Vizuālās mākslas terapija II
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa mērķis ir padziļināt studentu zināšanas par vizuālās mākslas terapijas teorētiskajām pieejām, metodēm un procesa organizēšanas pamatprincipiem, kā arī attīstīt prasmes un kompetences veidot un pielietot mākslas terapijas stratēģijas, definēt mērķus un uzdevumus, vadīt atsevišķas sesijas un kritiski reflektēt par profesionālo darbību dažādu klientu/pacientu grupu vajadzībām veselības aprūpes vidē.
Priekšzināšanas
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati; Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā; Personības un attīstības psiholoģija; Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika; Vizuāli plastiskās mākslas terapija I.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students: izskaidro dažādu vizuālās mākslas terapijas (VMT) metožu un tehniku teorētisko pamatojumu; izprot dažādas VMT teorētiskās pieejas darbam ar klientu/pacientu grupām dažādās vidēs; nosauc un pamato mākslu terapijas procesa organizēšanas pamatprincipus, to veidošanos un pielāgošanu atbilstoši konkrētai klientu/pacientu grupai vai traucējumam; pārzina intervences un organizācijas īpatnības darbam dažādās prakses/darba vietās veselības aprūpē.
Prezentācija par pamatprincipiem darbā ar konkrētu klientu/pacientu grupu
Prasmes
1.Students: izvirza un formulē klientu/pacientu grupai atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus; izvēlas piemērotas teorētiskās pieejas un veido mākslas terapijas stratēģiju, ņemot vērā grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas VMT metodes, tehnikas un intervences atbilstoši noteiktajiem mērķiem; analizē un novērtē mākslas terapijas procesu un rezultātus; dokumentē sesijas, noformējot protokolus.
Mākslas terapijas stratēģiju izstrāde
Kompetences
1.Students: patstāvīgi pielieto VMT pamatprincipus, metodes, tehnikas un intervences, sasaistot tās ar definētajiem mērķiem un klientu/pacientu vajadzībām; organizē un vada atsevišķas mākslas terapijas sesijas individuāli un grupā simulācijas spēles veidā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; spēj kritiski izvērtēt savu profesionālo darbību, atpazīstot ierobežojumus un attīstības iespējas; veic regulāru pašrefleksiju, sasaistot to ar profesionālo izaugsmi.
Sesijas simulācija lomu spēles veidā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Prezentācija par pamatprincipiem darbā ar konkrētu klientu/pacientu grupu |
-
|
Ieskaite
|
|
Studiju kursa ietvaros studenti sagatavo prezentāciju, kurā tiek atspoguļoti galvenie mākslas terapijas procesa pamatprincipi darbā ar konkrētu klientu/pacientu. Prezentācijā jādemonstrē teorētiskās zināšanas un spēja tās konceptualizēt, sasaistot ar konkrētā klienta/pacienta vajadzībām. Prezentācija jāveido pēc iepriekš noteiktas struktūras. |
||
|
2.
Mākslas terapijas stratēģiju izstrāde |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studiju kursa ietvaros studenti izstrādā mākslas terapijas stratēģijas plānu, paredzētu darbam ar individuālu klientu/pacientu vai grupu, kura izvēlēta no noteiktā klientu/pacientu grupu saraksta. Darba izstrādē tiek vērtēta izvirzīto mērķu atbilstība mākslas terapijas procesam un konkrētajai klientu/pacientu grupai vai traucējumam. Tiek iekļauta mākslas terapijas procesa pamatprincipu atlasīšana un piemērošana darbā ar izvēlēto klientu/pacientu grupu vai traucējumu, kā arī specializācijas ietvarā. Darbā jāietver mākslas terapijas plāns desmit sesijām ar skaidri strukturētu saturu, mērķiem un metodēm. Papildus tiek vērtēts darba noformējums, atsauču izmantošana un akadēmiskās valodas lietojums. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Sesijas simulācija lomu spēles veidā |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studiju kursa ietvaros studenti vada vienu mācību sesijas simulāciju lomu spēles veidā, balstoties uz iepriekš izstrādātu plānu individuālam klientam/pacientam vai grupai. Klientu/pacientu grupa tiek noteikta izlozes kārtībā no dotā saraksta. Simulācijas laikā tiek vērtēta spēja nodrošināt sesijas organizāciju, ievērojot laika ietvaru un trīsdaļīgo struktūru. Tiek vērtēta arī konsultēšanas prasmju mērķtiecīga izmantošana, sesijas mērķu un izvēlēto metožu, uzdevumu un tehniku atbilstība klienta/pacienta vai grupas vajadzībām, kā arī atbilstošu mākslas terapijas procesa pamatprincipu atlasīšana un pielietošana konkrētajā situācijā. Pēc sesijas studenti sagatavo pašrefleksiju, kurā analizē pielietotās konsultēšanas prasmes, sesijas gaitu, sasniegtos rezultātus un identificētās grūtības. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēma sniedz ieskatu vizuālās mākslas terapijas izmantošanā individuālā darbā medicīniskās rehabilitācijas kontekstā. Studenti apgūst pamatprincipu piemērošanu darbā ar dažādiem veselības stāvokļiem, mērķu un stratēģiju veidošanu, kā arī tehniku un uzdevumu pielāgošanu pacienta funkcionālajām iespējām un rehabilitācijas mērķiem. Nodarbībās notiek praktisko prasmju trenēšana individuālā darba situācijās. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem individuāli psihiskās veselības jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesa organizēšanu individuālā darbā psihiskās veselības jomā. Tiek aplūkoti mākslas terapijas pamatprincipi, to pielāgošana dažādu psihisko traucējumu un klientu vajadzību kontekstā, kā arī stratēģiju veidošana, ietverot mērķu noteikšanu, tehniku un metožu izvēli. Katras nodarbības laikā notiek arī praktisko prasmju trenēšana. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā medicīniskās rehabilitācijas jomā
Apraksts
Tēmas ietvaros studenti iepazīst vizuālās mākslas terapijas procesu grupas darbā medicīniskās rehabilitācijas jomā. Tiek aplūkota pamatprincipu pielāgošana konkrētu pacientu grupu vajadzībām, grupas procesa organizēšana un dinamika, kā arī mērķu un stratēģiju izstrāde, lai atbalstītu pacientu rehabilitācijas procesus. Katrā nodarbībā tiek trenētas praktiskās prasmes darbam ar rehabilitācijas grupām. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās mākslas terapija darbā ar klientiem/pacientiem grupā psihiskās veselības jomā
Apraksts
Šajā tēmā studenti apgūst vizuālās mākslas terapijas procesa īstenošanu grupas darbā psihiskās veselības jomā. Uzsvars tiek likts uz pamatprincipu pielāgošanu grupas specifikai, terapeitisko attiecību un grupas dinamiku, kā arī uz grupas mērķu definēšanu un piemērotu metožu integrēšanu. Katrā nodarbībā tiek praktiski trenētas prasmes darbam grupas kontekstā. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Case, C., Dalley, T. & Reddick, D. 2022. The Handbook of Art Therapy (4th ed.). Routledge.
Mārtinsone, K., un Krevica, E. 2014. Mākslu terapija dažādām kllientu/pacientu grupām. Rīga: RSU.
Malchiodi, C.A. 2013. Art Therapy And Health Care. New York, London: Guilford Press.
Malchiodi, C.A. 2012. Handbook of art therapy. New York, London: Guilford Press. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Bull, S. & O’Farrell, K. 2012. Art Therapy and Learning Disabilities: “Don’t Guess My Happiness”. Hove, East Sussex; New York: Routledge.
Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām. Tēzes. ERASMUS Intensīvā programma 30.06.-09.07.2012. Rīga: RSU.
Buchalter, S.I. 2011. Art Therapy and Creative Coping Techniques for Older Adults. London, Philadelphia: Jessika Kingsley Publishers.
Mārtinsone, K. 2010. Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
Buchalter, S.I. 2009. Art Therapy Techniques and Applications. London, Philadelphia: Jessika Kingsley Publishers.
Silverstone, L. 2009. Art Therapy Exercises: Inspirational and Practical Ideas to Stimulate the Imagination. London, Philadelphia: Jessika Kingsley Publishers.
Case, C. & Dalley, T. 2008. Art Therapy With Children: From Infancy to Adolescence. London, New York: Routledge.
Greenman, C. 2008. Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary.
Hass-Cohen, N. & Carr, R. 2008. Art Therapy and Clinical Neuroscience. London, Philadelphia: Jessika Kingsley Publishers.
Malchiodi, C.A. 2007. The Art Therapy Sourcebook. New York: McGraw-Hill.
Abrams, H.I., & Pearman, H. 2007. Art Therapy for Children of All Ages: A Cookbook for Therapists. Denver, Colorado: Outskirts Press.
Moon, B.L. 2015. Ethical Issues In Art Therapy. Springfield: Charles C. Thomas.
Hinz, L.D. 2006. Drawing from Within : Using Art to Treat Eating Disorders. Iegūts no ProQuest Ebrary.
Gilroy, A. 2006. Art Therapy, Research and Evidence-based Practice. London: Sage Publications.
Liebmann, M. 2004. Art Therapy for Groups: A Handbook of Themes and Exercises. Hove, East Sussex, New York: Brunner-Routledge.
Safran, D.S. 2002. Art Therapy and AD/HD: Diagnostic and Therapeutic Approaches. London, Philadelphia: Jessika Kingsley Publishers.
Moon, B.L. 2012. The Dynamics of Art as Therapy With Adolescents. Springfield: Charles C. Thomas.
Malchiodi, C.A. 2018. The Handbook of Art Therapy and Digital Technology. London: Jessika Kingsley Publishers.