Starptautiskais bizness un mārketings
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie ir ieguvuši zināšanas par sekojošiem jēdzieniem: starptautiskais bizness, globalizācija, politiskā sistēma, ekonomiskā sistēma, tiesību sistēma, inovācijas, daudznacionāli uzņēmumi, organizācijas arhitektūra, starpkultūru pārvaldība, starptautiskā tirdzniecība un starptautiskās uzņēmējdarbības stratēģijas. Studējošie izprot, kā atšķiras valstu politiskā, ekonomiskā, tiesiskā sistēma; izprot, kā sociālās kultūras atšķirības ietekmē uzņēmējdarbību; novērtē, kā uzņēmums var gūt peļņu, paplašinoties visā pasaulē; nosaka dažādas globālās konkurences stratēģijas un to plusus un mīnusus; izprot, kā organizāciju var pielāgot stratēģijai, lai uzlabotu starptautiskā biznesa sniegumu; apraksta starptautiskā mārketinga koncepcijas attīstību un novērtē tās nozīmi biznesā; novērtē starpkultūru atšķirību nozīmi starptautiskajā mārketingā un to ietekmi uz uzņēmuma darbību starptautiskajā vidē.
Prasmes
1.Studējošie izmanto radošās domāšanas paņēmienus un instrumentus jaunu biznesa ideju izstrādei. Izstrādā starptautisku biznesa stratēģiju. Analizē un salīdzina dažādus risinājumus, lai uzlabotu uzņēmuma darbību starptautiskā biznesā. Demonstrē un aizstāv izstrādāto biznesa stratēģiju. Spēj analizēt jaunākās mārketinga tendences un integrēt tās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs; novērtēt starptautiskā mārketinga un biznesa faktorus; spēj internacionalizēt preces un pakalpojumus.
Kompetences
1.Radoša un analītiska domāšana; lēmumu pieņemšana; ideju demonstrēšana un aizstāvēšana; spēj organizēt starptautiskā mārketinga pētījumus; spēj novērtēt starptautiskā mārketinga ārējos faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbību; spēj novērtēt faktorus, kas ietekmē starptautiskā biznesa sākšanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studentiem, studiju kursa ietvaros, ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes.
Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem).
Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentiem studiju kursa ietvaros ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes. Prezentācija jāsagatavo PowePoint un tās minimālais apjoms ir 25 slaidi.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Starptautiskā mārketinga ārējo faktoru analīze (gadījuma izpēte).
Precīzi aprakstiet šo faktoru mijiedarbību - kā tie mijiedarbojas
viens otram (kas un kā) - un līdz ar to arī mārketinga vide kopumā;
Semināra laikā pētījuma rezultāti būs jāanalizē un jāprezentē darba grupās.
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes).
Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām.
Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no:
Semināra uzdevumi (25%);
Kopsavilkumi (25%);
Pētījuma prezentācija (25%);
Aktīva dalība lekcijās (5%).
Kopā pa semestri – 80%.
Eksāmens – 20%.
• Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts.
• Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi.
• Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā biznesa pasaule.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā tiek skaidrotas un diskutētas šādas tēmas: starptautiskā biznesa tendences pasaulē; globalizācijas un tehnoloģiju attīstības ietekme uz biznesu; faktori, kurus nepieciešams analizēt un ņemt vērā uzsākot starptautisko biznesu.
Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir starptautiskais bizness?
2. Globalizācija;
3. E-bizness tiešsaistes pasaulē;
4. Tehnoloģijas un inovācijas;
5. Starptautiskā biznesa vide.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiski uzņēmumi, inovācijas un konkurētspēja.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā tiek skaidrotas un diskutētas šādas tēmas: starptautiskā biznesa formas; uzņēmumu organizatorisko struktūru veidi; priekšnosacījumi inovāciju un konkurētspējas veidošanai.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiski uzņēmumi;
2. Ārvalstu investīcijas;
3. Vispārējie pamatnoteikumi starptautiskajā biznesā;
4. Inovācijas tendences.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Inovāciju ieviešana jūsu biznesā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek apgūtas jaunu biznesa ideju izstrādes un analīzes metodes.
Nodarbības jautājumi: 1. Kā veikt jaunas idejas rašanās cēloņu analīzi?
2. Kā izstrādāt alternatīvas idejas realizēšanai un veikt to salīdzinošu analīzi?
3. Kā izstrādāt un pamatot jauna risinājuma izvēli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Inovāciju ieviešana jūsu biznesā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek apgūtas jaunu biznesa ideju izstrādes un analīzes metodes.
