Ievads komunikācijas teorijās
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studenti pārzina komunikācijas teorijas un to veidus.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studenti orientējas komunikācijas teorijās, pārzina to galvenos elementus, dažādus līmeņus un pieejas, prot praktiski analizēt komunikācijas situāciju.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studenti iegūst kompetenci komunikācijas teoriju jomā un analīzes pamatos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Konceptuāli skaidrot komunikācijas procesa elementus, struktūru un darbības.
Sniegt pārskatu par svarīgākajām komunikācijas teorijas pieejām, jēdzieniem, likumiem, komunikācijas modeļiem un to elementiem.
Precīzi lietot komunikācijas teoriju galvenos terminus un piemērot apgūtos teorētiskos modeļus komunikācijas situāciju analīzē.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dalība lekcijās un semināros, atbilžu kvalitāte, elektroniskie testi, referāts, analīze, eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semiotikas pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas situācijas analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Masu kultūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Masu kultūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vieslekcija (laiks un telpa tiks precizēta).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vieslekcija (laiks un telpa tiks precizēta).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Semiotikas pamati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas situācijas analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Masu kultūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Grāmatas:
Agejevs, V. Semiotika. – Rīga: Jumava, 2005.
Apsalons, E. Komunikācijas kompetence. Kā saprasties un veidot attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC 2013.
Fiske, J. Introduction to Communication Studies. 2nd. ed. – London: Routledge, 1990.
Krolkke, Ch., Srensen, A.S. Gender Communication. Theories and Analyses. From Silence to Performance. = Thousand Oaks, London: Sage Publ., 2006.
Mattelart, A., Mattelart, M. Theories of Communication. A Short Introduction. – London; Sage, 1998.
Raksti krājumos un žurnālos:
Benjamins, V. Mākslas darbs tā tehniskās reproducējamības laikmetā.//Iluminācijas. – Rīga, Laikmetīgās mākslas centrs, 2005., 152. – 187.lpp.
Berger, Ch.R. Interpersonal Communication: Theoretical Perspectives, Future Prospects.// Journal of Communication. September, 2005., pp. 415. - 436.
Bourdieu, P. Authorized Language. The Social Conditions for the Effectiveness of Ritual Discourse.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 225. – 233.
Habermas, J. Toward a Critique of the theory of Meaning. // Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 201. – 222.
Stohl, C. Globalizing organizational Communication. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. 327 - 356.
Tompkins, Ph., K. Organizational Communication. Prelude and Prospects. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. xvii- xxix.
Wilson, D, Sperber, D, An outline of relevance theory.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 180 .- 195.