Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā prakse: komunikācijas, valodas-runas un oromotorie traucējumi bērniem

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_267
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
16,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Iegūt un pilnveidot praktiskās iemaņas darbā ar bērniem, kuriem ir dažādas etioloģijas (dzirdes, sejas žokļu deformācijas, attīstības, funkcionāli u.c.) komunikācijas un valodas/ runas traucējumi.

Priekšzināšanas

Komunikācijas un valodas attīstība, agrīna attīstības novērtēšana. Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs. Valodas traucējumi bērniem. Zīmju valoda.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Uzskaitīs dažādas etioloģijas komunikācijas un valodas/ runas traucējumus bērniem; • klasificēs komunikācijas un valodas/ runas traucējumu veidus bērniem; • aprakstīs traucējumu izzināšanas veidus; • uzskaitīs iespējamos terapijas veidus, komunikācijas un runas/ valodas traucējumu gadījumos.

Prasmes

1.• novērtēs bērna vajadzības; • novērtēs komunikācijas un runas/ valodas stāvokli bērniem; • veiks traucējuma analīzi; • plānos nepieciešamo terapiju; • demonstrēs plānotās terapijas realizēšanu.

Kompetences

1.• sistematizēs iegūtos anamnēzes, novērtēšanas datus par dažādas etioloģijas komunikācijas, valodas/ runas traucējumiem bērniem; • interpretēs iegūtos anamnēzes un novērtēšanas datus, plānos un veiks nepieciešamo terapiju savas kompetences robežās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• izveidoto un izmantoto materiālu atspoguļojums/portfolio; • klīniskā gadījuma prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• 2 klīnisko gadījumu analīze, prezentācija (5. un 6. semestrī); • gūtās pieredzes, secinājumu un pašvērtējuma atspoguļojums /portfolio; • prakses novērtējums, kas atspoguļo prakses vadītāja novērtējums.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīniskās prakses dokumentācija, prakses organizācija, prakšu vietu sadalījums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Atskaite (Prakse)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Klīniskās prakses uzdevumi, semināru tēmas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
10,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Alex F. Jacobson, Barbara H. Johnson. 2015. Medical Speech-Language Pathology : A Practitioner's Guide

2.

James, Sarah. 2018. Applying Psychological Ideas in Speech and Language Therapy. Havant: J & R Press Limited

3.

Jennifer Read. 2014. A Guide to Clinical Placements in Speech and Language Therapy. J & R Press Limited.

4.

Myra Wright, Jannet A. Kersner. 2012. Speech and Language Therapy. Routledge.

5.

Jennifer A. Ostergren. 2019. Speech-Language Pathology Assistants: A Resource Manual. 2nd Edition, Plural Publishing, Inc.

Papildu literatūra

1.

Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā 1. daļa. I. Blūmentāle, I. Kalēja, I.Klatenberga, S. Kušķe, A. Vabale

2.

David L. Irwin. 2019. Clinical Research Methods in Speech-Language Pathology and Audiology. 3rd Edition

Citi informācijas avoti