Nodarbības jautājumi: 1. Kā veikt jaunas idejas rašanās cēloņu analīzi?
2. Kā izstrādāt alternatīvas idejas realizēšanai un veikt to salīdzinošu analīzi?
3. Kā izstrādāt un pamatot jauna risinājuma izvēli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā kultūra.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par kultūras atšķirībām un izaicinājumiem, kuri rodas veidojot starptautisko sadarbību.
Nodarbības jautājumi: 1. Kultūra dažādos biznesa kontekstos;
2. Starpkultūru menedžments;
3. Starptautiskās ētikas galvenie aspekti;
4. Rīks ētisku lēmumu pieņemšanai.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā kultūra.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par kultūras atšķirībām un izaicinājumiem, kuri rodas veidojot starptautisko sadarbību.
Nodarbības jautājumi: 1. Kultūra dažādos biznesa kontekstos;
2. Starpkultūru menedžments;
3. Starptautiskās ētikas galvenie aspekti;
4. Rīks ētisku lēmumu pieņemšanai.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā kultūra.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par kultūras atšķirībām un izaicinājumiem, kuri rodas veidojot starptautisko sadarbību.
Nodarbības jautājumi: 1. Kultūra dažādos biznesa kontekstos;
2. Starpkultūru menedžments;
3. Starptautiskās ētikas galvenie aspekti;
4. Rīks ētisku lēmumu pieņemšanai.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā tirdzniecība.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par starptautiskās tirdzniecības politikas veidiem un tās iespējām un izaicinājumiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiskās tirdzniecības teorija;
2. Šķēršļi tirdzniecībai;
3. beztarifu šķēršļi tirdzniecībai;
4. Internacionalizācija un konkurences priekšrocības.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās biznesa stratēģijas – daudznacionāla stratēģija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par starptautisko biznesa stratēģiju veidiem, to priekšrocībām un trūkumiem, kā arī realizēšanas priekšnosacījumiem.
Nodarbības jautājumi: Stratēģijas formulēšana, ieviešana, novērtēšana.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā vadība un organizēšanas stratēģija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā studenti apgūst stratēģijas izstrādes, tās realizēšanas kontroles principus un pieejas.
Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir stratēģija?
2. Kādi ir starptautisko stratēģiju veidi?
3. Kādas ir to priekšrocības un trūkumi?
4. Kā izstrādāt starptautisko stratēģiju?
5. Kā veikt stratēģijas realizēšanas kontroli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā vadība un organizēšanas stratēģija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā studenti apgūst stratēģijas izstrādes, tās realizēšanas kontroles principus un pieejas.
Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir stratēģija?
2. Kādi ir starptautisko stratēģiju veidi?
3. Kādas ir to priekšrocības un trūkumi?
4. Kā izstrādāt starptautisko stratēģiju?
5. Kā veikt stratēģijas realizēšanas kontroli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālās zonas stratēģijas.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par papildu starptautisko biznesa stratēģiju veidiem, to priekšrocībām un trūkumiem, kā arī realizēšanas priekšnosacījumiem.
Nodarbības jautājumi: 1. Produktu stratēģija;
2. Cilvēkresursu vadības stratēģija;
3. Politiskais risks un sarunu stratēģija;
4. Eksportēšana kā ienākšanas stratēģija ārvalstu tirgū;
5. Licencēšana, franšīze un citas līgumiskās stratēģijas.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas uzņēmuma starptautiskās biznesa stratēģijas izstrāde.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā studenti prezentē izstrādātos gala projektus kursā - Starptautiskā biznesa stratēģija un līdzsvarotā vadības karte izvēlētajam uzņēmumam.
Nodarbības jautājumi: Kā izstrādāt starptautisko stratēģiju Latvijas uzņēmumam?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga koncepcija, pamatelementi.
Apraksts
Anotācija: Mārketinga koncepcija, pamatelementi I. Mārketinga koncepcijas vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiskā mārketinga definīcija;
2. Starptautiskā mārketinga uzsākšanas būtība;
3. Jaunāko mārketinga tendenču attīstība.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013, pp 3.-31.; 607-643.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 8th Edition. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2007, pp 17- 20.
3. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London: Thomson, 2006, pp 38 – 44.
