Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Patērētāju uzvedība globālajā vidē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_081
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studējošajiem izpratni par profesionālo mārketinga un vadības instrumentu komplektu ar patērētāju uzvedības izpratnes rīkiem.

Priekšzināšanas

Starptautiskais mārketings, Cilvēkresursu vadība, Projektu vadīšana starptautiskajā biznesā, Zīmolvedība starptautiskajā biznesā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pabeidzot studiju kursu, studējošie iegūs zināšanas par to, kā izprast un interpretēt patērētāju uzvedību globālā vidē, izpratīs dažādu patērētāju segmentu uzvedības un lēmumu pieņemšanas procesus, spēs izvērtēt pieejamos organizācijas resursus konkrēto mārketinga mērķu sasniegšanai, zinās prioritāšu sadalījuma kritērijus ierobežotu resursu pieejamības gadījumā.

Prasmes

1.Studējošie pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par mārketinga efektivitāti organizācijā, veikt resursu pielietojuma efektivitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt organizācijas mārketinga mērķu atbilstību patērētāju segmentācijai, interpretēt dažādu patērētāju uzvedības izmaiņu saistību ar organizācijas veiktajām mārketinga aktivitātēm globālā vidē.

Kompetences

1.Studējošie pastāvīgi pratīs, savas kompetences ietvaros, zinātniski pamatot izvēlēto mārketinga plānu dažādu patērētāju segmentu gadījumos. Studējošie spēs interpretēt atšķirīgu patērētāju uzvedību globālā vidē, mācēs izstrādāt konkrētu komunikācijas modeli un izvēlēties atbilstošas metodes un instrumentus. Studējošie varēs veikt esošās komunikāciju sistēmas analīzi, izstrādāt izmaiņas efektīvākai mārketinga stratēģijai, loģiski pamatot savus priekšlikumus, balstoties uz jaunākajiem zinātniskajiem atzinumiem un pētījumiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras analīze par lekciju tematiem, mini-projekta sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Mācību vielas apguve tiks vērtēta (pēc 10 ballu sistēmas) pamatojoties uz: Lekciju un semināru apmeklētība – 10%, 3 pastāvīgo darbu izstrāde – katrs 15%, Eksāmens – 45%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uzvedība globālā vidē: saskaroties ar pārmaiņām un izaicinājumiem, patērētāju izpētes process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uzvedība globālā vidē: saskaroties ar pārmaiņām un izaicinājumiem, patērētāju izpētes process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus segmentācija un stratēģiskā mērķauditorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus segmentācija un stratēģiskā mērķauditorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju motivācija, personība un patērētāju uzvedība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uztvere. Patērētāju izglītošanās globālā vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uztvere. Patērētāju izglītošanās globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju attieksmes veidošanās un izmaiņas. Komunikācija un patērētāju uzvedība globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Subkultūras un patērētāju uzvedība. Šķērs-kultūru patērētāju attieksme: starptautisks skatījums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Subkultūras un patērētāju uzvedība. Šķērs-kultūru patērētāju attieksme: starptautisks skatījums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāji un inovāciju izplatīšanās globālā vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāji un inovāciju izplatīšanās globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju lēmumu pieņemšana un tā veidošanās. Mārketinga ētika un sociālā atbildība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju lēmumu pieņemšana un tā veidošanās. Mārketinga ētika un sociālā atbildība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju lēmumu pieņemšana un tā veidošanās. Mārketinga ētika un sociālā atbildība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uzvedība globālā vidē: saskaroties ar pārmaiņām un izaicinājumiem, patērētāju izpētes process.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus segmentācija un stratēģiskā mērķauditorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tirgus segmentācija un stratēģiskā mērķauditorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju motivācija, personība un patērētāju uzvedība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju uztvere. Patērētāju izglītošanās globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju attieksmes veidošanās un izmaiņas. Komunikācija un patērētāju uzvedība globālā vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Subkultūras un patērētāju uzvedība. Šķērs-kultūru patērētāju attieksme: starptautisks skatījums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāji un inovāciju izplatīšanās globālā vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāju lēmumu pieņemšana un tā veidošanās. Mārketinga ētika un sociālā atbildība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Blumfelde-Rutka, K. "European Green Deal: The Transformation of Consumer Behaviour and Business Marketing Communication as Opportunities to Increase Consumer Involvement in the Sorting of Waste in Latvia". Studia Europejskie – Studies in European Affairs, 1-2023, 2023. pp. 163-176.

