Hospitālā pediatrija ar konsultatīvo ambulatoro darbu, t. sk. ambulatorā pediatrija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst un nostiprina zināšanas par rezidentūras programmā paredzētajām sadaļām, iegūstot definēto kompetenci, atbilstoši trīs līmeņiem. Zināšanas ļaus: • raksturot bērnu veselības un slimību epidemioloģiju; • saprast bērnu somatisko, sociālo, psiholoģisko un intelektuālo attīstību, kā arī iedzimto un iegūto traucējumu un slimību etioloģiju, patoģenēzi, patofizioloģiju, simptomatoloģiju; • pieņemt lēmumus par bērnu veselības traucējumu un slimību diagnostiku, diferenciālo diagnozi, terapiju un prevenciju, bērnu rehabilitāciju, ēdināšanu; • saprast pediatrijas subspecialitāšu pamatus, kā arī citu ar pediatriju saistītu specialitāšu iespējas vai apgūt subspecialitātes 1. studiju gada programmas apjomu. Rotācijas disciplīnas apguves atvēlētajā laikā rezidents apgūst pamatzināšanas un kompetenci par akūti slima bērna stāvokļa novērtēšanu, neatliekamās palīdzības sniegšanu dažādu dzīvībai bīstamu stāvokļu gadījumos, diagnostisko un ārstniecisko algoritmu izmantošanu, agrīnas terapijas principiem akūtu saslimšanu un neatliekamu stāvokļu gadījumos. Analizēt virspusēji novietoto audu un orgānu ultrasonogrāfijas atradni, ultrasonogrāfiskas izmeklēšanas rezultātus – spēt novērtēt patoloģisko stāvokļu ultrasonogrāfisko dinamiku: • ultrasonogrāfijas fizikālie pamati, tehnika, attēlu interpretācijas pamatprincipi; • aknu, žultsceļu, aizkuņģa dziedzera USG izmeklēšanas principi; • liesas USG izmeklēšanas principi; • akūtu vēdera dobuma orgānu saslimšanu un traumatisku bojājumu USG izmeklēšanas principi; • krūšu kurvja sienas, pleiras telpas un mīksto audu USG izmeklēšanas principi.
Prasmes
1.Rezidents būs apguvis sekojošas prasmes: • sniegt kvalificētu medicīnisko palīdzību bērniem akūtu un hronisku slimību gadījumos, veicot slimību diagnostiku, ārstēšanu, rehabilitāciju un profilaksi atbilstoši primāram un sekundāram veselības aprūpes līmenim, kā arī veicināt bērnu veselību, harmonisku attīstību un interešu aizstāvību; • savas specialitātes ietvaros sniegt konsultācijas pacientiem, viņu piederīgajiem un citām ārstniecības personām; • aktīvi piedalīties bērnu slimību prevencijas, sabiedrības profilakses, sabiedrības veselības, nesertificētu ārstu un medicīnas studentu izglītības darbā, kā arī ar bērnu veselību saistītos pētījumos; • iejūtīgi veidot profesionālas attiecības ar pacientiem un viņu aprūpētājiem, kolēģiem, ņemot vērā kulturālās un etniskās īpatnības, nacionālās un globālās bērnu tiesības, ētiskos, profesionālā noslēpuma un konfidencialitātes principus; • izvairīties no liekiem izmeklējumiem, nepamatotas ārstēšanas un nevajadzīgas bērna hospitalizācijas; • strādāt komandā, sadarboties ar vecāku un citām sabiedrības grupām. rotācijas disciplīnas apguves rezultātā rezidents pratīs veikt bērna objektīvā klīniskā stāvokļa un vitālo pazīmju izmeklēšanu un izvērtēšanu atbilstoši bērna vecumam, savākt slimības anamnēzi, izveidot izmeklējumu plānu, ordinēt papildus izmeklēšanas metodes un izvērtēt to rezultātus, veikt kardiopulmonālo reanimāciju, veikt perifērās vēnas kateterizāciju, uzsākt dažādu bērna vecuma akūtu saslimšanu terapiju, modificēt to atkarībā no pacienta stāvokļa dinamikas pirmo 24 – 48 stundu laikā. Veikt ultrasonogrāfgisku diagnostiku pacientiem ar dažādu orgānu sistēmu akūtām, neatliekamām saslimšanām un patoloģiskiem stāvokļiem.