4. Americam Marketing Asociation: https://www.ama.org/Pages/default.aspx ;
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizatoriskā motivācija apgūt starptautiskos tirgus.
Apraksts
Anotācija: Organizāciju motivācija apgūt starptautiskos tirgus. Dažādas starptautiskā mārketinga perspektīvas / pieejas. Starptautiskais bizness un ienākšana starptautiskajā tirgū.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir galvenie vadības lēmumi starptautisko tirgu apgūšanai?
2. Izanalizējiet, kāda motivācija (proaktīvie un / vai reaktīvie) uzņēmumi no dažādām valstīm ir sākuši darboties ārpus savas valsts robežām.
Literatūra: 1. Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. 3rd edition, London, Thomson, 2006., pp 26.-43.
2. Czinkota M.R., Ronkainen I.A., International marketing. 10th edition., Mason, Australia, South-Western, 2007., pp 207.-2019.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013. pp 337.-365.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauna produkta / pakalpojuma analīze.
Apraksts
Anotācija: Jauna produkta/pakalpojuma analīze (situācijas analīze).
Prezentēt produktu/pakalpojumu, kas Jūs pēdējā laikā ir pārsteidzis, pēc sekojošām pazīmēm:
produkts/pakalpojums;
iepakojums;
komunikācija mēdijos;
inovācija.
Nodarbības jautājumi: Kādi komunikācijas līdzekļi tiek izmantoti produkta virzīšanai tirgū?
Analizējiet šī produkta (pakalpojuma) priekšrocības/trūkumus un attīstības perspektīvas Latvijā un pasaulē.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia : South-Western Cengage Learning, 2013.
2. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London : Thomson, 2006.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013.
4. Hult. Pride. Ferrell. Marketing. Sauth Western. 2012.
5. Journal of the Academy of Marketing Science.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošajiem faktoriem.
Apraksts
Anotācija: Atrast zinātnisko rakstu saistītu ar Starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem. Semināra laikā prezentēt to pasniedzējai un kolēģiem.
Nodarbības jautājumi: Starptautiskā mārketinga jēdzieni, tos ietekmējošie faktori.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia : South-Western Cengage Learning, 2013.
2. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London : Thomson, 2006.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013.
4. Hult. Pride. Ferrell. Marketing. Sauth Western. 2012.
5. Journal of the Academy of Marketing Science.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma.
Apraksts
Anotācija: Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plāns.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiskā mārketinga pētījumu nepieciešamība;
2. Starptautiskā. mārketinga plāna izstrādes pasākumi.
Literatūra: 1. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London : Thomson, 2006., pp 273.-289., 698.-713.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Mason, Australia: South-Western Cengage Learning, 2013., pp 213.-216., 238.-265.
3. McDonald M., Marketing plans. 6th edition., Elsevier, 2007., pp 49.-60.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Preču un pakalpojumu starptautiska pielāgošana.
Apraksts
Anotācija: Preču un pakalpojumu starptautiska pielāgošana.
Nodarbības jautājumi: 1. Nepieciešamība pēc produktu pielāgošanas starptautiskajā tirgū.
2. Piemērs konkrēta produkta pielāgošanai konkrētam valsts tirgum.
Literatūra: 1. Akgüna Ali Ekber, Keskinb Halit, Ayarc Hayat. 2014. Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study. 10th International Strategic Management Conference, Gebze Institute of Technology, Kocaeli, Turkey, 609-618lpp.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013., p. 357.-381.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013., p. 371.-395.
4. Castano R., Eugenia Perez M., A matter of love: consumer's relationship witg original brands and their counterfeits. Journal of Consumer Marketing, Santa Barbara, Vol. 31, 2014., p. 475.-482.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskais mārketings, ārējo vidi ietekmējošie faktori.
Apraksts
Anotācija: Starptautiskais mārketings, ārējo vidi ietekmējošie faktori. Kā ārējie vides faktori ietekmē patēriņa apjomu un tā izmaiņas?
Nodarbības jautājumi: Kādi ir vides faktori, kas saistīti ar patēriņa modeļa izmaiņām un kurus produktu kategorijas ietekmē visvairāk?
Literatūra: 1. Czinkota M.R., Ronkainen I.A. International Marketing. 8th edition, Mason, Ohio: Thomson/South - Western, 2007. p. 83. - 155.
2. Hult. Pride. Ferrell. Marketing. Sauth Western. 2012. p. 64. - 67.
3. Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London. Thomson. 2006. p. 90. - 121.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta pozicionēšana un reklamēšana starptautiskajā tirgū (gadījuma izpēte).
