Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedrisko attiecību stratēģijas un kampaņas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_068
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt ar sabiedrisko attiecību stratēģijas un taktikas nozīmi un nepieciešamību sabiedrisko attiecību vadīšanas procesā un sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas par sabiedrisko attiecību kampaņu veidošanu un īstenošanu.

Priekšzināšanas

Pamata zināšanas par komunikāciju un sabiedriskajām attiecībām.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par sabiedrisko attiecību vadīšanas procesu un stratēģijas un taktikas nozīmi tajā.

Prasmes

1.Pēc sekmīgas kursa apguves studējošais spēs sagatavot un realizēt sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.

Kompetences

1.Spēs vadīt sabiedrisko attiecību procesu, sagatavojot un īstenojot sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Četri patstāvīgie darbi. Uzdevumu detalizēti apraksti (word) skatāmi e-studijās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Uzdevumu detalizēti apraksti (word) skatāmi e-studijās
2.

Pārbaudījums

-
-
Mājasdarbi, gadījumu analīze, SA kampaņas plāna izstrāde konkrētai organizācijai, eksāmens – atbilstoši RSU nolikumam, analīzei, spējai pielietot teorētiskās zināšanas, sniegtajiem risinājumiem, secinājumiem un priekšlikumiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija. Sabiedrisko attiecību speciālista vieta uzņēmumā. Dž.E.Gruniga un F.J.Repera SA stratēģiskais modelis. Sabiedrisko attiecību un mārketinga mijiedarbības formas (P.Kotlers un V.Mindaks). Astoņu faktoru sabiedrisko attiecību integrācijas modelis (S.Olivera).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzņēmuma sabiedrisko attiecību mērķu mijiedarbība ar uzņēmuma misiju, vīziju un biznesa (stratēģisko) mērķi. Plānošanas nozīme sabiedriskajās attiecībās. Sabiedrisko attiecību plānošanas posmi (4 soļu modelis, 9 soļu modelis).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību kampaņas plāna posmu izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību kampaņas plāna posmu izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību kampaņas plāna posmu izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību kampaņas plāna posmu izstrāde
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mērķis un tā loma stratēģijas veidošanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģijas jēdziens un loma. Proaktīvās jeb rīcības stratēģijas un reaģējošās jeb atbildes stratēģijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Taktikas jēdziens un loma. Interpersonālās, organizēto mediju, ziņu mediju, reklāmas un veicināšanas taktikas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā plāna izvērtēšana: analīzes kritēriju izstrāde, laiks, metodoloģija, datu analīze un gala ziņojums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Wilcox D., Reber B., et.al. (2022). Public Relations: Strategies and Tactics. 12th edition

2.

Luttrell R., Capizzo L. (2020). Public Relations Campaigns: An Integrated Approach