Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vieglatlētika skolā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_094
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem padziļināti apgūt Valsts pamatizglītības standarta un Vispārējās vidējās izglītības standartu mācību priekšmetā „Sports” ietverto vieglatlētikas vingrinājumu mācīšanu sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā mācīšanas metodiku. Skola 2030.

Priekšzināšanas

Studiju kurss – Vieglatlētikas pamati un didaktika, Pirmsskolas un skolas sporta didaktika, Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži), Sporta fizioloģija, Sporta teorija.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 2. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot tos fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl.

Prasmes

1.3. Izvēlēties un mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus 1. – 12.kl., pārvietošanos, soļošanu, priekšmetu pārvietošanu, šķēršļu pārvarēšanu. 4. Pielietojot didaktikas pamatprincipus mācīt vieglatlētikas vingrojumus un vingrinājumus un pielietot fizisko īpašību attīstīšanai atbilstoši sensitīvajiem periodiem 1. – 12.kl.5. 5. Prot variēt vieglatlētikas vingrojumu un vingrinājumu pielietojumu atbilstoši vides situācijai un konkrētā situācijā.

Kompetences

1.Apgūst nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetences vieglatlētikas trenera kvalifikācijā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā mājas darbus fizisko īpašību attīstīšanā, sporta stundas plāna sagatavošanā un trenējas vieglatlētikas vingrinājumu izpildīšanā, pilnveidojot savas kustību spējas, kā arī praktiskajās nodarbībās māca vingrinājumu izpildi citiem studentiem, spēj saskatīt kustību izpildes neprecizitātes un tās izlabot. TV pārraidēs un klātienē skatās vieglatlētikas sacensības, iepazīstas ar sacensību organizāciju, tiesāšanu. Kontroldarbā veic sacensību protokola labošanu pamatojoties uz patstāvīgi iegūtajām zināšanām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu. Gala vērtējumu ieraksta ieskaišu grāmatiņā 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Ja studenta punktu summa ir mazāka par četrām ballēm, tad jākārto atkārtots pārbaudījums. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība praktiskajās nodarbībās, attieksme, studenta individuālā attīstības dinamika). Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%) Prasmes (20%) Attīstības dinamika (20%) Attieksme (10%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudījums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika sākumskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.
Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika pamatskolā atbilstoši Valsts pamatizglītības standartam izglītības mācību priekšmetā „Sports”.
Vieglatlētikas vingrinājumu un disciplīnu didaktika vidusskolā atbilstoši Vispārējās vidējās izglītības standartam mācību priekšmetā „Sports”.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Vieglatlētikas sacensību organizēšanas metodika.
Vieglatlētikas sacensību tiesāšanas metodika. Kontroldarbs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skriešanas un stafetes skriešanas mācīšanas metodika. Ātruma attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
Tāllēkšanas veidu mācīšanas metodika. Ātrspēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Augstlēkšanas veidu mācīšanas metodika. Spēka attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
Mešanas disciplīnu mācīšanas metodika. Izturības attīstīšana ar vieglatlētikas vingrinājumiem sporta stundā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudījums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pārbaudījums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Avotiņa I. Vieglatlētika. 2016.

2.

Avotiņa I., Škutāne S. Stafetes no sporta zāles līdz stadionam. Rīga: LSPA, 2015.

3.

Avotiņa I. Vieglatlētikas pamati 1.daļa. Rīga: LSPA, 2015.

4.

Avotiņa I. Vieglatlētikas pamati 2.daļa. Rīga: LSPA, 2015

5.

Erdmanis H., Avotiņa I., Lupiks A. Vieglatlētikas vingrinājumi fiziskajā audzināšanā sākumskolā. 1998 (akceptējams izdevums)

6.

Erdmanis H., Avotiņa I. Vieglatlētikas vingrinājumi pamatskolā. 1997 (akceptējams izdevums)

7.

Erdmanis H. Vieglatlētikas vingrinājumi vidusskolā. 1997 (akceptējams izdevums)

8.

IAAFPiemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Jansone R., Krauksts V. Sporta izglītības didaktika skolā. Rīga: RaKa, 2006.

2.

Škutāne S., Avotiņa I. Skriešanas ABC – skrējēju speciālie vingrinājumi/Sports teorijā un praksē, 4.speciālizlaidums// Sports 2015, 34 – 37.lpp.

3.

Gailis M. Vieglatlētikas sacensību organizēšana un tiesāšanas metodika. Rīga: LSPA, 2003. 27.lpp.

4.

Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā, 1998

5.

Bernhards V., Zaula Dz. Pirmie soļi vieglatlētikā 2.daļa, 2004

6.

Staģis A. Latvijas vieglatlētika 100 gados, 1997

7.

Ošiņš I. Latvijas olimpiskais zelts, sudrabs, bronza. 2008

8.

Jansone R., Fernāte A., Bula – Biteniece I. Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: RaKa, 2016

9.

II studiju gada burtnīca vieglatlētikā. Rīga: LSPA, 2000. (akceptējams izdevums)

10.

III Studiju gada burtnīca vieglatlētikā. Rīga: LSPA, 2000. (akceptējams izdevums)

Citi informācijas avoti

1.

LAT-ATHLETICS

2.

Noskrien

3.

Skriesim

4.

VISC

5.

SKOLA2030