Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pediatrija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RSP_004
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Pediatrija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu Pediatrijā, atbilstoši sporta ārsta specialitātes prasībām.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas sporta medicīnas kā multidisciplināras medicīnas nozares un pediatrijas nozares savstarpējā saistībā. Iegūtas zināšanas sirds asinsvadu, elpošanas un citu sistēmu funkcionēšanā bērniem miera un fiziskās slodzes laikā un dažādu sirds slimību, arteriālās hipertensijas, bronhiālās astmas, cukura diabēta un citu slimību profilaksē, diagnostikā, norisē, ārstēšanas metodēs, rehabilitācijā un indikācijās pārtraukt vai samazināt fizisko slodzi. Zināšanas par balsta kustību aparāta traumām bērnu un pusaudžu vecumā, to ārstēšanas metodēm un fiziskās slodzes režīmiem.

Prasmes

1.Prasmes izmeklēt, novērtēt un sastādīt ārstēšanas plānu vienkāršos gadījumos dažādiem pediatrijas nozares pacientiem, pamatoti izvēlēties un interpretēt iegūtos izmeklēšanas datus un funkcionālās novērtēšanas metožu rezultātus. Prasmes novērtēt bērnu un pusaudžu fizisko attīstību, stāju un tās traucējumus.

Kompetences

1.Kompetence dažādu klīnisko gadījumu risināšanā un sasaistīt un pielietot iegūtās zināšanas sporta ārsta praksē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Padziļināt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas pacientu novērtēšanā, kurēšanā, medicīnas tehnoloģiju, diagnostisko un terapeitisko manipulāciju pielietošanā. Teorētiskās zināšanas apgūst 4 semināru nodarbībās un patstāvīgā darbā ar literatūru. Praktisko mācību laikā apmācīttiesīgā ārsta vadībā kurē pacientus, piedalās pacienta izmeklēšanā un ārstēšanā, apgūst diagnostiskās un ārstnieciskās manipulācijas. Rezidents apgūst pediatrijā izmantojamās diagnostikas metodes, veicamo manipulāciju, invazīvo un neinvazīvo medicīnisko tehnoloģiju metodiku.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Studiju kursa beigās rezidentūras programmas vadītājs novērtē rezidenta apgūtās teorētiskās zināšanas rakstiski un mutiski. Rakstiskā ieskaitē tiek novērtēta 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Fiziskā attīstība, tās novērtēšanas metodes. Vecuma grupas. Bērnu un pusaudžu anatomiskās un fizioloģiskās īpatnības, darbība fiziskā slodzē.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Slimības bērniem, kuru gadījumā ir indicēta fiziskas slodzes pārtraukšana. Fiziskās slodzes režīmi, rehabilitācijas iespējas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Stājas traucējumi. Rehabilitācijas un ārstēšanas iespējas. Skolioze, tās veidi, ārstēšanas metodes.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Kustību un balsta aparāta traumas bērnu un pusaudžu vecumā, to ārstēšanas metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Semināru skaits:
4
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Nelson textbook of Pediatrics. Elsevier Inc. 2020

2.

Nelson Pediatric symptom-based diagnosis: Common diseases and their Mimics. Elsevier Inc. 2022

3.

Soeiro TR, Devon AP, Netter's Pediatrics. Elsevier Inc. 2022

4.

The Merck Manual. 2022.

5.

Alexander M. A., Matthews D. J. Pediatric Rehabilitation, Principles and Practice. 4th Edition, Demos Medical, 2010.