Apraksts
Anotācija: Produkta pozicionēšana un reklamēšana starptautiskajā tirgū (gadījuma izpēte).
Nodarbības jautājumi: 1. Vai produktam ir tirgus potenciāls Latvijā, un kuras valstis būtu piemērotas produkta eksportam?
2. Semināra laikā pētījuma rezultāti būs jāanalizē un jāprezentē darba grupās.
Literatūra: 1. Akgüna Ali Ekber, Keskinb Halit, Ayarc Hayat. 2014. Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study. 10th International Strategic Management Conference, Gebze Institute of Technology, Kocaeli, Turkey, pp 609-618.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013., pp 357.-381.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013., pp 371.-395.
4. Castano R., Eugenia Perez M., A matter of love: consumer's relationship witg original brands and their counterfeits. Journal of Consumer Marketing, Santa Barbara, Vol. 31, 2014., pp 475.-482.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga ārējo faktoru analīze (gadījuma izpēte).
Apraksts
Anotācija: Starptautiskā mārketinga ārējo faktoru analīze (gadījuma izpēte).
Nodarbības jautājumi: 1. Precīzi aprakstiet šo faktoru mijiedarbību - kā tie mijiedarbojas
viens otram (kas un kā) - un līdz ar to arī mārketinga vide kopumā.
2. Semināra laikā pētījuma rezultāti būs jāanalizē un jāprezentē darba grupās.
Literatūra: 1. Czinkota M.R., Ronkainen I.A. International Marketing. 8th edition, Mason, Ohio: Thomson/South - Western, 2007. pp 83. - 155
2. Hult. Pride. Ferrell. Marketing. Sauth Western. 2012. pp 64. - 67
3. Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London. Thomson. 2006. pp 90. - 121
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiska produkta vadīšana un mārketings, starpkultūru atšķirības.
Apraksts
Anotācija: Starptautiska produkta vadīšana un mārketings, starpkultūru atšķirības.
Nodarbības jautājumi: 1. Kādi ir globālā zīmola riski un ieguvumi?
2. Starptautiskā biznesa starpkultūru atšķirības.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia : South-Western Cengage Learning, 2013., pp 372. - 389.
2. Cateora P.R., Gilly M.C., Graham J.L. International Marketing. 16th edition. McGraw-Hill Irwin. 2013. pp 95. - 124. 566. - 592.
3. Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London. Thomson. 2006. pp 449. - 496.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko darbu prezentācijas.
Apraksts
Anotācija: Pētniecisko darbu prezentācijas.
Nodarbības jautājumi: Pasaules mārketinga jaunāko tendenču analīze.
Starptautiskā mārketinga pētījumu piemēru un specifikas analīze.
Produkta virzīšana starptautiskajā tirgū un tā pozīciju nostiprināšana, piemēri.
Sociālā mārketinga jēdziens, būtība un piemēri.
Sociālo mēdiju nozīme mārketinga attīstībā, piemēri.
Jaunākā vadlīnija pasaules mārketinga aktivitātēs, to pielietojums Latvijā.
Produktu iepakojuma attīstība starptautiskais aspekts.
Produktu virzīšanas kanāli.
Produktu adaptācija ārvalstu tirgiem.
Brīvas izvēles temats (pēc konsultācijas ar pasniedzēju).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Inovāciju ieviešana jūsu biznesā.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek apgūtas jaunu biznesa ideju izstrādes un analīzes metodes.
Nodarbības jautājumi: 1. Kā veikt jaunas idejas rašanās cēloņu analīzi?
2. Kā izstrādāt alternatīvas idejas realizēšanai un veikt to salīdzinošu analīzi?
3. Kā izstrādāt un pamatot jauna risinājuma izvēli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā kultūra.
Apraksts
Anotācija: Nodarbību laikā tiek skaidrotas un diskutētas tēmas par kultūras atšķirībām un izaicinājumiem, kuri rodas veidojot starptautisko sadarbību.
Nodarbības jautājumi: 1. Kultūra dažādos biznesa kontekstos;
2. Starpkultūru menedžments;
3. Starptautiskās ētikas galvenie aspekti;
4. Rīks ētisku lēmumu pieņemšanai.
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā vadība un organizēšanas stratēģija.
Apraksts
Anotācija: Nodarbības laikā studenti apgūst stratēģijas izstrādes, tās realizēšanas kontroles principus un pieejas.
