Starppersonu komunikācija un iekšējā komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais izprot starppersonu komunikācijas un iekšējās komunikācijas būtību, analizē starppersonu un iekšējās komunikācijas faktorus.
Prasmes
1.Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto profesionālās saskarsmes iemaņas sadarbībā ar klientu un kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; konfliktu risināšanā pielieto starppersonu konfliktu vai iekšējo konfliktu risināšanas stratēģijas. Sistemātiski atlasa un kritiski analizē pieejamo literatūru un informāciju, ko izmantot savu kompetenču pilnveidei un tālākai profesionālajai attīstībai.
Kompetences
1.Pielieto zināšanas un prasmes savā profesionālajā darbībā, strādājot patstāvīgi vai multiprofesionālas komandas sastāvā; spēj izmantot teorētiskās koncepcijas, analizējot konkrētu starppersonu komunikācijas situāciju. Profesionālajā darbībā, strādājot patstāvīgi vai multi-disciplinārā komandā, analizē starp-personu komunikāciju, balstoties uz teorētiskām koncepcijām, un saskaņā ar konfliktu risināšanas stratēģijām, izstrādā atbilstošus ieteikumus iekšējai un starp-personu komunikācijas uzlabošanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Sistemātiska, patstāvīga norādītās literatūras analīze, 1 starppersonu komunikācijas/ konflikta situācijas analīze, patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija, kas atspoguļota patstāvīgos un grupas darbos.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) dalība vismaz 75% no nodarbībām;
2) laikā iesniegts pārbaudes darbs – gadījuma analīze;
3) aizstāvēts pārbaudes darbs;
4) sekmīgi nokārtots eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas līmeņi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas percepcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu interakcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu konfliktu veidi un risināšanas stratēģijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācijas specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējie konflikti un to risināšanas stratēģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas specifika veselības aprūpes vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas specifika veselības aprūpes vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas specifika veselības aprūpes vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starppersonu komunikācijas specifika veselības aprūpes vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iekšējā komunikācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Psiholoģija. 2.daļa Mārtinsone K., Miltuze A. (Red.). R.: Zvaigzne ABC, 2015.
Omārova S. Cilvēks runā ar cilvēku. R., Kamene, 1996.
Saskarsme audzēkņiem. R.Jumava, 1999.
Garleja R., Vidnere M. Psiholoģijas un sociālās uzvedības aspekti ekonomikā. R.: RaKa, 2000.
Ezera I., Graudiņa I., Dreiberga S. Lietišķā komunikācija. R.: Kamene, 2000.
Pikeringa P. Strīdi, nesaskaņas, konflikti. R.: Jāņa Rozes apgāds, 2000.
Pļavniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. R: ”RaKa”, 2002.
Forvarda S., Frēzere D. Emocionālā šantāža. R.: Kontinents, 1999.
Reņģe V. Sociālā psiholoģija. R.: Zvaigzne ABC, 2002.
Smith L., Mounter P. Effective Internal Communication/2nd ed.// CIPR, Kogan Page, 2008 pp. 9-24.
Yeomans, L., FitzPatrick L. Internal Communication (Chapter 15, Exploring Public Relations, 4th ed., 2017), 1 – 8 lpp.
Engaging Employees through Internal communication. Public Relations Review, Volume 43, Issue 5, December 2017.
Wright M., Gower Handbook of Internal Communication. 2nd ed. Gower Publishing, 2009.
Papildu literatūra
Kupčs J. Saskarsmes būtība. R.: Zvaigzne ABC, 1997.
Bensaīda K. Mīli sevi, tad dzīve tevi mīlēs. R.: Preses nams, 1996.
Вердербер Р., Вердербер Р. Психология общения. СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2003.
Džeimsa M., Džongvorda D. Dzimis lai uzvarētu. R.: Elpa, 1995.
Zāle V. Psihotriki. Blefošana. Manipulācijas. R.: Kopsolī, 1997.
Omārova S. Cilvēks dzīvo grupā. R.: Kamene, 1996. – 136.-141.lpp.
Reņģe V. Organizāciju psiholoģija. R.: Kamene, 1999. – 85.-96.lpp.
Гришина Н. Психология конфликта. СПб.: Изд-во ПИТЕР, 2002. – с.88-101., 113-125.
Скотт Д.Г. Способы разрешения конфликтов. Киев: 1991. – с.182-199.
England, Carole. Communication skills for midwives : challenges in everyday practice / Carole England and Ransolina Morgan. Maidenhead : McGraw Hill/Open University Press, 2012.
Best Practices for Effective Internal Communications. Forbes.com, August12th, 2016.
Frandsen F., Johansen W., The Study of Internal Crisis Communication: Towards an Integrative Framework, July 2011.
Citi informācijas avoti
The official journal of the Central States Communication Association (CSCA)