Kompetences
1.Tālākminētās kompetences ir būtiskas, bet ne izsmeļošas (kompetenču spektrs ir paplašināms, ja studiju laikā tam rodas priekšnoteikumi), tās apgūstamas saistībā ar attiecīgas specialitātes pacientu, viņu vecāku un veselības aprūpes speciālistu darbību un aprūpes organizācijas veidu: Konsultēt pacientus un ģimenes • savākt anamnēzi • veikt vecumam atbilstošu fizikālu pārbaudi • novērtēt augšanu un attīstību • novērtēt uzturu • novērtēt psiholoģisko stāvokli • veikt klīnisko izvērtējumu un pieņemt lēmumu • sniegt skaidrojumu un konsultācijas • iedrošināt un sniegt profesionālu atbalstu Novērtēt klīniskās izpausmes, nozīmēt izmeklēšanu, noteikt diagnozi un vienoties par ārstēšanas plānu • pazīt un novērtēt klīnisko izpausmju smagumu • veikt diferenciāldiagnozi • apsvērt bērnu aizsardzības jautājumus • pasūtīt nepieciešamo izmeklēšanu un interpretēt rezultātus • konsultēties ar daudznozaru speciālistiem • vienoties par piemērotu veselības problēmas vadības plānu ar pacientiem un aprūpētājiem Nekavējoties nodrošināt aprūpi bērniem ārkārtas situācijās, tai skaitā pirmās palīdzības un reanimācijas pasākumus • pazīt un novērtēt akūtu neatliekamās pediatriskās palīdzības problēmu • nodrošināt pamata pirmās palīdzību • nodrošināt neatliekamu akūtu pediatrisku palīdzību • nodrošināt kardiopulmonālu reanimāciju neonatoloģiskiem un pediatriskiem pacientiem saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām • sniegt pamatinformāciju traumu gadījumos saskaņā ar pašreizējām Eiropas vadlīnijām Nozīmēt uzturu, zāles, šķidrumu un asins produktus • noteikt skaidri un precīzi uzturu, zāles, šķidrumus un asins produktus • saskaņot uzturu, zāles, šķidrumus un asins produktiem klīniskajā kontekstā • pārskatīt ārstēšanas atbilstību un izvērtēt iespējamos ieguvumus un riskus • ārstēt sāpes un ciešanas Veikt praktiskas darbības Pediatrs ir kompetents daudzās praktiskās manipulācijās (skat. manipulāciju sarakstu), ko veic zīdaiņiem, bērniem un pusaudžiem. Attiecībā uz jebkuru no šīm manipulācijām, jāparāda spēja: • sniegt attiecīgu informāciju bērnam un vecākiem • saņemt apzinātu piekrišanu, ja nepieciešams • izmantot pēc iespējas minimāli invazīvas procedūras • mazināt sāpes un ciešanas • lietot piemērotus higiēnas un infekciju kontroles pasākumus • veikt attiecīgus ierakstus par manipulācijām medicīniskā dokumentācijā Efektīvi sazināties pediatrijas kontekstā • sazināties ar zīdaiņiem, bērniem un pusaudžiem • sazināties ar aprūpētāju un radiem • sazināties ar citiem daudznozaru grupas speciālistiem • nodrošināt aprūpes nepārtrauktību • pārtraukt vai mazināt sliktas ziņas, prasmīgi tās izsakaidrot • sazināties ar bērniem un jauniešiem invalīdiem • sazināties ar tiem, kuriem nepieciešama tulka palīdzība • meklēt un saņemt apzinātu piekrišanu gadījumos, kad tas nepieciešams • sazināties rakstiski, ieskaitot medicīnisko dokumentāciju, telefonu un citus sakaru līdzekļus • rīkoties adekvāti gadījumiem, kad vērojama agresija Piemērot ētikas un juridiskus principus pediatrijas praksē • piemērot ētikas principus un analīzi klīniskā aprūpē un pētniecībā • piemērot valsts un Eiropas Savienības tiesību aktus klīniskā aprūpē un pētniecībā • aizstāvēt bērnu tiesības saskaņā ar ANO Konvenciju par bērna tiesībām, Latvijas likumiem • saglabāt konfidencialitāti • novērtēt pacienta spējas dot piekrišanu • iegūt un ierakstīt informētas personas piekrišanu • sniegt informāciju par orgānu ziedošanu • apliecināt nāvi • sagatavot pieprasījumu autopsijai Novērtēt pacienta slimības psiholoģiskos un sociālos aspektus • izvērtēt psiholoģisko faktoru ietekmi uz slimības izpausmēm un slimību • izvērtēt sociālo faktoru ietekmi uz slimības izpausmēm un slimību • novērtēt pacienta stāvokļa ietekmi attiecībā uz izglītību un skolu • atklāt stresu bērniem, viņu ģimenēm vai aprūpētājiem saistībā ar slimību • atklāt alkohola un narkotiku lietošanu un atkarību • sadarboties savlaicīgi ar attiecīgajām kolēģiem Piemērot uz pierādījumiem balstītas medicīnas zināšanas, principus, prasmes • izmantot pierādījumus praksē • noteikt un veikt atbilstošu literatūras meklēšanu • kritiski izvērtēt publicēto medicīnisko literatūru Izmantot informāciju un informācijas tehnoloģijas efektīvi pediatrijas kontekstā • sagatavot precīzi, savlaicīgi un pilnīgi klīnisko dokumentāciju • prast piekļūt starptautiskajai pediatrijas zinātniskai informācijai • saglabāt un iegūt informāciju Spēt pielietot zinātniskus principus, metodes un zināšanas bērnu praksē un pētījumos • pielietot zinātniskus principus pediatrijas praksē • analizēt un izplatīt pētniecības rezultātus • pierādīt izpratni par pētniecības dizainu un metodoloģiju, tostarp statistisko analīzi Veicināt indivīda un iedzīvotāju veselību, efektīvi darboties veselības aprūpes sistēmā • ievērot valsts noteiktās skrīninga, uzraudzības un imunizācijas programmas • piemērot pasākumus, lai novērstu infekcijas izplatīšanos • izvērtēt uzturu un sniegt noderīgus padomus un atbalstu veselīga uztura jautājumos, tai skaitā prast vadīt aptaukošanās un nepietiekama uztura gadījumus • apzināt slimību vai kaitējumu riskus bērniem un atbilstoši tos vadīt • veicināt pacientu drošību un negadījumu novēršanu • nodrošināt atbilstību profesionālai sertifikācijas praksei • pierādīt izpratni par struktūru, organizāciju un darbību veselības aprūpes sistēmā, kurā jāstrādā Veikt savu darbu profesionāli Profesionālās īpašības • godīgums, krietnums un ētiskās saistības • apņemšanās uzturēt labu praksi, rūpes par kvalitāti • kritiskas un paškritiskas spējas, reflektīva prakse • empātija • iniciatīva • starppersonu saskarsmes prasmes Profesionāls darbs • atzīt savas iespēju robežas un lūgt palīdzību • strādāt autonomi, ja nepieciešams • risināt problēmas • pieņemt lēmumus • strādāt daudznozaru grupās • sazināties ar ekspertiem, kas nepārstāv medicīnas disciplīnas • parādīt līderības prasmes • spēt pielāgoties jaunām situācijām un nodarboties nenoteiktības apstākļos • spēt organizēt un plānot, tostarp izprast laika vadību • izdarīt apzinātu karjeras izvēli, tostarp pediatrijas nozaru specializāciju Veikt pediatra – eksperta funkcijas • spēt analīzēt un sintēzēt • spēt mācīties (ieskaitot mūžizglītības pašmācību) un piemērot