2.

The importance of communication in behavioural change for consumer involvement in the context of bio waste sorting in Latvia Cane, R. & Blumfelde-Rutka, K., 27 Aug 2023, 24th International Scientific Conference "Economic Science for Rural Development" : Proceedings . Auzina, A. (ed.). Jelgava: Latvia University of Life Sciences and Technologies, Vol. 57. p. 39-49 (Economic Science for Rural Development; vol. 57).

3.

Bormane, S., & Urbane, M. THE USE OF INFLUENCER MARKETING SERVICES FOR UNFAIR COMMERCIAL PRACTICE IN THE EU AND LATVIA. In 23rd International Scientific Conference "Economic Science for Rural Development": Proceedings . 2022. (Vol. 56, pp. 416-423). (Economic Science for Rural Development; Vol. 56). Latvia University of Life Sciences and Technologies. https://doi.org/10.22616/ESRD.2022.56.041

4.

Davola, A., Querci, I., & Romani, S. No Consumer Is an Island—Relational Disclosure as a Regulatory Strategy to Advance Consumer Protection Against Microtargeting. Journal of Consumer Policy, 2023. 46(1), 1–25. https://doi.org/10.1007/s10603-022-09530-7

5.

Hahn R.D., Bus R.J. Understanding Collaborative Consumption: An Extension of the Theory of Planned Behavior with Value-Based Personal Norms, Journal of Business Ethics, Volume 158, Issue 3, 2019, pp 679-697

6.

Clemons E.K. Resonance Marketing in the Age of the Truly Informed Consumer: Creating Profits Through Differentiation and Delight, New Patterns of Power and Profit, Palgrave Macmillan, Cham, 2019, pp 59-80

7.

Theodoridou G., Tsakiridou E., Kalogeras N., Mattas K. The Impact of the Economic Crisis on Greek Consumer Behaviour towards Food Consumption, International Journal on Food System Dynamics 10 (3), 2019, pp 298‐314

8.

Garg R., Chikara R. Power of the Scent: Exploring the Role of Sensory Appeals on Consumer Product Attitude, Journal of Business & Management, Vol. 25 Issue 2, 2019, pp 25-41

9.

Consuegraa D., Díaza E., Gomez M., Molina A. Examining Consumer Luxury Brand-Related Behavior Intentions in a Social Media Context: The Moderating Role of Hedonic and Utilitarian Motivations, Physiology & Behavior, Volume 200, 2019, pp 104-110

10.

Pllana M., Qosa A. Global Versus Local Consumer Culture: Theory, Measurement, and Future Research Directions, Jan-Benedict E.M. Steenkamp, Sage Journals, 2019

11.

The Bottled Water Market and Consumer Behavior, Brand Culture and Identity: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, 2019

12.

Ferrer G.G. Consumer Behaviors and Contemporary Attitudes in Luxury Markets, Brand Culture and Identity: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, 2019

13.

Okazaki S., Taylor C.R., Vargas P., Henseler J. Disasters, Hope and Globalization: Exploring Self-identification with Global Consumer Culture in Japan, International Marketing Review, Volume 25, Issue 4, 2019

Papildu literatūra

1.

Chen C.Y., Pham M.T. Affect regulation and consumer behavior, Consumer Psychology Review, Volume 2, Issue 1, 2018

2.

Maison D. Spending Money: Pleasure or Pain? Why Some People Spend Money Easily While Others Have a Problem with It? The Psychology of Financial Consumer Behavior pp 73-103, 2018

3.

Consumer Protection, Automated Shopping Platforms and EU Law / Christiana N. Markou. London ; New York : Routledge, Taylor and Francis, 2020

4.

Consumer protection in a circular economy / Bert Keirsbilck, Evelyne Terryn (eds.).Cambridge : Intersentia, [2019]

5.

Jain S. Factors Affecting Sustainable Luxury Purchase Behavior: A Conceptual Framework, Journal of International Consumer Marketing Volume 31, Issue 2, 2019, pp 130-146

6.

Bettels J., Wiedmann K., Brand logo symmetry and product design: The spillover effects on consumer inferences Journal of Business Research, Volume 97, 2019, pp 1-9

7.

Heo J., Muralidharan S. What Triggers Young Millennials to Purchase Eco-friendly Products: the Interrelationships Among Knowledge, Perceived Consumer Effectiveness, and Environmental Concern, Journal Of Marketing Communications, 2018, pp 421-437