Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes pētniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli.
Priekšzināšanas
Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot rekreācijas pētījumos pielietojamās kvalitatīvās metodes, to pielietojumu un analīzi. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā.
Prasmes
1.1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes un organizēt pētījumu rekreācijā. 2. Prot patstāvīgi strādāt ar videoanalīzes programmām un izstrādāt zinātnisku prezentāciju.
Kompetences
1.1. Prasmīgi organizē pētījumus rekreācijā, analizē pētījuma rezultātus pielietojot kvalitatīvo datu apstrādes programmas. 2. Risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Patstāvīgi var veikt jebkura sporta veida pedagoģiski biomehānisko videoanalīzi ar datorprogrammu palīdzību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums.
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Prezentācija; gala pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma norise
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības process rekreācijā, novērojums, novērojuma plānošana, organizēšana, tehnikas izvēle. Novērojumu veikšana rekreācijas pasākumos (rekreācijs kvalifikācijas pirmais pasākums – pirmajam kursam).
|
|
Videoforums, videofilmas NELL novērojuma analīze.
|
|
Novērojuma plānošana, dokumentācijas gatavošana, protokols.
|
|
Kvalitatīvās pētniecības paradigmas. Novērojuma datu vākšana, novērojuma, kodēšana un kvotēšana (pozitīvie, negatīvie kodi. Verbālie, neverbālie kodi).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Novērojuma norise
|
|
Novērojuma datu analīze, kodēšana.
|
|
Novērojuma datu prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze ar datorprogrammu un zinātniskās prezentācijas veidošana – izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Videoanalīze izvēlētajā sporta veidā, kustību izvēle analīzei
|
|
Videoanalīzes rezultāti un interpretācijas veidošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija – videoanalīze rekreatīvā sportā (kustību analīze)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Čelmers A. Skrituļslidas. Rīga: Kontinents, 2001. (akceptējams izdevums)
Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka, 2010. (akceptējams izdevums)
Mārtinsone K. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums)
Zauters U. Skrituļslidošana: aprīkojums, braukšanas tehnika un prakse. Rīga: Jumava, 1999. (akceptējams izdevums)
Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību
Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums)
Regulations on the necessary education and professional qualifications for pedagogues and the procedure for improving the professional competence of pedagoguesPiemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001.
Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989.
Tojar J.C. Investigacion cualitativa comprender y actuar. Madrid: 2006.Piemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information.Piemērots angļu valodas plūsmai