Pediatrija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas sporta medicīnas kā multidisciplināras medicīnas nozares un pediatrijas nozares savstarpējā saistībā. Iegūtas zināšanas sirds asinsvadu, elpošanas un citu sistēmu funkcionēšanā bērniem miera un fiziskās slodzes laikā un dažādu sirds slimību, arteriālās hipertensijas, bronhiālās astmas, cukura diabēta un citu slimību profilaksē, diagnostikā, norisē, ārstēšanas metodēs, rehabilitācijā un indikācijās pārtraukt vai samazināt fizisko slodzi. Zināšanas par balsta kustību aparāta traumām bērnu un pusaudžu vecumā, to ārstēšanas metodēm un fiziskās slodzes režīmiem.
Prasmes
1.Prasmes izmeklēt, novērtēt un sastādīt ārstēšanas plānu vienkāršos gadījumos dažādiem pediatrijas nozares pacientiem, pamatoti izvēlēties un interpretēt iegūtos izmeklēšanas datus un funkcionālās novērtēšanas metožu rezultātus. Prasmes novērtēt bērnu un pusaudžu fizisko attīstību, stāju un tās traucējumus.
Kompetences
1.Kompetence dažādu klīnisko gadījumu risināšanā un sasaistīt un pielietot iegūtās zināšanas sporta ārsta praksē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Padziļināt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas pacientu novērtēšanā, kurēšanā, medicīnas tehnoloģiju, diagnostisko un terapeitisko manipulāciju pielietošanā. Teorētiskās zināšanas apgūst 4 semināru nodarbībās un patstāvīgā darbā ar literatūru. Praktisko mācību laikā apmācīttiesīgā ārsta vadībā kurē pacientus, piedalās pacienta izmeklēšanā un ārstēšanā, apgūst diagnostiskās un ārstnieciskās manipulācijas. Rezidents apgūst pediatrijā izmantojamās diagnostikas metodes, veicamo manipulāciju, invazīvo un neinvazīvo medicīnisko tehnoloģiju metodiku.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa beigās rezidentūras programmas vadītājs novērtē rezidenta apgūtās teorētiskās zināšanas rakstiski un mutiski. Rakstiskā ieskaitē tiek novērtēta 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Fiziskā attīstība, tās novērtēšanas metodes. Vecuma grupas. Bērnu un pusaudžu anatomiskās un fizioloģiskās īpatnības, darbība fiziskā slodzē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Slimības bērniem, kuru gadījumā ir indicēta fiziskas slodzes pārtraukšana. Fiziskās slodzes režīmi, rehabilitācijas iespējas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Stājas traucējumi. Rehabilitācijas un ārstēšanas iespējas. Skolioze, tās veidi, ārstēšanas metodes.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kustību un balsta aparāta traumas bērnu un pusaudžu vecumā, to ārstēšanas metodes.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nelson textbook of Pediatrics. Elsevier Inc. 2020
Nelson Pediatric symptom-based diagnosis: Common diseases and their Mimics. Elsevier Inc. 2022
Soeiro TR, Devon AP, Netter's Pediatrics. Elsevier Inc. 2022
Alexander M. A., Matthews D. J. Pediatric Rehabilitation, Principles and Practice. 4th Edition, Demos Medical, 2010.