Sabiedrisko attiecību menedžmenta modeļi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par sabiedrisko attiecību būtību, vietu un lomu organizācijas menedžmenta sistēmā. Pēc kursa apguves pārzinās menedžmenta stratēģijas, spēs plānot sabiedriskās attiecības un veidot veiksmīgu komunikācijas mijiedarbību.
Prasmes
1.Veidot proaktīvu pieeju sabiedrisko attiecību stratēģiskajā organizēšanā, reaģējošu komunikāciju reputācijas veidošanā, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un nozarei raksturīgus pētījumus.
Kompetences
1.Par sabiedrisko attiecību kā vienu no vadības instrumentiem, to dažādām darbības jomām, tendencēm un instrumentārijiem, atbilstoši nozares specifikai un ētikas vadlīnijām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Izvēlēties vienu no studiju kursā aplūkotajām tēmām.
2. No zinātnisko rakstu datubāzēm (piemēram, SCOPUS, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct u.c., pilns saraksts: http://www.rsu.lv/biblioteka/resursi/abonetie-e-resursi/abonetas-tiessaistes-datubazes) atlasīt 3 jaunākos pētījumus (ne vecākus par trim gadiem) par izvēlēto tēmu.
3. Sagatavot pētījumu izklāstu (vērtīgas atziņas) prezentācijas formā, ar ko iepazīstina pasniedzēju un kursa biedrus. Prezentācija izdrukātā veidā jāiesniedz pasniedzējai pirms prezentēšanas.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoši "RSU Studiju Reglaments I": https://www.rsu.lv/sites/default/files/imce/Dokumenti/studijas/Studiju%20reglaments%20I.pdf
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jēdzieni, definīcijas. Ievads. Sabiedrisko attiecību (SA) un mārketinga mijiedarbība.
Dažādās publikas un attiecības ar tām. J. Gruniga SA stratēģiskie modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību plānošana – I.
Sabiedrisko attiecību plānošana – II.
Iekšējās SA un komunikācija ar iekšējo publiku.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību plānošana – I.
Sabiedrisko attiecību plānošana – II.
Iekšējās SA un komunikācija ar iekšējo publiku.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību plānošana – I.
Sabiedrisko attiecību plānošana – II.
Iekšējās SA un komunikācija ar iekšējo publiku.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – III.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – III.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – III.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pasākumu vadība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pasākumu vadība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I.
Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.
Pasākumu vadība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas darbu – nozares pētījumu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas darbu – nozares pētījumu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing
International public relations and public diplomacy : communication and engagement (2015) / Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey, editors. - New York : Peter Lang
Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). – Pearson
Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education
Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge
Papildu literatūra
Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relations. 9th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2006
Shafritz J.M., Russell E.W., Introducing public administration. 4th ed.- New York: Pearson Education, 2005
Barry A., PR power : inside secrets from the world of spin.- London : Virgin Books, 2002
Argenti P.A., Forman J., The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002
Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. - Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates, 2001
Hart N., The public relations audit : evaluation checklists to measure the impact of every message you send to customers, shareholders and the public. - London : Pearson Education, 2002