Plaukstas ortozēšanas principi
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas klasificēt plaukstas ortozes un atpazīt ortozēšanas materiālus, kā arī aprakstīt un plānot ortozēšanas procesu.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students apgūs pamatprasmes un spēs risināt ar rokas funkcijas traucējumiem saistītas problēmas, novērtēt plaukstas funkcijas, izmantojot noteiktus mērījumus, izgatavot un/vai pielāgot vienkārša principa statiskas plaukstas ortozes un novērtēt to atbilstību personas vajadzībām.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes, lai diskutētu par plaukstas ortozēšanas jautājumiem, pieņemtu un pamatotu klīniskus lēmumus par vienkāršu plaukstas ortožu izgatavošanu atbilstoši personas vajadzībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais darbs – gatavošanās nodarbībām un plaukstas ortožu izgatavošana, dalība grupas darba – referāta un prezentācijas sagatavošanā par izvēlēto tēmu.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte;
• laikus iesniegts, kvalitatīvi izpildīts rakstiskais grupas mājas darbs – referāts un tā prezentācija studiju kursa beigās;
• izgatavotas vismaz divas plaukstas ortozes;
• referāta un tā prezentācijas ar ortožu demonstrāciju kvalitāte;
• kursa beigās – pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Plaukstas ortozēšana – problēmu risināšanas process.
Ortozēšanas materiāli.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību laboratorija
|
4
|
Tēmas
|
Plaukstas ortožu izgatavošanas process.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību laboratorija
|
4
|
Tēmas
|
Plaukstas ortožu izgatavošanas process.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Lannin Marshman, N., Novak, I. (2017). Occupational therapy for people experiencing illness, injury or impairment. In Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-Anne Supyk (Eds.), Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Enabling Occupation, (pp. 507-526). Australia: Elsevier. 7th ed.
Deshaies, L. D. (2014). Upper extremity orthoses. In M. V. Radomski (Eds.), Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 421-464). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins.
Quick C. D., Bejarno P. (2014). Construction of hand splints. Chapter 16 in Radomski V. (edit) Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 465-487). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins.
Papildu literatūra
Turner A., Foster M., Johnson S. E,” “Rheumatoid arthritis” in “Occupational therapy and physical disfunction” 4th edition. , 2001.
Coppard B. M., Lohman H. : Introduction to Orthotics. Mosby, 2019, 336 p. 5th ed.
Rennie, HJ. (1996) Evaluation of the effectiveness of a metacarpophalangeal ulnar deviation orthosis. J Hand Ther. 1996 Oct-Dec;9(4):371-7.