Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vertikālās integrācijas projekts: Attīstības tendences un sociālā uzmanība pētniecībā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_402
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā.

Priekšzināšanas

Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas rīkus.

Prasmes

1.Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas metodes un prezentē pētījuma rezultātus. Studenti izvērtē savu un/vai komandas biedru ieguldījumu pētījuma projekta attīstībā.

Kompetences

1.Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. Individuāli un/vai grupā veicamie uzdevumi, atkarībā no iepriekš veiktajiem pētījuma posmiem var ietvert, pētījuma mērķa definēšanu, pētījuma uzdevumu un jautājumu formulēšanu, pētījuma jautājumiem atbilstošu pētījuma metodes izvēli, precīzi nosakot pētījuma izlasi, procedūru, datu ieguves metodi un datu analīzes metodi, pētījuma rezultātu aprakstīšanu un atspoguļošanu, to izskaidrošanu, zinātniskā stipruma izvērtējumu un secinājumu izdarīšanu. Tāpat, patstāvīgais darbs ietver pētījuma rezultātu prezentēšanu konferencēs, kā arī publikāciju sagatavošanu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Tiek vērtēti: pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; pētnieka dienasgrāmata par grupas vai individuālo darbu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā
Apraksts
Anotācija: Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm, ieskaitot bibliometrijas un altmetrikas pielietojumu; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu, tostarp bibliometrijas un altmetrikas metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā
Apraksts
Anotācija: Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm, ieskaitot bibliometrijas un altmetrikas pielietojumu; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu, tostarp bibliometrijas un altmetrikas metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma veikšanas process
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektiem izmanojot bibliometrikas un altmetrijas metodes. Individuālais vai komandas pētniecības process tiek atspoguļots pētnieka dienasgrāmatā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma veikšanas process
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektiem izmanojot bibliometrikas un altmetrijas metodes. Individuālais vai komandas pētniecības process tiek atspoguļots pētnieka dienasgrāmatā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma veikšanas process
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektiem izmanojot bibliometrikas un altmetrijas metodes. Individuālais vai komandas pētniecības process tiek atspoguļots pētnieka dienasgrāmatā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma veikšanas process
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektiem izmanojot bibliometrikas un altmetrijas metodes. Individuālais vai komandas pētniecības process tiek atspoguļots pētnieka dienasgrāmatā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu apkopošana
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu apkopošana
Apraksts
Anotācija: Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba rezultātu prezentēšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darba rezultātu prezentēšana un novērtēšana
Apraksts
Anotācija: Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ahmi, A. (2022). Bibliometric Analysis using R for Non-Coders: A practical handbook in conducting bibliometric analysis studies using Biblioshiny for Bibliometrix R package.

2.

Holmberg, K. J. (2022). Altmetrics for information professionals: Past, present and future. Chandos Publishing.

3.

Tattersall, A. (Ed.). (2023). Altmetrics: A practical guide for librarians, researchers and academics. Routledge.

4.

Wallin, J. A., & Nederhof, A. J. (2022). Bibliometrics: Methods for studying academic publishing. Springer

Papildu literatūra

1.

Arruda, H., Silva, E. R., Lessa, M., Proença, D. J., and Bartholo, R. (2022). VOSviewer and Bibliometrix. JMLA 110, 392–395. doi: 10.5195/jmla.2022.1434

2.

Durieux, V., and Gevenois, P. A. (2010). Bibliometric indicators: quality measurements of scientific publication. Radiology 255, 342–351. doi: 10.1148/radiol.09090626

3.

Donthu, N., Kumar, S., Mukherjee, D., Pandey, N., and Lim, W. M. (2021). How to conduct a bibliometric analysis: an overview and guidelines. J. Bus. Res. 133, 285–296. doi: 10.1016/j.jbusres.2021.04.070

4.

García-Villar, C. (2021). A critical review on altmetrics: can we measure the social impact factor? Insights Imaging, 12 (92)

5.

Glänzel, W. (2003). Bibliometrics as a Research Field: A Course on Theory and Application of Bibliometric Indicators Course Handouts.

6.

Holmberg, K. (2016). Introduction. Altmetrics for Information Professionals. Chandos Publishing.

7.

Kokol, P., Blažun Vošner, H., and Završnik, J. (2021). Application of bibliometrics in medicine: a historical bibliometrics analysis. Health Info. Libr. J. 38, 125–138. doi: 10.1111/hir.12295

8.

Mukherjee, D., Lim, W. M., Kumar, S., and Donthu, N. (2022). Guidelines for advancing theory and practice through bibliometric research. J. Bus. Res. 148, 101–115. doi: 10.1016/j.jbusres.2022.04.042

9.

Rousseau, R., Egghe, L., and Guns, R. (2018). Becoming Metric-Wise: A Bibliometric Guide for Researchers Cambridge: Chandos Publishing.

Citi informācijas avoti

1.

Altmetric

2.

MDPI

3.

Understanding the Altmetrics score and your research

4.

Bibliometric Analysis: The Main Steps

5.

How to design bibliometric research: an overview and a framework proposal