Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Reģionālās studijas (etnogrāfija): Karību jūras reģions

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_038
Zinātnes nozare
Sociālā antropoloģija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķi ir: 1. Kurss ļaus studentam vairāk iepazīties ar reģiona ģeogrāfiju, galvenajām Karību jūras studiju virzieniem un dažiem analītiskajiem ietvariem, kas izmantoti, lai izprastu tā sociālo un kultūras dzīvi. 2. Kritiski izvērtēt dažādus medijus un disciplīnas pieejas (t.i., kino, daiļliteratūra, mūzika, dzīves vēsture, etnogrāfija, ģeogrāfija u.c.), kas veltītas Karību jūras valstu sabiedrību izpētei no antropoloģiskā viedokļa. 3. Sākotnēji izpētīt Karību jūras reģiona lomu Rietumu modernitātes procesos. Kursa mērķis ir nodrošināt ietvaru, kurā labāk izprast Karību jūras reģiona daudzveidību un šī transplantēto tautu reģiona kultūras un sociālo atšķirību pēc saviem noteikumiem.

Priekšzināšanas

Iepriekšējas pamatzināšanas antropoloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc kursa apguves studējošais iegūs autonomas zināšanas par nepazīstamu vai mazpazīstamu priekšmetu (= sociālā antropoloģija Karību jūras reģionā, Karību kultūra un sabiedrība). Pārzinās to etnogrāfiju.

Prasmes

1.Pēc kursa apguves spēs patstāvīgi orientēties un izprast akadēmisko literatūru par konkrēto reģionu, spēs to analīzēt; spēs izprast un spriest par teorētisko koncepciju un empīrisko pētījumu; spēs konceptualizēt un izstrādāt akadēmiskas prezentācijas par konrēto tēmu, izdarīt (pašu) secinājumus.

Kompetences

1.Iegūs kompetences patstāvīgā zināšanu apguvē par konkrēto reģionu, spēs pielietot kritisko domāšanu, izpratīs un spēs pielietot zinātniskās darbības (teksta lasīšana, analīze, salīdzināšana un apspriešana).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Katras nodarbības/tēmas literatūras sagatavošana, vienas prezentācijas sagatavošana par konkrētu tēmu (lektora sniegta). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Tiks pārrunāti ar studējošajiem pirmajā tikšanās reizē. Patstāvīgie darbi; eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nācijas veidošana un populārā kultūra
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reliģija un sabiedrība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Migrācija, transnacionālisms un diaspora
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Perry Henzell. (1972). “The Harder they Come”.

2.

Benítez-Rojo, Antonio. (1996). Fernando Ortiz: the Caribbean and postmodernity. The Repeating Island: The Caribbean and the Postmodern Perspective. Durham: Duke University Press.

3.

Besson, Jean & Chevannes, Barry. (1996). The continuity-creativity debate: The case of Revival. The New West Indian Guide. 70.3 & 4: 209-228

4.

Fog Olwig, Karen. (2001). Researching Global Socio-Cultural Fields. Paper presented at Workshop on "Transnational Migration: Comparative Perspectives". Princeton University.

5.

Glissant, Édouard. (1997). Paths. Poetics of Relation. Michigan: University of Michigan Press.

6.

Hall, Stuart. (1995). Negotiating Caribbean identities. New Left Review: 3-14

7.

Heuman, Gad. (1997).The Social Structure of the Slave Societies in the Caribbean, in Knight, 8. Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

8.

Hulme, Peter and Whitehead, Neil L. (eds.) (1992). Wild majesty : encounters with Caribs from Columbus to the present day : an anthology. Oxford : Clarendon Press.

9.

Irving Rouse. (1953). The Circum-Caribbean Theory, an Archeological Test. American Anthropologist. 55. 2: 188-200

10.

Jean Bernabé, Patrick Chamoiseau, Raphaël Confiant and Mohamed B. Taleb Khyar. (1990). In Praise of Creoleness. Callaloo. 13. 4: 886-909.

11.

Knight, Franklin W. (1997). The disintegration of the Caribbean slave systems, 1772-1886, in Knight, Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

12.

Lefever, Harry G. (1996). When the Saints go Riding in: Santería in Cuba and the United States. Journal for the Scientific Study of Religion 35.3: 318 – 330.

13.

Maingot, Anthony P. (1987). Haiti: Problems of a Transition to Democracy in an Authoritarian Soft State. Journal of Interamerican Studies and World Affairs. 28.4: 75-102

14.

Manning, Frank E. (1981). Celebrating Cricket: The Symbolic Construction of Caribbean Politics. American Ethnologist. 8. 3: 616-632

15.

Manuel, Peter. (1994). Puerto Rican Music and Cultural Identity: Creative Appropriation of Cuban Sources from Danza to Salsa. Ethnomusicology, 38.2: 249-280

16.

Millette, James. (2004). Decolonization, populist movements and the formation of new nations, 1945-70, in Brereton, Bridget (editor) General History of the Caribbean Volume V: The Caribbean in the Twentieth Century

17.

Pérez-Stable, Marifeli. (2004). The Cuban Revolution and its impact on the Caribbean, in Brereton, Bridget (editor) General History of the Caribbean Volume V: The Caribbean in the Twentieth Century

18.

Moscoso, Francisco. (2003). Chiefdoms in the islands and mainland: a comparison. in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

19.

Price, Richard and Price, Sally. (1997). Shadowboxing in the Mangrove. Cultural Anthropology.

20.

Rivera-Pagán, Luis. (2003). Freedom and servitude: indigenous slavery and the Spanish Conquest of the Caribbean, in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

21.

Sanabria, Harry. (2007). The Anthropology of Latin America and the Caribbean. Boston: Pearson Allyn and Bacon.

22.

Sarah Gammage. (2004). Exercising Exit, Voice and Loyalty: A Gender Perspective on Transnationalism in Haiti. Development and Change 35(4): 743–771

23.

Sidney W. Mintz, Sidney W. (1996) .Enduring Substances, Trying Theories: The Caribbean Region as Oikoumene. The Journal of the Royal Anthropological Institute. 2.2: 289-311.

24.

Silvia W. de Groot, Silvia W. et al. (1997). Maroon communities in the Circum-Caribbean, in Knight, Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

25.

Simpson, George Eaton. (1985). Religion and Justice: Some Reflections on the Rastafarian Movement. Phylon. 46.4: 286 – 291.

26.

Sued-Badillo, Jalil. (2003). The indigenous societies at the time of Conquest in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.

27.

Trouillot, Michel-Rolph. (1992). The Caribbean Region: An Open Frontier in Anthropological Theory. Annual Review of Anthropology. 21: 19-42.

28.

Trouillot, Michel-Rolph. (2002). Culture on the Edges: Creolization in the Plantation Context, in Keith Axel, Brian (editor). From the Margins: Historical Anthropology and Its Futures. Duke University Press.

29.

Various Editors. (1999 – 2007). General History of the Caribbean Volume 1-6. Oxford: Palgrave MacMillan Press.