Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mācīšana un mācīšanās sportā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_512
Zinātnes nozare
Citas izglītības zinātņu apakšnozares; Izglītības zinātnes; Pieaugušo pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika (neklātiene)

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot vispusīgu izpratni par mūsdienu pedagoģijas principiem, pedagoģiskā darba būtību pedagoģiskajā praksē sporta vidē, apgūt izglītības un izglītošanās procesa saturu, funkcijas un sākotnējās pētniecības prasmes.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais pārzina pedagoģijas teorētiskos pamatus un mācību procesa organizācijas principus sporta vidē, izglītošanās procesa teorētiskos un praktiskos aspektus, izprot mācību procesa īpatnības dažādos vecumposmos un sporta līmeņos, kā arī spēj piemērot mūsdienu didaktiskās pieejas treniņu un mācību situācijās.

Prasmes

1.Studējošais prot plānot, vadīt un pielāgot mācību procesu atbilstoši sportistu attīstības vajadzībām, spēj kritiski analizēt un reflektēt par mācīšanas efektivitāti, sadarboties ar sportistiem, vecākiem un kolēģiem, kā arī prasmīgi pielieto mūsdienīgas mācību metodes, tostarp digitālos rīkus sporta izglītībā un pielietot dažādus vadīšanas stilus dažāda vecuma auditorijā.

Kompetences

1.Studējošais spēj izstrādāt individualizētas un uz mērķiem orientētas mācību stratēģijas sportā, analizēt un pilnveidot mācīšanas rezultātus, ievērojot izglītības un sporta nozares prasības, un integrē teorētiskās zināšanas ar praktiskajiem treniņu un izglītības uzdevumiem, kā arī spēj realizēt prasmes un zināšanas izglītība praktiskajā īstenošanā un pētniecībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-

Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, patstāvīgā darba organizācija un uzdevumi: starppārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Līdzdalība

20,00% no gala vērtējuma
10 balles

Aktīva līdzdalība lekcijās, kā arī semināros un apmeklētība vismaz 70%.

2.

Projekta darbs

30,00% no gala vērtējuma
10 balles

Individuālās tēmas padziļināta izpēte.

3.

Eksāmens

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA (NEKLĀTIENE)
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mūsdienu pedagoģiskās tendences un to nozīme sporta izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Personības attīstība un audzināšana mācību un treniņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pedagoģiskā pieeja darbā ar dažāda vecuma sportistiem, intelekta un izziņas attīstība dažādos vecumposmos sportā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Daudzveidīgas mācību metodes un to pielietojums sporta mācību/treniņu procesā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktika sporta kontekstā: mācību process izglītībā un sporta vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kas ir pieaugušo izglītība? Kāda ir pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pieaugušo nodarbību veidošanas likumsakarības.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kritiskās un radošās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē un treniņu procesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte.

2.

Fullan, M. (2018). Deep learning: engage the world, change the world. Thousand Oaks, California USAPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

Jolliffe,W., & Waugh, B. (2017). NQT: The Beginning Teacher’s guide to Outstanding practice. Sage Publications LTd.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Magana, S. (2017). Disruptive Classroom Technologies: A Framework for Innovation in Education. SAGEPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Tomlinson, C.A. (2017). How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms. 3rd Edition 3rd ed. ASCD, Alexandria VA USA.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Chatfield T. (2017). Critical Thinking: Your Guide to Effective Argument, Successful Analysis and Independent Study (2nd. Ed). SAGE Publications Ltd. NY.Piemērots angļu valodas plūsmai