Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_135
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli.

Priekšzināšanas

Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā.

Prasmes

1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju.

Kompetences

1.1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Prezentācija; gala pārbaudījums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma norise
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma datu analīze, kodēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma datu analīze, kodēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma datu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Novērojuma datu prezentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudes darbs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Novērojuma norise
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
Novērojuma datu prezentācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pārbaudes darbs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Čelmers A. Skrituļslidas. Rīga: Kontinents, 2001. (akceptējams izdevums)

2.

Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 2010. (akceptējams izdevums)

3.

Mārtinsone K. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums)

4.

Zauters U. Skrituļslidošana: aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse. Rīga: Jumava, 1999. (akceptējams izdevums)

5.

Izglītības likums

6.

Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību

7.

Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)

8.

Regulations on the necessary education and professional qualifications for pedagogues and the procedure for improving the professional competence of pedagoguesPiemērots angļu valodas plūsmai

9.

Education LawPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.

2.

Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.

3.

Tojar J.C. Investigacion cualitativa comprender y actuar. Madrid: 2006.Piemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.Piemērots angļu valodas plūsmai