Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Starpkultūru biznesa attiecības

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_102
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Uzņēmējdarbības vadība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apskatīt dažādos nacionālo un organizāciju kultūras modeļus, pievēršot īpašu uzmanību kultūras ietekmei uz organizāciju struktūru, stratēģijas veidošanu, vadības stiliem, lēmumu pieņemšanas procesu, informācijas un komunikācijas sistēmām, kontroles mehānismiem uzņēmumos. Īpaša uzmanība kursā tiek pievērsta pārrunu organizēšanai starpkultūru biznesa vidē. Kursa apguve palīdz studentiem iegūt zināšanas un praktiskas iemaņas multikulturālo organizāciju vadībai un sadarbībai ar ārvalstu partneriem.

Priekšzināšanas

Kursa sekmīgai apguvei studentiem ir nepieciešamas priekšzināšanas cilvēkresursu vadībā globālajā vidē un starptautiskajā mārketingā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc sekmīgas kursa apguves studējošie ir ieguvuši zināšanas un pārskatu par starpkultūru biznesa attiecību būtību, par šo attiecību specifiku dažādās pasaules valstīs un reģionos, par komunikācijas īpatnībām starpkultūru biznesa vidē, par starpkultūru saskarsmes procesu, tā veidiem, funkcijām, struktūru un vadīšanu. Kursa apguve palīdz studējošajiem iegūt zināšanas darījumu veikšanai globālajā, starpkultūru biznesa vidē, ievērojot dažādu kultūru pārstāvju uzvedības īpatnības.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst prasmes atpazīt, izprast un izvērtēt dažādu pasaules valstu un reģionu atšķirīgās biznesa kultūras, kā arī saprast šo atšķirību cēloņus un būtību. Studējošie prot lietot starpkultūru attiecību teorētisko konceptu un tā elementus praktiskajā uzņēmējdarbībā. Studējošie spēj patstāvīgi analizēt un vērtēt biznesa attiecību veidošanas un uzturēšanas procesus ar dažādo kultūru pārstāvjiem.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie ir ieguvuši spējas praktiski izmantot starptautiskā uzņēmējdarbībā iegūtās zināšanas par starpkultūru biznesa attiecībām un to, kā šīs zināšanas pielietot, darbojoties starptautiskā biznesa vidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavošanās praktisko uzdevumu izpildei semināru nodarbību laikā, situāciju un biznesa sarunu simulācija, grupu darbi, projekta izstrāde.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Nodarbību apmeklējums – 20%, grupas projekts – 30%, eksāmens – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

G.Hofstedes nacionālās kultūras dimensijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starpkultūru biznesa vide: kultūratšķirību ietekme uz pārrunu procesu.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

G.Hofstedes nacionālās kultūras dimensijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starpkultūru biznesa vide: kultūratšķirību ietekme uz pārrunu procesu.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Adekola, A., Sergi B.S. Global business management: a cross-cultural perspective. Routledge, 2016, 297 pp.

2.

David, C. Thomas and Mark F. Peterson. Cross-Cultural Management: Essential Concepts. SAGE, 4th ed., 2018, 303 pp.

3.

Guffey M.E., Loewy, D. Essentials of Business Communication. 10th ed., 2014.

4.

Hofstede, G. Cultures and Organizations: Software of the Mind. MacGraw-Hill, 3rd ed., 2010, 577 pp.

5.

Trompenaars V., Hapmden-Turner Ch. Riding the Waves of Culture: understanding diversity in global business. McGraw-Hill, N.-Y., 3rd ed., 2012, 608 pp.

6.

Thompson, L. The Mind and Heart of the Negotiator. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2005.

7.

Mouls, Dž. Biznesa kultūra un etiķete Eiropas valstīs. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2003.

8.

Mead, R. International Management: cross-cultural dimensions. Oxford: Blackwell Publishing, 2005.

Papildu literatūra

1.

Fosters, D. Lietišķā etiķete Eiropā. Zvaigzne ABC, Rīga, 2005, 398 lpp.

2.

De Mooij, M. Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising. London: Sage Publications, 2004.

3.

Kenins-Kings, G. Amerikas pieredze uzņēmumu vadībai: izlase lietišķām pārrunām. Riga: Biznesa Partneri, 2002.

4.

Francesco, A.M., Gold, B.A. International Organizational Behavior. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2005.

5.

Daniels, J.D., Radebaugh, L.H., Sullivan, D.P. International Business: Environment and Operations. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2004.

Citi informācijas avoti

1.

Journal of Baltic Management

2.

Academy of Management Review

3.

Journal of Cross-cultural management