Doktorantu seminārs 'Promocijas darba izstrādes metodoloģija un metodes'
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dn@rsu.lv, tel. 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Doktorants korekti pielieto zinātnisko bioloģijas, medicīnas, farmācijas un/vai psiholoģijas terminoloģiju un apliecina orientāciju zinātnes nozarē, aprakstot sava darba metodoloģiju, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai.
Prasmes
1.Doktorants definē sava promocijas darba metodoloģiskos principus, kritiski analizē zinātnisko literatūru par sava darba tēmu, patstāvīgi sagatavo prezentāciju par sava darba tēmu, ietverot teorētiskos un metodoloģijas aspektus, diskutē un argumentē mazajā grupā par savu un citu doktorantu pētījuma metodoloģijas stiprajām un vājajām pusēm, pamatojoties uz vairākiem kritērijiem: zinātniskā novitāte, darba aktualitātes, problēmas un mērķa formulējums/precizitāte/saskaņotība, teorētiskā bāze, sagatavo sava darba bibliogrāfiju.
Kompetences
1.Doktorants akadēmiski korekti noformulē pētniecisko projektu, to prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju par promocijas darba tēmu. Spēj uzturēt zinātnisku diskusiju interdisciplinārā vidē, dažādu pētniecības jomu saskarsmē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veikt padziļinātu savas un citu doktorantu disertācijas tēmas izpēti, sagatavot prezentāciju par sava promocijas darba ideju, teorētisko ietvaru un (plānoto) pielietoto metodoloģiju, sagatavot sava darba bibliogrāfiju; atbilstoši darba izstrādes stadijai.
Prast izvēlēties un minēt piemērus zinātniskiem izdevumiem publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība).
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība nodarbībās un studiju kursa novērtējuma anketas aizpildīšana – 30%; Par prezentācijas kvalitāti (25%); par zinātnisko diskusiju (25%); publikāciju atbilstību žurnāliem (20%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes un biežākās kļūdas. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
Apraksts
Anotācija: Promocijas darba rakstīšana atbilst Aristoteļa teiktajam: „Mācībām ir sūras saknes, bet saldi augļi”. Lekcijās tiks apskatīti sekmīgi izstrādāti doktora darbi, lai studējošie izprastu doktora darba struktūru un RSU prasības darba noformēšanā, kā arī analizēti daži piemēri nepabeigtam promocijas darbam ar analīzi, kā efektīvi risināt situāciju. Vissvarīgākais sekmīgā pētniecībā ir savlaicīga, rūpīga plānošana, tiks apskatītas biežākās kļūdas, kam doktoranti nepievērš pietiekamu uzmanību. Tiks akcentēti 5 svarīgi plānošanas jautājumi: 1) datorpratība un informācijas sistematizēšana; 2) Sistemātiska literatūras apskata rakstīšana; 3) RSU prasības darba noformēšanā; 4) Izlasīt kāda kolēģa pilnu doktora darbu; 5) Izveidot sava promocijas darba rakstīšanas plānu.
Tiks analizēti biomedicīnas piemēri datu iegūšanai un optimālāko pētniecības metožu izvēle.
Literatūra: 1. Jennifer Byrom, David Lissauer. Introduction to Research Methodology for Specialists and Trainees Chapter 25 - How to Write a Medical Thesis (Online publication date: August 2017, Cambridge University Press) DOI: https://doi.org/10.1017/9781107585775.026
2. Izpratne par promocijas darba izstrādi RSU: https://www.rsu.lv/promocijas-darbi
3. www.rsu.lv- prasības promocijas darba noformēšanai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes un biežākās kļūdas. Darba idejas saskaņotības kritēriji.
Apraksts
Anotācija: Promocijas darba rakstīšana atbilst Aristoteļa teiktajam: „Mācībām ir sūras saknes, bet saldi augļi”. Lekcijās tiks apskatīti sekmīgi izstrādāti doktora darbi, lai studējošie izprastu doktora darba struktūru un RSU prasības darba noformēšanā, kā arī analizēti daži piemēri nepabeigtam promocijas darbam ar analīzi, kā efektīvi risināt situāciju. Vissvarīgākais sekmīgā pētniecībā ir savlaicīga, rūpīga plānošana, tiks apskatītas biežākās kļūdas, kam doktoranti nepievērš pietiekamu uzmanību. Tiks akcentēti 5 svarīgi plānošanas jautājumi: 1) datorpratība un informācijas sistematizēšana; 2) Sistemātiska literatūras apskata rakstīšana; 3) RSU prasības darba noformēšanā; 4) Izlasīt kāda kolēģa pilnu doktora darbu; 5) Izveidot sava promocijas darba rakstīšanas plānu.
Tiks analizēti biomedicīnas piemēri datu iegūšanai un optimālāko pētniecības metožu izvēle.
Literatūra: 1. Jennifer Byrom, David Lissauer. Introduction to Research Methodology for Specialists and Trainees Chapter 25 - How to Write a Medical Thesis (Online publication date: August 2017, Cambridge University Press) DOI: https://doi.org/10.1017/9781107585775.026
2. Izpratne par promocijas darba izstrādi RSU: https://www.rsu.lv/promocijas-darbi
3. www.rsu.lv- prasības promocijas darba noformēšanai
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU.
Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā.
Apraksts
Anotācija: Pirmās nodarbības tiks veltītas aktuālajiem pētniecības jautājumiem nozarē, piedāvājot doktorantiem diskusiju ar savas nozares ekspertiem un zinātnes līderiem: iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, sabiedrības veselībā, rehabilitoloģijā, zobārstniecībā, ģenētikā, māszinībās – tiks pārrunātas inovatīvas metodes, pētniecības aktualitātes, risinājumi doktorantu pētniecības jautājumos.
4 nodarbības tiks veltītas doktorantu darbam mazajās, starpdisciplinārajās grupās kopā ar 2 docētājiem, lūdzot prezentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, pēc tam argumentēti atbildēt uz klātesošo jautājumiem, piedalīties diskusijās, izteikt starpdisciplinārus ierosinājumus, koleģiālu kritiku citiem grupas dalībniekiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Pētniecības darba idejas prezentācijas izveide, izmantojot zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju.
Literatūra: 1. Stephanie D. H. Evergreen „Presenting Data Effectively- Communicating Your Findings for Maximum Impact” May 2017; SAGE Publications, Inc. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=8BGJjYJisyA
2. Making Data Meaningful Part 2 - A guide to presenting statistics (United Nations Economic Commission for Europe). Available from: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/64157/4374310/33-UNECE-making-data-meaningful-Part2-EN.pdf/d5b954e2-b110-469b-a2b5-78aa7c12ab62
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kate V., Kate N.V., Subair M. (2018) Writing Thesis for Speciality Courses in Medicine. In: Parija S., Kate V. (eds) Thesis Writing for Master's and Ph.D. Program. Springer, Singapore.Piemērots angļu valodas plūsmai
Chapnick Jeremy Dean „The abstract and title page” AME Medical Journal, Vol 4 (May 2019).Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Mullins, G. and M. Kiley (2002). It’s a PhD, not a Nobel Prize: how experienced examiners assess research theses. Studies in Higher Education. 27(2): 369-386.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Pētījumi zinātniskājās datu bāzēs (PubMed, MEDLINE u.c), atbilstoši promocijas darba tēmai/Research in scientific databases (PubMed, MEDLINE, etc.), according to the topic of the doctoral thesisPiemērots angļu valodas plūsmai