Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu otorinolaringoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBA_003
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Otorinolaringoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu bērnu otorinolaringoloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais: • spēs izskaidrot otorinolaringoloģijas terminus; • aprakstīt otorinolaringoloģijas diagnostikas darbības principus un izmantošanu; • izskaidrot otorinolaringoloģijas slimību patoģenēzi, dažādos vecumos; • novērtēt bērnu - otorinolaringoloģijas pacientu; • nosaukt un raksturot bērnu otorinolaringoloģijas slimības; • salīdzināt dažādas izmeklēšanas metodes; • definēt alerģiskās slimības.

Prasmes

1.Studējošais pratīs izdarīt: • apkopot būtisko informāciju par bērnu otorinolaringoloģijas slimībām; • pielietot atbilstošu metodi otorinolaringoloģijas slimnieku izmeklēšanā; • veikt otorinolaringoloģijas slimību diferenciālo diagnozi; • izvēlēties piemērotāko/atbilstošāko terapiju; • atlasīt un izmantot pareizākos izmeklējumus, atbilstoši slimībai un pacienta vecumam.

Kompetences

1.Studējošais spēj izmantot apgūtās zināšanas par bērnu otorinolaringoloģijas slimību diferenciālo diagnozi: • spēj noformulēt otorinolaringoloģijas slimību diagnozes; • diferencēt otorinolaringoloģijas slimības; • interpretēt iegūtos datus par otorinolaringoloģijas izmeklējumiem; • izstrādāt ieteikumus par otorinolaringoloģijas slimību profilaksi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavot vienu klīnisko gadījumu kā prezentāciju. Iemācīt rezidentam komunicēt ar bērniem viņu vecākiem, audzinātājiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, apgūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma LOR pacientus, izvēlēties un viņiem veikt pareizās, atbilstošās LOR diagnostikas un ārstēšanas procedūras, sastādīt profilakses plānu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Ārstēto pacientu skaits, līdzdalība konsultējot pacientus, Teorija – 3 jautājumi atbildēti rakstiski/prakse – klīniskais gadījums 50/50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Rinīti bērniem, klasifikācija, diferenciālā diagnostika, terapija, vecuma īpatnības
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Sinusīti dažādos bērnu vecumos, klasifikācija, diferenciālā diagnostika, klīnika, terapija
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Iedzimtās augšējo elpceļu slimības, klasifikācija, diagnostika, terapijas iespējas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

David L. Rosenstreich (Editor), Marvin P. Fried (Editor). Manual of Allergy and Immunology. 2015

2.

Robert T. Sataloff, Marvin P. Fried, Abtin Tabaee. Sataloff's Comprehensive Textbook of Otolaryngology: Head & Neck Surgery: Rhinology/Allergy and Immunology: 2. 2015

3.

Samantha Anne & Julina Ongkasuwan. Updates in Pediatric Otolaryngology. 1st Edition. ELSEVIER, 2019

4.

Donald Y. M. Leung & Cezmi A Akdis & Leonard B. Bacharier & Charlotte Cunningham-Rundles & Scott H Sicherer & Hugh A. Sampson. Pediatric Allergy: Principles and Practice. 4th Edition. ELSEVIER, 2020

Papildu literatūra

1.

Bull P., Clark R. Diseases of the ear, Nose and Throat. 10th Ed. Blackwell Publ, 2007. 690p.

2.

Barabink J. N., et al. Nonallergic Rhinitis. Informa Healthcare. New York, 2007. 296p.

3.

Lozovska Vernera redakcijā. Praktiskā alergoloģija. LU Akadēmiskais apgāds, 2009. 623lpp.