Vide un palīgtehnoloģijas rehabilitācijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti izprot un spēj raksturot palīgtehnoloģijas, kuras var pielietot rehabilitācijas procesā. Izprot vides un konteksta jēdzienus un spēj raksturot vides un personas mijiedarbības veidus.
Prasmes
1.Pielietot palīgtehntehnoloģiju un vides novērtējuma dažādus komponentus, izvērtēt palīgtehnoloģiju un vides adaptācijas ietekmi uz personas funkcionālajām spējām atbilstoši savai profesionālajai kompetencei.
Kompetences
1.Spēj analizēt un vērtēt nepieciešamību pēc vides adaptācijas un palīglīdzekļu lietojuma atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, spēj sadarboties ar kolēģiem multiprofesionālā komandā, spēj diskutēt un vienoties par vides un tehnoloģiju pielietojuma risinājumiem, lai sasniegtu rehabilitācijas mērķus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas; mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa noslēgumā kumulatīvs eksāmens, kura vērtējumu veido starpvērtējumi par mācību uzdevumiem:
- tehnoloģijas rehabilitācijā (uzdevums mazās grupās) - 50%;
- gadījuma analīze (uzdevums individuāli)- 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Vides un tehnoloģiju teorētiskie aspekti, to klasifikācija. Teorētiskie modeļi, kas raksturo vides un indivīda mijiedarbību, to izmantošana rehablitācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Vides nozīme, lai veicinātu personas neatkarību ikdienas dzīvē mājās, darba vietā, izglītībā un kopienā. Iespējas pielāgot vidi un piemērot tehnoloģijas personām ar funkcionāliem ierobežojumiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēmā Latvijā un pasaulē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Viedo tehnoloģiju pielietojums praksē un pētniecībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Novērtēšana – vides un palīgtehnoloģiju ietekme uz personas funkcionēšanu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Novērtēšana – vides un palīgtehnoloģiju ietekme uz personas funkcionēšanu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Izpratne par kontekstu, kādā tiek izmantotas palīgtehnoloģijas.
Teorijas un to pielietojums, izvēloties atbalsta tehnoloģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Izpratne par kontekstu, kādā tiek izmantotas palīgtehnoloģijas.
Teorijas un to pielietojums, izvēloties atbalsta tehnoloģijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cook, A. and Polgar, J. M. (2012). Essentials of Assistive Technologies, St. Louis, Mosby/Elsevier. (akceptējams izdevums)
Rodgers MM, Alon G, Pai VM, Conroy RS. Wearable technologies for active living and rehabilitation: Current research challenges and future opportunities. Journal of Rehabilitation and Assistive Technologies Engineering. 2019; 6.
Papildu literatūra
Marcia J. Scherer (2001). Assistive Technology: Matching Device and Consumer for Successful Rehabilitation.
Citi informācijas avoti
Elektroniskie informācijas resursi