zināšanas praksē • parādīt mācīšanas prasmes • pielietot pētniecības iemaņas Veikt pediatra funkcijas pasaules kontekstā • izprot daudzveidību un multikulturālismu • izprot migrantu dažādas kultūras un paražas • pierāda izpratni par vietējo valodu un kultūru • spēj strādāt starptautiskā kontekstā • atbildīgi izturas pret vidi un tās resursu izmantošanu Nepieciešamā kompetences pakāpe ir atšķirīga dažādu bērnu neatliekamo situāciju gadījumos un tā uzrādīta zemāk pievienotajā tabulā. Zināšanu līmeņi ir sekojoši: 1. līmenis: zināšanas atbilst vispārējam priekšstatam par problēmu, kas ļauj ārstam orientēties, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, kā arī mērķtiecīgi meklēt nepieciešamo papildus informāciju, nosūtīt pacientu nepieciešamības gadījumā pie speciālista. 2. līmenis: zināšanas par doto problēmu ir pietiekamas, lai izprastu tās būtību, to diagnosticētu un nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamo palīdzību, nosūtītu pie speciālista, kā arī speciālista vadībā realizētu diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus. 3. līmenis: zināšanas ārstam ļauj tikt galā ar doto problēmu patstāvīgi. 1. Vispārējie principi 3 Ķermeņa šķidrumu patofizioloģija un šķidrumu terapija 3 Ūdens – sāļu līdzsvara traucējumi dažādu akūtu saslimšanu gadījumos 3 Skābju-bāzu līdzsvara traucējumi dažādu akūtu saslimšanu gadījumos 3 Šķidrums un elektrolīti, specifisku saslimšanu terapija 3 Akūti slims bērns 3 Slima bērna novērtēšana stacionārā 3 2. Bērnu neatliekamās palīdzības nodrošināšana dažādu saslimšanu un stāvokļu gadījumos 3 Neatliekamie stāvokļi pediatrijā: koma bērnu vecumā 2 atdzīvināšana 3 šoks 3 slīkšana 2 3. Zāļu terapijas principi bērniem 3 4. Krampju lēkmes bērnu vecumā 3 5. Akūta diareja 3 6. Pylorus stenoze 2 7. Badošanās 2 8 .Apkārtējās vides kaitīgā ietekme uz veselību: Dzīvsudraba iedarbība un intoksikācija 1 Saindēšanās ar svinu 1 9. Saindēšanās ar ķimikālijām un medikamentiem, rīcības principi : Acetaminofēns 2 Salicilāti 2 Ogļūdeņraži 2 Dzelzs preparāti 2 Cikliskie antidepresanti 2 Skābes un sārmi 2 Nesteroīdie pretiekaisuma līdzekļi 2 Augi 2 Nebakteriālā saindēšanās ar uzturu 2 10. Saindēšanās pie saskarsmes ar dzīvniekiem 2 11. Elektrotrauma 2 12 Virsnieru nepietiekamība 2 13. Spēj pastāvīgi veikt vēdera dobuma, virspusēji novietoto audu un orgānu ultrasonogrāfiju un interpretēt rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošajiem, kuri turpina mācīties subspecialitātē, 4. studiju gadā iespējams uzsākt mācības pēc subspecialitātes rezidentūras 1. gada programmas. Studiju kursa laikā rezidentam jāapgūst un jānostiprina zināšanas par bērnu veselību un bērnu slimībām, to etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku, diferenciālo diagnozi, neatliekamo palīdzību, rehabilitāciju. Jāapgūst praktiskas iemaņas bērniem izmantojamās diagnostiskajās un ārstnieciskajās metodēs, to indikācijām un rezultātu interpretēšanu. Visi rezidenti veic pētniecisko darbu. Cikla laikā rezidentam jāapgūst teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas darbā ar bērniem neatliekamās palīdzības nodaļā.
