Treniņu procesa inovācijas sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt studentiem padziļinātas zināšanas un prasmes sporta zinātnē, uzsverot jaunākos teorētiskos sasniegumus un to praktisko pielietojumu treniņu periodizācijā, atjaunošanā un augstas veiktspējas nodrošināšanā gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī. Kurss piedāvā visaptverošu analītisku izpratni treniņu periodizācijā, koncentrējoties uz talantu attīstību un maksimālas veiktspējas sasniegšanu jauniešu, elites un profesionālajā individuālajā un komandu sportā Latvijā. Dalībnieki apgūs, kā izstrādāt, attīstīt, pilnveidot un analītiski izvērtēt dažādas treniņu un atjaunošanās metodes, pielietojot šīs kompetences treniņos un sacensībās.
Priekšzināšanas
Zināšanas sporta fizioloģijā, sporta uzturā un sporta psiholoģijā, kas sniegts vispusīgas zināšanas par treniņu procesu un inovācijām.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti demonstrē padziļinātas un analītiski reflektētas zināšanas par treniņu procesa inovāciju teorētiskajiem aspektiem, to pielietojumu sportisko sniegumu, atjaunošanās un adaptācijas optimizēšanā individuālajā un komandu sportā.
2.Studenti prot un spēj analizēt uz pierādījumiem balstītas treniņu programmu izstrādes principus, vērtējot to efektivitāti un piemērotību dažādu sportisko sasniegumu un mērķu realizācijai.
Prasmes
1.Studenti spēj patstāvīgi izstrādāt un īstenot treniņu periodizācijas plānus, analītiski izvērtēt snieguma datus, izvērtēt treniņu slodzes un pielietot atbilstošas atjaunošanās stratēģijas, izmantojot datu analīzi un zinātniski pamatotus lēmumu pieņemšanas principus.
2.Studenti demonstrē spēju integrēt zinātnisko pētījumu rezultātus treniņu procesa pilnveidē, pielāgojot tos konkrētām sportistu vajadzībām un praktiskajai treniņu videi.
Kompetences
1.Studentu kompetences dod iespēju patstāvīgi izstrādāt, analītiski izvērtēt un pilnveidot inovatīvus treniņu un atjaunošanās modeļus, pielāgojot tos sportistiem ar dažādu sagatavotības līmeni, sporta veidos un disciplīnās.
2.Studenti spēj profesionāli un pētniecībā balstīti veicināt sporta treniņu procesa attīstību, ieviešot un izvērtējot inovatīvas prakses, kas balstītas sporta zinātnes jaunākajos atzinumos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Zinātniskās literatūras analītisks vērtējums treniņu programmas izstrādei. |
5,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
2.
Jaunie talanti sportā un attīstība Latvijā |
5,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
3.
Makrocikls izvēlētajā sporta veidā. |
5,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
4.
Periodizācijas efektivitāte treniņu procesā sportisko panākumu gūšanai. |
5,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
5.
Atjaunošanās līdzekļi un to efektivitāte un priekšrocības sportistiem dažādos sporta veidos. |
5,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Treniņu procesa, veiktspējas, noguruma, optimizēšanas aspekti |
10,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
2.
Treniņu slodze veiktspējas uzlabošanai dažādos mezociklos |
10,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
3.
Treniņu periodizācija treniņos, biomotoro spēju analītisks izvērtējums izvēlētā sporta veidā. |
10,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
4.
Sportiskā snieguma izvērtējums pielietojot dažāda rakstura slodzes, periodizācijas aspektus. |
10,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
5.
Studiju kursa satura pārbaudījumus |
20,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
|
6.
