Klīniskā prakse: komunikācijas, valodas-runas un oromotorie traucējumi bērniem
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Uzskaitīs dažādas etioloģijas komunikācijas un valodas/ runas traucējumus bērniem; • klasificēs komunikācijas un valodas/ runas traucējumu veidus bērniem; • aprakstīs traucējumu izzināšanas veidus; • uzskaitīs iespējamos terapijas veidus, komunikācijas un runas/ valodas traucējumu gadījumos.
Prasmes
1.• novērtēs bērna vajadzības; • novērtēs komunikācijas un runas/ valodas stāvokli bērniem; • veiks traucējuma analīzi; • plānos nepieciešamo terapiju; • demonstrēs plānotās terapijas realizēšanu.
Kompetences
1.• sistematizēs iegūtos anamnēzes, novērtēšanas datus par dažādas etioloģijas komunikācijas, valodas/ runas traucējumiem bērniem; • interpretēs iegūtos anamnēzes un novērtēšanas datus, plānos un veiks nepieciešamo terapiju savas kompetences robežās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
• izveidoto un izmantoto materiālu atspoguļojums/portfolio;
• klīniskā gadījuma prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• 2 klīnisko gadījumu analīze, prezentācija (5. un 6. semestrī);
• gūtās pieredzes, secinājumu un pašvērtējuma atspoguļojums /portfolio;
• prakses novērtējums, kas atspoguļo prakses vadītāja novērtējums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās prakses dokumentācija, prakses organizācija, prakšu vietu sadalījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās prakses uzdevumi, semināru tēmas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Alex F. Jacobson, Barbara H. Johnson. 2015. Medical Speech-Language Pathology : A Practitioner's Guide
James, Sarah. 2018. Applying Psychological Ideas in Speech and Language Therapy. Havant: J & R Press Limited
Jennifer Read. 2014. A Guide to Clinical Placements in Speech and Language Therapy. J & R Press Limited.
Myra Wright, Jannet A. Kersner. 2012. Speech and Language Therapy. Routledge.
Jennifer A. Ostergren. 2019. Speech-Language Pathology Assistants: A Resource Manual. 2nd Edition, Plural Publishing, Inc.
Papildu literatūra
Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā 1. daļa. I. Blūmentāle, I. Kalēja, I.Klatenberga, S. Kušķe, A. Vabale
David L. Irwin. 2019. Clinical Research Methods in Speech-Language Pathology and Audiology. 3rd Edition