Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ievads komunikācijas teorijās

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_258
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kurss bakalaura programmas sākumā iecerēts kā komunikācijas teorētisko pamatu skaidrojums. Tā mērķis ir sniegt pamatzināšanas komunikācijas teorijās, analizēt komunikācijas dažādos veidus un atšķirīgās pieejas komunikācijas teoriju veidošanā, kā arī šo teoriju vēsturi, sniedzot pārskatu par svarīgākajiem komunikācijas teoriju jēdzieniem, likumiem, komunikācijas modeļiem un to elementiem, iemācīt studentiem precīzi lietot komunikācijas teoriju galvenos terminus un piemērot apgūtos teorētiskos modeļus komunikācijas situāciju analīzē.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studenti pārzina komunikācijas teorijas un to veidus.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studenti orientējas komunikācijas teorijās, pārzina to galvenos elementus, dažādus līmeņus un pieejas, prot praktiski analizēt komunikācijas situāciju.

Kompetences

1.Kursa apguves rezultātā studenti iegūst kompetenci komunikācijas teoriju jomā un analīzes pamatos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Konceptuāli skaidrot komunikācijas procesa elementus, struktūru un darbības. Sniegt pārskatu par svarīgākajām komunikācijas teorijas pieejām, jēdzieniem, likumiem, komunikācijas modeļiem un to elementiem. Precīzi lietot komunikācijas teoriju galvenos terminus un piemērot apgūtos teorētiskos modeļus komunikācijas situāciju analīzē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Dalība lekcijās un semināros, atbilžu kvalitāte, elektroniskie testi, referāts, analīze, eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semiotikas pamati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas situācijas analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Masu kultūra.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Masu kultūra.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vieslekcija (laiks un telpa tiks precizēta).
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vieslekcija (laiks un telpa tiks precizēta).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Semiotikas pamati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas situācijas analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Masu kultūra.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Grāmatas:

2.

Agejevs, V. Semiotika. – Rīga: Jumava, 2005.

3.

Apsalons, E. Komunikācijas kompetence. Kā saprasties un veidot attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC 2013.

4.

Fiske, J. Introduction to Communication Studies. 2nd. ed. – London: Routledge, 1990.

5.

Krolkke, Ch., Srensen, A.S. Gender Communication. Theories and Analyses. From Silence to Performance. = Thousand Oaks, London: Sage Publ., 2006.

6.

Mattelart, A., Mattelart, M. Theories of Communication. A Short Introduction. – London; Sage, 1998.

7.

Raksti krājumos un žurnālos:

8.

Benjamins, V. Mākslas darbs tā tehniskās reproducējamības laikmetā.//Iluminācijas. – Rīga, Laikmetīgās mākslas centrs, 2005., 152. – 187.lpp.

9.

Berger, Ch.R. Interpersonal Communication: Theoretical Perspectives, Future Prospects.// Journal of Communication. September, 2005., pp. 415. - 436.

10.

Bourdieu, P. Authorized Language. The Social Conditions for the Effectiveness of Ritual Discourse.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 225. – 233.

11.

Habermas, J. Toward a Critique of the theory of Meaning. // Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 201. – 222.

12.

Stohl, C. Globalizing organizational Communication. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. 327 - 356.

13.

Tompkins, Ph., K. Organizational Communication. Prelude and Prospects. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. xvii- xxix.

14.

Wilson, D, Sperber, D, An outline of relevance theory.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 180 .- 195.