Slodze treniņu procesā, atjaunošanās līdzekļi un efektivitāte, atveseļošanās pēc traumām un saslimšanām.. |
15,00% no gala vērtējuma
|
Ieskaite
|
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportisko spēju novērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu teorijas aspekti pētniecībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko, tehnisko un psiholoģisko prasmju uzlabošana, sportistu sniegumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kontrolētas treniņu programmas izstrāde, sportistu snieguma uzlabošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu process un to realizācijas veidi (labāko Eiropas valstu piemēri)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu slodzes augstākā līmeņa sporta komandām un individuālo sporta veidu sportistiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Talantu attīstīšana un snieguma uzlabošana jauniem sportistiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās veiktspējas ietekme uz izaugsmi un adaptāciju analīze un to ietekme uz ilgtermiņa sportiskās attīstības programmām (salīdzinot Latviju un Eiropas valstis)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Traucējošo faktoru izpēte jauno sportistu treniņu plānu izstrādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu atbilžu monitorings (vadošo sportistu piemēri dažādos sporta veidos)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu treniņu slodzes un noguruma monitoringa metožu apskats.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Enerģētika un treniņu slodžu analīze optimālai veiktspējai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas un Eiropas komandu un individuālo sportistu monitorings augstas veiktspējas sporta veidos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Komandu sporta veidu pirmssezonas treniņu optimizēšana (starptautiskām un augstas veiktspējas komandām)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Augstas klases sportistu, starptautisku un pasaules līmeņa komandu treniņu izstrāde, ieviešana un analīze sacensību periodā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu veidi jauniešiem un senioriem, balstoties pētījumos Latvijā un Eiropā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kustību efektivitātes optimizācija un tās analīzes metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Spēks individuālajos sporta veidos, tajā skaitā izturības sporta veidos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ķermeņa muskulatūras (rumpja dziļās) nostiprināšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas praktisko vingrinājumu izmantošana līdzsvara attīstīšanai un uzturēšanai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Periodizācijas aspekti sportā. Panākumu gūšanas priekšnosacījumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu gada plāni dažāda līmeņa sportistiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņa plāni mezocikliem un mikrocikliem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu grafiks augsta līmeņa sportistiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta komandu un individuālo sporta veidu sportistiem pielāgotu slodžu lietojums atbilstoši periodizācijai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Lokanības nozīme un uzlabošana sportā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu slodžu un vingrinājumu pielāgošana un adaptācija traumu un post traumatisma gadījumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Tenzodinamisko platformu pielietošana treniņu procesā, izvērtējot koordinācijas un spēka izpausmes formas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Lēkšanas un piezemēšanās prasmju treniņu metožu uzlabošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Veiklības palielināšana: izpratne, novērtēšana un ātra stratēģiju un norādījumu izpilde veiklības uzlabošanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anaerobās jaudas izpēte un analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Aerobās kapacitātes veicināšana novērtēšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšanas veidi un metodoloģija pie dažādiem nosacījumiem augsta līmeņa sportistiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Augstas līmeņa sportisti augstas veiktspējas komandās, to raksturojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Anaerobās jaudas un aerobās kapacitātes uzlabošanas aspekti sportistiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Izturības attīstīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Aerobās izturības novērtēšana, sportistu atlasē un treniņu programmas efektivitātes ietekme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Laboratorijas metožu, kriosaunas un aukstā ūdens iegremdēšanas izmantošana, kā atjaunošanās līdzekļi augstas fiziskās sagatavotības sportistiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Laboratorijas metožu, GDV kameras un FaceReader praktiska izmantošana kā emociju atpazīšanas rīki sportistiem pirms sacensībām un pēc tām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Cikliskie sporta veidi, kā atjaunošanās līdzeklis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Augstas intensitātes intervālu treniņi veidošanas aspekti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu programmas plānošana, izmantojot dažādas simulācijas piemērus.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Enerģijas producēšanas aspekti sportā pielāgojot tos dažādiem sporta veidiem specifisku treniņu programmu izstrādē augstu sasniegumu sportā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Traucējumi efektīvam darbam sporta treniņos. Individuālo un komandu sporta veidu pieprasījums pēc augstām intensitātes slodzēm. Izmantojot periodizētus treniņu blokus vajadzētu tikt uzlabotai aerobai kapacitātei, spēkam un jaudai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu sagatavotības virsotnes sasniegšana pirms sacensībām individuālajos sporta veidos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Definēt slodzes optimizēšanu un analītiski izvērtēt zinātniskos pierādījumus par slodzi un atpūtas fāžu integrēšanu, secību un strukturēšanu gada treniņu plānā optimālam treniņu darbam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sportistu sagatavotības virsotnes saglabāšana un priekšrocības pirms sacensībām un sacensību periodā.
|
|
Efektīvas atjaunošanās stratēģijas un iespējas dažāda līmeņa sportistiem Latvijā un starptautiskā mērogā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Noguruma veidi un atjaunošanās aspekti sportistiem dažādos sporta veidos, saglabājot sagatavotības virsotni pēc iespējas ilgstošāk.
|
|
Pārslodze sportā un to ietekme uz darbspējām sportistiem, treniņos un atjaunošanās procesā.
|
|
Periodizācija treniņu procesā un atjaunošanās aspekti, sportistiem augstas intensitātes slodzēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu slodžu plānošanas aspekti atveseļošanās periodā pēc traumām un saslimšanām.
|
|
Efektīvi atveseļošanās aspekti sportistiem (dzimumu atšķirības, Latvijas un starptautiskā mērogā un turpmākās perspektīvas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Atveseļošanās un muskuļu un skeleta sistēmas reģenerācijas process treniņu procesa ietekmē: mērķtiecīgas atjaunošanās stratēģijas.
|