Rezidents patstāvīgi iepazīstas ar jaunākajiem literatūras datiem, pētījumu rezultātiem, pastāvīgi gatavo prezentācijas teorētiskajiem semināriem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Docētājs cikla beigās dod praktisko iemaņu vērtējumu 10 ballu sistēmā, ierakstot to rezidenta grāmatiņā.
2) Teorētisko zināšanu pārbaudi veic rakstiski un dod vērtējumu 10 ballu sistēmā.
3) Izvēles veidā tiek organizētas atsevišķu praktisko iemaņu pārbaude (ne retāk kā 1 reizi pusgadā).
4) Pētnieciskā darba aizstāvēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Ievads specialitātē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Interneta lietošana pediatriskā praksē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
E-vides slimnīcā, datu drošība.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Profesionalitātes principi pediatrija. Diagnostiskā stratēģija un klīniskā lēmuma pieņemšana. Uz ģimeni orientētie konsīliji.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērnu tiesības un drošība.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pētījumu plānošana un organizācijas pamatprincipi pediatrijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Pētījumu anketu izveides principi datorizētai apstrādei.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Akūts bronhiolīts – izmeklēšana un ārstēšana.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aptaukošanās bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Hepatītu īpatnības bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Sepse, agrīna atpazīšana, terapija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Biežākās acu slimības bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Biežākās acu slimības bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Biežākās acu slimības bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
COVID-19 bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Politrauma - mini ciklu mērķtiecīgs treniņš
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Politrauma - mini ciklu mērķtiecīgs treniņš
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Sistēmiska domāšana, drošības gadījumi.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīnisko un bioķīmisko analīžu pareiza paņemšana, biežākās kļūdas. Point-of-care testing (POCT).
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīnisko un bioķīmisko datu interpretācija pediatra praksē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīnisko un bioķīmisko datu interpretācija pediatra praksē.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Mikrobioloģiskā izmeklēšana pediatra praksē, materiāla pareiza paņemšana.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Biežākās ādas slimības bērniem, to farmakoterapija
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Kardioloģija: SVT, kupēšanas taktika; stāvoklis pēc ģīboņa- izmeklēšanas rekomendācijas no kardiologa viedokļa.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērnu paliatīvā aprūpe
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Bērnu rehabilitācijas iespējas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Kā labāk sagatavoties rezidentūras nobeiguma eksāmenam un pētnieciskā darba aizstāvēšanai.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kritiskā domāšana – pētījumu analīze, statistika, epidemioloģija pediatrijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un pēdējie sasniegumi, morfoloģiskā diagnostikā bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Diagnostikas kļūdas. Kognitīvie aizspriedumi. Klīniskie gadījumi.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Cilvēka faktori: situācijas apzināšanās, lēmumu pieņemšana, komandas darbs, komunikācija, komandas vadīšana. Klīniskais gadījums.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Efektīva komunicēšana pacienta nodošanas/ pieņemšanas (“handover”) process. Klīniskais gadījums.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ziņošana un mācīšanās – proaktīva riska vadība. Klīniskais gadījums.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Jaunākās aktualitātes vakcinācijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija neonatoloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas bērnu hematoloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ķīmijterapijas principi bērnu onkoloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas bērnu intensīvā terapijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija bērnu reimatoloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija bērnu kardioloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija bērnu nefroloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija bērnu endokrinoloģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas bērnu ķirurģijā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Aktuālās problēmas un farmakoterapija bērnu infekciju slimībās.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kardiopulmonālā reanimācija pieaugušajiem un bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Kardiopulmonālā reanimācija pieaugušajiem un bērniem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kliegman R. M., Behrman R.E., Jenson H. B. Stanton B. F. „Nelson Textbook of Pediatrics” 21st Edition, 2025.
Lantos, John D. Ethics Rounds: a Casebook in Pediatric Bioethics American Academy of Pediatrics (AAP); American Academy of Pediatrics, 2019