Izziņas procesu izpēte praksē
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzina un apraksta izziņas procesu psiholoģiskās izpētes nosacījumus, prasības un izpētes specifiku; izskaidro dažādu vecumposmu psiholoģiskās izpētes īpatnības.
Prasmes
1.Studenti argumentēti diskutē par izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodēm un to rezultātu apstrādes un analīzes principiem; argumentēti un kritiski izvērtē psiholoģiskās izpētes metodes par izziņas procesu atbilstību dažādiem vecumposmiem.
Kompetences
1.Patstāvīgi kritiski izvērtē izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes atbilstību dažādiem vecumposmiem; izmanto izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes individuālajā darbā ar klientu, plāno un īsteno klienta izziņas procesu izpēti, apstrādā, analizē un interpretē iegūtos datus savas kompetences robežās, korekti noformē izziņas procesu izpētes rezultātus, sagatavo pārskatu par izpētes rezultātiem un sniedz klientam atgriezenisko saiti par tiem, sadarbojas ar klientu atbilstoši profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošanās supervīzijām par prakses uzdevumiem; regulārs darbs ar norādīto literatūru; aktīva dalība grupas supervīzijas nodarbībās; klientu izziņas procesu izpētes veikšana prakses vietā; izpētes rezultātu apstrāde, analīze un apkopošana; regulārā prakses dienasgrāmatas aizpildīšana; prakses atskaites sagatavošana; prakses atskaites un dienasgrāmatas iesniegšana, izpētes gadījumu prezentēšana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Prakses uzdevumu izpilde un aktīva dalība supervīzijās; gadījumu prezentācija supervīzijās, savas darbības pašrefleksija, pašrefleksija par supervīzijām. Prakses atskaite un tās prezentācija.
Prasības:
1. Regulāra un aktīva dalība supervīzijās.
2. Regulāra prakses dienasgrāmatas aizpildīšana, atspoguļojot tajā informāciju par prakses uzdevumu realizāciju, savas darbības pašrefleksiju un pašrefleksiju par supervīzijām; kursa noslēgumā iesniegta prakses dienasgrāmata.
3. Veikta 5 klientu izziņas procesu izpēte prakses vietā.
4. Sagatavots izpētes rezultātu un secinājumu apraksts.
5. Gadījumi ir prezentēti un analizēti supervīzijās.
6. Sagatavota un veiksmīgi aizstāvēta prakses atskaite.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metožu klasifikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) raksturojošie lielumi un izpētes metodikas.
Intelekta izpēte.
Metodiku komplekts, tā atbilstība vecumposmam.
Psihologa darbības ētiskie un profesionālie nosacījumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izziņas procesu individuālā psiholoģiskā izpēte.
Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana.
Kontakta specifika.
Kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes pamatprincipi.
Izpētes apraksta veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija (gatavošanās prakses aizstāvēšanai).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hersen, M., (2004). Psychological Assessment in Clinical Practice: A Pragmatic Guide. Taylor & Francis.
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of Psychological Assessment. Fourth edition. John Wiley & Sons.
Papildu literatūra
Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological Testing. Prentice-Hall International.
Furr, R. M. & Bacharach V. R. (2007). Psychometrics: An Introduction. SAGE Publications.
Kline, P. (2000). The Handbook of Psychological Testing. 2nd ed. London: Routledge.
Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RAKA
Citi informācijas avoti
Personality Assessment
Psychological Assessment
Psychological Methods