Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Tehnoloģiju bagātināta mācīšanās un mācīšana pieaugušo izglītībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
PIC_009
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Pieaugušo pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Docētāju tālākizglītības nodaļa
Kontaktinformācija

Doktorantūras nodaļa: dn@rsu.lv, +371 67409120. Studiju kursa vadītājs: nora.jansone-ratinika@rsu.lv, +371 67061581. Rīga, Dzirciema iela 16, 4. stāvs D 410. c kabinets

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt iespēju studējošajiem apzināt mūsdienu tehnoloģiju lietojuma pedagoģisko potenciālu supervīzijā, padziļinot izpratni par IKT teorijas un prakses sekām pieaugušo pedagoģijā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti raksturo pedagoģijas un andragoģijas aktualitātes mūsdienās; pieaugušo mācīšanas un mācīšanās teorijās; mediju pedagoģijas pamatkonceptu un tā attīstību, definē un izvērtē tajā ietverto problēmu būtību, nozīmi un saturu.

Prasmes

1.Loģiski strukturē pieaugušo pedagoģijas un mediju studiju teorētisko principus; argumentēti interpretē pieaugušo izglītības teorētiskās un praktiskās nostādnes dažādos kontekstos; identificē un kritiski izvērtē problemātiku, kuras aktualitāte pieaugusi līdz ar mūsdienu tehnoloģiju integrēšanas izaicinājumiem un iespējām pieaugušo pedagoģijā; argumentēti diskutē par mediju pedagoģijas aktuālajām problēmām gan ar nozares speciālistiem, gan nespeciālistiem.

Kompetences

1.Demonstrē pētniecisku pieeju problēmjautājumu risināšanai; saskata IKT pedagoģisko potenciālu un ir adekvāti tehnoloģiskos risinājumus izmantot mācīšanās procesā; patstāvīgi izvēlas mērķim atbilstošu radošu mediju pedagoģijas pieeju lietojumu supervīzijas praksē; pielieto apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes, lai kompetenti izvērtētu tehnoloģiju lietojuma priekšrocības un šķēršļus problēmsituāciju risināšanai supervīzijā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• atbilstoši tematam, patstāvīgi veikt zinātniskās literatūras atlasi un analīzi; • patstāvīgi veikt izvēlētā vai piedāvātā temata padziļinātu izpēti nolūkā atsegt teorētisko nostādņu lietojuma iespējas supervīzijas praksē; • izpētes gaitā iegūto rezultātu prezentēšana, izvēloties un kompetenti realizējot atbilstošus tehnoloģiskos risinājumus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• studenta aktīva līdzdalība semināros, argumentēti prezentācijā izklāstot savu viedokli, analizējot un izvērtējot citu sniegumu, prezentē patstāvīgi izvēlētu mērķim atbilstošu radošu mediju pedagoģijas pieeju profesionālajā praksē. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta izstrāde mediju pedagoģijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta izstrāde mediju pedagoģijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta izstrāde mediju pedagoģijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas un zināšanu sabiedrības konsekvences pieaugušo izglītībā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Informācijas un zināšanu sabiedrības konsekvences pieaugušo izglītībā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieaugušo izglītības politika un prakse Eiropā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās procesu virtualizācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācīšanās procesu virtualizācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju satura veidošanas un kritiskās analīzes pamatprincipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju satura veidošanas un kritiskās analīzes pamatprincipi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācībspēka profesionālā kompetence pieaugušo pedagoģijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mācībspēka profesionālā kompetence pieaugušo pedagoģijā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Rožukalne, A. (2011). Kas? Kur? Kāda? Mūsdienu mediju auditorija. Rīga: Turība Biznesa Augstskola SIA. (akceptējams izdevums)

2.

Rubene, Z. (2008). Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. (akceptējams izdevums-otrais papild.izd.)

3.

Rubene, Z., Krūmiņa, A., Vanaga, I. (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)

4.

Perepjolkina, V., Mārtinsone, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei. RSU veselības psiholoģijas un supervīzijas studiju programmām. Rīga: RSU.

Papildu literatūra

1.

Hirsch, B. D. (2012). Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. UK: Open Book Publishers.

2.

Jensen, E. P. (2020). Brain-Based Learning: The New Paradigm of Teaching. USA: Corwin.

3.

Joosten, T. (2012). Social Media for Educators: Strategies and Best Practices. USA: Jossey-Bass.

4.

Koķe, T. (2001). Globalizācijas izaicinājumu sociālpedagoģiskais risinājums. No : Zinātniskie raksti pedagoģijā : 641.sējums. Rīga: Latvijas Universitāte,. 7.-13. lpp.