Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Izziņas procesu izpēte praksē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_027
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Nostiprināt zināšanas par izziņas procesu izpētes metodēm un izpētes rezultātu apstrādes un analīzes principiem, nodrošināt iespēju pielietot praksē apgūtās zināšanas par izziņas procesu izpēti.

Priekšzināšanas

Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihofizioloģija, patopsiholoģija, izziņas procesu izpēte.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzina un apraksta izziņas procesu psiholoģiskās izpētes nosacījumus, prasības un izpētes specifiku; izskaidro dažādu vecumposmu psiholoģiskās izpētes īpatnības.

Prasmes

1.Studenti argumentēti diskutē par izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodēm un to rezultātu apstrādes un analīzes principiem; argumentēti un kritiski izvērtē psiholoģiskās izpētes metodes par izziņas procesu atbilstību dažādiem vecumposmiem.

Kompetences

1.Patstāvīgi kritiski izvērtē izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes atbilstību dažādiem vecumposmiem; izmanto izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metodes individuālajā darbā ar klientu, plāno un īsteno klienta izziņas procesu izpēti, apstrādā, analizē un interpretē iegūtos datus savas kompetences robežās, korekti noformē izziņas procesu izpētes rezultātus, sagatavo pārskatu par izpētes rezultātiem un sniedz klientam atgriezenisko saiti par tiem, sadarbojas ar klientu atbilstoši profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavošanās supervīzijām par prakses uzdevumiem; regulārs darbs ar norādīto literatūru; aktīva dalība grupas supervīzijas nodarbībās; klientu izziņas procesu izpētes veikšana prakses vietā; izpētes rezultātu apstrāde, analīze un apkopošana; regulārā prakses dienasgrāmatas aizpildīšana; prakses atskaites sagatavošana; prakses atskaites un dienasgrāmatas iesniegšana, izpētes gadījumu prezentēšana.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Prakses uzdevumu izpilde un aktīva dalība supervīzijās; gadījumu prezentācija supervīzijās, savas darbības pašrefleksija, pašrefleksija par supervīzijām. Prakses atskaite un tās prezentācija. Prasības: 1. Regulāra un aktīva dalība supervīzijās. 2. Regulāra prakses dienasgrāmatas aizpildīšana, atspoguļojot tajā informāciju par prakses uzdevumu realizāciju, savas darbības pašrefleksiju un pašrefleksiju par supervīzijām; kursa noslēgumā iesniegta prakses dienasgrāmata. 3. Veikta 5 klientu izziņas procesu izpēte prakses vietā. 4. Sagatavots izpētes rezultātu un secinājumu apraksts. 5. Gadījumi ir prezentēti un analizēti supervīzijās. 6. Sagatavota un veiksmīgi aizstāvēta prakses atskaite.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu psiholoģiskās izpētes metožu klasifikācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu (uzmanības, uztveres, atmiņas, domāšanas, runas) raksturojošie lielumi un izpētes metodikas. Intelekta izpēte. Metodiku komplekts, tā atbilstība vecumposmam. Psihologa darbības ētiskie un profesionālie nosacījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izziņas procesu individuālā psiholoģiskā izpēte. Sākotnējās informācijas ievākšana un protokolēšana. Kontakta specifika. Kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes pamatprincipi. Izpētes apraksta veidošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija, konkrēto gadījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Supervīzija (gatavošanās prakses aizstāvēšanai).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hersen, M., (2004). Psychological Assessment in Clinical Practice: A Pragmatic Guide. Taylor & Francis.

2.

Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of Psychological Assessment. Fourth edition. John Wiley & Sons.

Papildu literatūra

1.

Anastasi, A., & Urbina, S. (1997). Psychological Testing. Prentice-Hall International.

2.

Furr, R. M. & Bacharach V. R. (2007). Psychometrics: An Introduction. SAGE Publications.

3.

Kline, P. (2000). The Handbook of Psychological Testing. 2nd ed. London: Routledge.

4.

Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RAKA

Citi informācijas avoti

1.

Personality Assessment

2.

Psychological Assessment

3.

Psychological Methods