Reģionālās studijas (etnogrāfija): Karību jūras reģions
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc kursa apguves studējošais iegūs autonomas zināšanas par nepazīstamu vai mazpazīstamu priekšmetu (= sociālā antropoloģija Karību jūras reģionā, Karību kultūra un sabiedrība). Pārzinās to etnogrāfiju.
Prasmes
1.Pēc kursa apguves spēs patstāvīgi orientēties un izprast akadēmisko literatūru par konkrēto reģionu, spēs to analīzēt; spēs izprast un spriest par teorētisko koncepciju un empīrisko pētījumu; spēs konceptualizēt un izstrādāt akadēmiskas prezentācijas par konrēto tēmu, izdarīt (pašu) secinājumus.
Kompetences
1.Iegūs kompetences patstāvīgā zināšanu apguvē par konkrēto reģionu, spēs pielietot kritisko domāšanu, izpratīs un spēs pielietot zinātniskās darbības (teksta lasīšana, analīze, salīdzināšana un apspriešana).
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Katras nodarbības/tēmas literatūras sagatavošana, vienas prezentācijas sagatavošana par konkrētu tēmu (lektora sniegta).
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiks pārrunāti ar studējošajiem pirmajā tikšanās reizē. Patstāvīgie darbi; eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Karību jūras reģiona robežu noteikšana un pirmseiropeiskās dzīves un Eiropas kontaktu teorijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nācijas veidošana un populārā kultūra
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reliģija un sabiedrība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Migrācija, transnacionālisms un diaspora
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Perry Henzell. (1972). “The Harder they Come”.
Benítez-Rojo, Antonio. (1996). Fernando Ortiz: the Caribbean and postmodernity. The Repeating Island: The Caribbean and the Postmodern Perspective. Durham: Duke University Press.
Besson, Jean & Chevannes, Barry. (1996). The continuity-creativity debate: The case of Revival. The New West Indian Guide. 70.3 & 4: 209-228
Fog Olwig, Karen. (2001). Researching Global Socio-Cultural Fields. Paper presented at Workshop on "Transnational Migration: Comparative Perspectives". Princeton University.
Glissant, Édouard. (1997). Paths. Poetics of Relation. Michigan: University of Michigan Press.
Hall, Stuart. (1995). Negotiating Caribbean identities. New Left Review: 3-14
Heuman, Gad. (1997).The Social Structure of the Slave Societies in the Caribbean, in Knight, 8. Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Hulme, Peter and Whitehead, Neil L. (eds.) (1992). Wild majesty : encounters with Caribs from Columbus to the present day : an anthology. Oxford : Clarendon Press.
Irving Rouse. (1953). The Circum-Caribbean Theory, an Archeological Test. American Anthropologist. 55. 2: 188-200
Jean Bernabé, Patrick Chamoiseau, Raphaël Confiant and Mohamed B. Taleb Khyar. (1990). In Praise of Creoleness. Callaloo. 13. 4: 886-909.
Knight, Franklin W. (1997). The disintegration of the Caribbean slave systems, 1772-1886, in Knight, Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Lefever, Harry G. (1996). When the Saints go Riding in: Santería in Cuba and the United States. Journal for the Scientific Study of Religion 35.3: 318 – 330.
Maingot, Anthony P. (1987). Haiti: Problems of a Transition to Democracy in an Authoritarian Soft State. Journal of Interamerican Studies and World Affairs. 28.4: 75-102
Manning, Frank E. (1981). Celebrating Cricket: The Symbolic Construction of Caribbean Politics. American Ethnologist. 8. 3: 616-632
Manuel, Peter. (1994). Puerto Rican Music and Cultural Identity: Creative Appropriation of Cuban Sources from Danza to Salsa. Ethnomusicology, 38.2: 249-280
Millette, James. (2004). Decolonization, populist movements and the formation of new nations, 1945-70, in Brereton, Bridget (editor) General History of the Caribbean Volume V: The Caribbean in the Twentieth Century
Pérez-Stable, Marifeli. (2004). The Cuban Revolution and its impact on the Caribbean, in Brereton, Bridget (editor) General History of the Caribbean Volume V: The Caribbean in the Twentieth Century
Moscoso, Francisco. (2003). Chiefdoms in the islands and mainland: a comparison. in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Price, Richard and Price, Sally. (1997). Shadowboxing in the Mangrove. Cultural Anthropology.
Rivera-Pagán, Luis. (2003). Freedom and servitude: indigenous slavery and the Spanish Conquest of the Caribbean, in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Sanabria, Harry. (2007). The Anthropology of Latin America and the Caribbean. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
Sarah Gammage. (2004). Exercising Exit, Voice and Loyalty: A Gender Perspective on Transnationalism in Haiti. Development and Change 35(4): 743–771
Sidney W. Mintz, Sidney W. (1996) .Enduring Substances, Trying Theories: The Caribbean Region as Oikoumene. The Journal of the Royal Anthropological Institute. 2.2: 289-311.
Silvia W. de Groot, Silvia W. et al. (1997). Maroon communities in the Circum-Caribbean, in Knight, Franklin W. (editor) General History of the Caribbean Volume III: The Slave Societies of the Caribbean. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Simpson, George Eaton. (1985). Religion and Justice: Some Reflections on the Rastafarian Movement. Phylon. 46.4: 286 – 291.
Sued-Badillo, Jalil. (2003). The indigenous societies at the time of Conquest in Jalil Sued-Badillo (editor) General History of the Caribbean Volume I: Autochthonous Societies. Oxford: Palgrave MacMillan Press.
Trouillot, Michel-Rolph. (1992). The Caribbean Region: An Open Frontier in Anthropological Theory. Annual Review of Anthropology. 21: 19-42.
Trouillot, Michel-Rolph. (2002). Culture on the Edges: Creolization in the Plantation Context, in Keith Axel, Brian (editor). From the Margins: Historical Anthropology and Its Futures. Duke University Press.
Various Editors. (1999 – 2007). General History of the Caribbean Volume 1-6. Oxford: Palgrave MacMillan Press.