Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vadības teorija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_021
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt teorētiskās zināšanas par vadības pamatprincipiem, funkcijām, metodēm. Veidot un attīstīt vadītāja profesionālās kompetences.

Priekšzināšanas

Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Padziļinātas zināšanas organizācijas vadībā, ietverot teoriju un principu, jēdzienu un likumsakarību kritisku izpratni. 2. Izpratni par vadītāja lomu organizācijā. 3. Izmantojot apgūtās zināšanas, veikt organizācijas vadības procesa pētniecību.

Prasmes

1.4. Prasme formulēt un analītiski aprakstīt informāciju par vadības procesu, saskatīt problēmas un to risinājumus, izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. 5. Spēju patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos un strādāt sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu konkrētus uzdevumus, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. 6. Prasmi izvērtēt un pilnveidot savas kompetences.

Kompetences

1.7. Spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot vadības problēmu risināšanā. 8. Spēju izprast organizācijas darbības kopsakarības. 9. Spēju analizēt uzņēmuma vidē notiekošos procesus un pieņemt atbilstošus lēmumus. 10. Spēju informēt ieinteresētās puses par sasniedzamajiem mērķiem, uzdevumiem un darba rezultātiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgās studijas studiju procesa obligāta sastāvdaļa, studenta patstāvīgs darbs studiju kursa ietvaros, kura apjoms atbilst studiju kursa kredītpunktiem. Tas ietver sevī obligātās un papildus literatūras studijas, kontroldarbu izpildi, gatavošanos nodarbībām, semināriem, un noslēguma pārbaudījumiem u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums, attieksme). Kopvērtējums ir summatīvs.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas galvenās funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas galvenās funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācija un vadības būtība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītājs un vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītājs un vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas galvenās funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas nozīme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lēmumu pieņemšana organizācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lēmumu pieņemšana organizācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācija un vadības būtība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas galvenās funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas galvenās funkcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācija un vadības būtība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lēmumu pieņemšana organizācijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītājs un vadīšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas nozīme.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pīlēns U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 432 lpp.

2.

Drukers Pīters. Efektīvs vadītājs. Zoldnera izdevniecība, 2014. – 222 lpp.

3.

Šarmers K.O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.

4.

Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. SIA O.D.A., 2008. – 329 lpp. (akceptējams izdevums)

5.

Harvard Business Review

6.

Ārzemju studentiem/For international students:

7.

Harvard Business Review

Papildu literatūra

1.

Adizess I. K. Prasmīga pārmaiņu vadība. Ievads organizāciju terapijā. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018. 336.lpp.

2.

Edeirs Džons. Līderība un motivācija: 50: 50 likums un astoņi galvenie principi, kā motivēt citus. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. - 136 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

Economist