Nodarbības jautājumi: 1. Kas ir stratēģija?
2. Kādi ir starptautisko stratēģiju veidi?
3. Kādas ir to priekšrocības un trūkumi?
4. Kā izstrādāt starptautisko stratēģiju?
5. Kā veikt stratēģijas realizēšanas kontroli?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Latvijas uzņēmuma starptautiskās biznesa stratēģijas izstrāde.
Apraksts
Anotācija: Nodarbībā studenti prezentē izstrādātos gala projektus kursā - Starptautiskā biznesa stratēģija un līdzsvarotā vadības karte izvēlētajam uzņēmumam.
Nodarbības jautājumi: Kā izstrādāt starptautisko stratēģiju Latvijas uzņēmumam?
Literatūra: 1. Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
2. Rugman A.M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.
3. Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
4. Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga koncepcija, pamatelementi.
Apraksts
Anotācija: Mārketinga koncepcija, pamatelementi I. Mārketinga koncepcijas vēsturiskā attīstība. Ievads starptautiskajā mārketingā.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiskā mārketinga definīcija;
2. Starptautiskā mārketinga uzsākšanas būtība;
3. Jaunāko mārketinga tendenču attīstība.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning, 2013, pp 3.-31.; 607-643.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 8th Edition. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2007, pp 17- 20.
3. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London: Thomson, 2006, pp 38 – 44.
4. Americam Marketing Asociation: https://www.ama.org/Pages/default.aspx ;
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunākie zinātniskie pētījumi par starptautisko mārketingu un to ietekmējošajiem faktoriem.
Apraksts
Anotācija: Atrast zinātnisko rakstu saistītu ar Starptautisko mārketingu un to ietekmējošiem faktoriem. Semināra laikā prezentēt to pasniedzējai un kolēģiem.
Nodarbības jautājumi: Starptautiskā mārketinga jēdzieni, tos ietekmējošie faktori.
Literatūra: 1. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Australia : South-Western Cengage Learning, 2013.
2. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London : Thomson, 2006.
3. Cateora P., Gilly M., Grohana J., International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin, 2013.
4. Hult. Pride. Ferrell. Marketing. Sauth Western. 2012.
5. Journal of the Academy of Marketing Science.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma.
Apraksts
Anotācija: Starptautiskā mārketinga pētījumi, analīze, informācijas sistēma. Mārketinga plāns.
Nodarbības jautājumi: 1. Starptautiskā mārketinga pētījumu nepieciešamība;
2. Starptautiskā. mārketinga plāna izstrādes pasākumi.
Literatūra: 1. Mühlbacher H., Leihs H., Dahringer L. International marketing: a global perspective. London : Thomson, 2006., pp 273.-289., 698.-713.
2. Czinkota M. R., Ronkainen I. A. International Marketing. 10th Edition. Mason, Australia: South-Western Cengage Learning, 2013., pp 213.-216., 238.-265.
3. McDonald M., Marketing plans. 6th edition., Elsevier, 2007., pp 49.-60.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Charles W. L. Hill. 2019. International Business: competing in the global marketplace. New York, McGraw-Hill Education.
Rugman A. M., Collinson S. 2017. International business. New York: Pearson Education.Piemērots angļu valodas plūsmai
Cavusgil S.T., Knight G., Riesenberger J.R. 2014. International business: the new realities. Boston: Pearson Prentice Hall.
Verbeke A. 2013. International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success. Cambridge: Cambridge University Press.
Czinkota M. R., Ronkainen I. A. 2013. International Marketing. 10th Edition. Australia: South-Western Cengage Learning.Piemērots angļu valodas plūsmai
Cateora P., Gilly M., Grohana J., 2013. International Marketing, 16th edition, McGraw Hill Irwin.
Muhlbacher H., Leihs H., Dahringer L. 2006. International marketing: a global perspective. 3rd edition, London, Thomson.
Papildu literatūra
Journal of the Academy of Marketing Science.
Castano R., Eugenia Perez M., 2014. A matter of love: consumer's relationship with original brands and their counterfeits. Journal of Consumer Marketing, Santa Barbara, Vol. 31, p. 475.-482.Piemērots angļu valodas plūsmai
Akgüna Ali Ekber, Keskinb Halit, Ayarc Hayat. 2014. Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study. 10th International Strategic Management Conference, Gebze Institute of Technology, Kocaeli, Turkey, 609-618