Vadības teorija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Padziļinātas zināšanas organizācijas vadībā, ietverot teoriju un principu, jēdzienu un likumsakarību kritisku izpratni. 2. Izpratni par vadītāja lomu organizācijā. 3. Izmantojot apgūtās zināšanas, veikt organizācijas vadības procesa pētniecību.
Prasmes
1.4. Prasme formulēt un analītiski aprakstīt informāciju par vadības procesu, saskatīt problēmas un to risinājumus, izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. 5. Spēju patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos un strādāt sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu konkrētus uzdevumus, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. 6. Prasmi izvērtēt un pilnveidot savas kompetences.
Kompetences
1.7. Spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot vadības problēmu risināšanā. 8. Spēju izprast organizācijas darbības kopsakarības. 9. Spēju analizēt uzņēmuma vidē notiekošos procesus un pieņemt atbilstošus lēmumus. 10. Spēju informēt ieinteresētās puses par sasniedzamajiem mērķiem, uzdevumiem un darba rezultātiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgās studijas studiju procesa obligāta sastāvdaļa, studenta patstāvīgs darbs studiju kursa ietvaros, kura apjoms atbilst studiju kursa kredītpunktiem. Tas ietver sevī obligātās un papildus literatūras studijas, kontroldarbu izpildi, gatavošanos nodarbībām, semināriem, un noslēguma pārbaudījumiem u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%).
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm.
Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme).
Kopvērtējums ir summatīvs.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadīšanas galvenās funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadīšanas galvenās funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācija un vadības būtība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadītājs un vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadītājs un vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadīšanas galvenās funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācija un vadības būtība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadīšanas galvenās funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadīšanas galvenās funkcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācija un vadības būtība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vadītājs un vadīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas nozīme.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Pīlēns U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 432 lpp.
Drukers Pīters. Efektīvs vadītājs. Zoldnera izdevniecība, 2014. – 222 lpp.
Šarmers K.O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. SIA O.D.A., 2008. – 329 lpp. (akceptējams izdevums)
Ārzemju studentiem/For international students:
Papildu literatūra
Adizess I. K. Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 336.lpp.
Edeirs Džons. Līderība un motivācija: 50: 50 likums un astoņi galvenie principi, kā motivēt citus. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. - 136 lpp.