Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais zinās, kā: • aprakstīt cilvēka ķermeņa daļas un orgānu funkcijas; • nosaukt un izskaidrot slimību simptomus un to profilaksi; • aprakstīt veselības problēmas un dot padomus to novēršanai; • izklāstīt veselīga dzīvesveida principus; • izskaidrot veselīga dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs: • lasīt un saprast galveno domu populārzinātniskos rakstos un zinātniskās publikācijās; • rakstīt zinātnisku rakstu kopsavilkumus; • sazināties ar veselības aprūpes sfērā strādājošajiem un nespeciālistiem, izmantojot atbilstošu vārdu krājumu; • rakstīt un interpretēt medicīnas terminus; • uzstāties ar prezentāciju auditorijā, izteikties un diskutēt par svarīgāko veselības aprūpē.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto medicīnas terminoloģiju angļu valodā jaunās situācijās saistībā ar citos kursos apgūtajām zināšanām un prasmēm.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1) patstāvīgā darba uzdevumu izpilde kursa e-studiju vidē vai docētāja norādītā formātā;
2) prezentāciju par izvēlētām tēmām kursa tematikas ietvaros sagatavošana un pasniegšana, izmantojot dažādus informācijas avotus: grāmatas, rakstus, datu bāzes, interneta resursus u.c.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1)Regulāra apmeklēšana un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi,
2) tēmas noslēguma kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude,
3) ziņojumi/prezentācijas, kuru vērtēšana ir atbilstoša vienotiem kritērijiem, Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopšana, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana).
4) kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no pētījuma raksta/ prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas.
5) Kursa gala vērtējums ir kumulatīvs, un to veido studiju darba – patstāvīgā darba, kontroldarbu rezultāti-- 57%, prezentācijas rezultāts-- 28% un eksāmena rezultāts – 15%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselības speciālista profils.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselības speciālista profils.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselības speciālista profils.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrības veselības speciālista profils.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermeņa apskats. Orgānu sistēmas, to funkcijas. Invaliditāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermeņa apskats. Orgānu sistēmas, to funkcijas. Invaliditāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermeņa apskats. Orgānu sistēmas, to funkcijas. Invaliditāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermeņa apskats. Orgānu sistēmas, to funkcijas. Invaliditāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta stāvokļa novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta stāvokļa novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta stāvokļa novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta stāvokļa novērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Infekcijas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Infekcijas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar imunitāti saistītas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar imunitāti saistītas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar imunitāti saistītas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ar imunitāti saistītas slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sirds un asinsvadu slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sirds un asinsvadu slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sirds un asinsvadu slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sirds un asinsvadu slimības un to profilakse.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Elpošanas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gremošanas sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nervu sistēmas traucējumi un to novēršana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Garīgā veselība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
McCarter, S. 2014. "Medicine 2 Students' book". Oxford University Press
Porter, R.S. (Editor in Chief) 2018. "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy". Merck Sharp & Dohme Corp.