Starpkultūru biznesa attiecības
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgas kursa apguves studējošie ir ieguvuši zināšanas un pārskatu par starpkultūru biznesa attiecību būtību, par šo attiecību specifiku dažādās pasaules valstīs un reģionos, par komunikācijas īpatnībām starpkultūru biznesa vidē, par starpkultūru saskarsmes procesu, tā veidiem, funkcijām, struktūru un vadīšanu. Kursa apguve palīdz studējošajiem iegūt zināšanas darījumu veikšanai globālajā, starpkultūru biznesa vidē, ievērojot dažādu kultūru pārstāvju uzvedības īpatnības.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūst prasmes atpazīt, izprast un izvērtēt dažādu pasaules valstu un reģionu atšķirīgās biznesa kultūras, kā arī saprast šo atšķirību cēloņus un būtību. Studējošie prot lietot starpkultūru attiecību teorētisko konceptu un tā elementus praktiskajā uzņēmējdarbībā. Studējošie spēj patstāvīgi analizēt un vērtēt biznesa attiecību veidošanas un uzturēšanas procesus ar dažādo kultūru pārstāvjiem.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie ir ieguvuši spējas praktiski izmantot starptautiskā uzņēmējdarbībā iegūtās zināšanas par starpkultūru biznesa attiecībām un to, kā šīs zināšanas pielietot, darbojoties starptautiskā biznesa vidē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Sagatavošanās praktisko uzdevumu izpildei semināru nodarbību laikā, situāciju un biznesa sarunu simulācija, grupu darbi, projekta izstrāde.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbību apmeklējums – 20%, grupas projekts – 30%, eksāmens – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
G.Hofstedes nacionālās kultūras dimensijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru biznesa vide: kultūratšķirību ietekme uz pārrunu procesu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kultūru saskarsmes sfēras. Kultūras klasifikācija. Stereotipi. Atšķirības starp nacionālo un organizāciju kultūru.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nacionālo kultūru klasifikācijas piemēri: Hofstede, Schwartz, Trompenaars, GLOBE.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
G.Hofstedes nacionālās kultūras dimensijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārrunu organizēšana starpkultūru biznesa vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru biznesa vide: kultūratšķirību ietekme uz pārrunu procesu.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Adekola, A., Sergi B.S. Global business management: a cross-cultural perspective. Routledge, 2016, 297 pp.
David, C. Thomas and Mark F. Peterson. Cross-Cultural Management: Essential Concepts. SAGE, 4th ed., 2018, 303 pp.
Guffey M.E., Loewy, D. Essentials of Business Communication. 10th ed., 2014.
Hofstede, G. Cultures and Organizations: Software of the Mind. MacGraw-Hill, 3rd ed., 2010, 577 pp.
Trompenaars V., Hapmden-Turner Ch. Riding the Waves of Culture: understanding diversity in global business. McGraw-Hill, N.-Y., 3rd ed., 2012, 608 pp.
Thompson, L. The Mind and Heart of the Negotiator. Upper Saddle River: Pearson Education International, 2005.
Mouls, Dž. Biznesa kultūra un etiķete Eiropas valstīs. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2003.
Mead, R. International Management: cross-cultural dimensions. Oxford: Blackwell Publishing, 2005.
Papildu literatūra
Fosters, D. Lietišķā etiķete Eiropā. Zvaigzne ABC, Rīga, 2005, 398 lpp.
De Mooij, M. Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising. London: Sage Publications, 2004.
Kenins-Kings, G. Amerikas pieredze uzņēmumu vadībai: izlase lietišķām pārrunām. Riga: Biznesa Partneri, 2002.
Francesco, A.M., Gold, B.A. International Organizational Behavior. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2005.
Daniels, J.D., Radebaugh, L.H., Sullivan, D.P. International Business: Environment and Operations. New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2004.
Citi informācijas avoti
Journal of Baltic Management
Academy of Management Review
Journal of Cross-cultural management