāvokļi ir precīzi, kustības ir saskaņotas.
- 2 punkti – vingrojums izpildīts pareizā secībā, ķermeņa stāvokļi precīzi;
- 1 punkts – vingrojums izpildīts atbilstoši vingrošanas stilam;
Papildus studiju kursa realizēšanas laikā students var iegūt:
- punktus par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās
- punktus par secīgu augšupejošu dinamiku
Vērtēšanas kritēriji studiju ciklā vingrošana:
Teorētiskās zināšanas (2 kontroldarbi vingrošanas terminoloģijā) – 8 punkti
Apgūstamās prasmes (praktiskie uzdevumi)
Koordinācijas vingrojuma apguve - 3
Vingrojuma rindās izveide un apguve - 3
Papildus punkti
Attieksme pret izglītošanos, aktīva darbība nodarbībās – 2 punkti
Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti
Vērtēšanas kritēriji studiju ciklā Sporta spēles:
Teorētiskā pārbaudījuma vērtēšanas kritēriji (50 jautājumi) – 10 punkti
- 0,2 punkti par pareizu jautājumu.
Papildus studiju kursa realizēšanas laikā students var iegūt:
● punktus par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās
● punktus par secīgu augšupejošu dinamiku
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
VAV kopumu praktiskais demonstrējums un vērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Muskuļu funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vingrošanas pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas un roku stāvokļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dažādi soļošanas veidi, ierindas mācības vingrojumi. Kontroldarbs VAV terminoloģijā nr.1 (stājas un roku pamata un starpstāvokļi) – izmēģinājuma kontroldarbs. Terminoloģija: kāju stāvokļi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana.
Dažādi skriešanas veidi, ierindas mācības vingrojumi. Kontroldarbs vingrošanas terminoloģijā nr.2 (stājas, roku un kāju stāvokļi). Terminoloģija: stāvokļi sēdus, guļus, balsti. Koordinācijas vingrojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Basketbola pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Volejbola pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Futbola pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Florbola pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Handbola pamati.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vingrošanas pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas un roku stāvokļi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Baechle, T. R., & Earle, R. W. (2020). Weight Training: Steps to Success. 5th ed. Human Kinetics.
Mitchell, S. A., Oslin, J. L., & Griffin, L. L. (2021). Teaching Sport Concepts and Skills: A Tactical Games Approach (4th ed.). Human Kinetics.
Grasis, Dzenis, Grāvītis, Knipše, Brēmanis, Fernāte, … Jumava. (2022). Trenera rokasgrāmata / galvenais redaktors Nils Grasis ; redaktori: Andris Dzenis, Uldis Grāvītis, Gundega Knipše ; Latvijas Treneru tālākizglītības centrs. (Atkārtots izdevums.).
Papildu literatūra
Srivastava, A. K. Dr. (2019). Book of Rules of Games and Sports: First Edition. Sports Publication
Zatsiorsky, V. M., Kraemer, W. J., & Fry, A. C. (2021). Science and Practice of Strength Training (3rd ed.). Human Kinetics.
Amonette, W., English, K., & Kraemer, W. (2016). Evidence-Based Practice in Exercise Science: The Six-Step Approach. Human Kinetics.