Pētījums psiholoģijā II
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgas studiju kursa apguves studenti apraksta eksperimenta dizainus. Salīdzina un paskaidro eksperimentu veidus, pamato katra eksperimentalā dizaina priekšrocības un ierobežojumus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot plānot un realizēt eksperimentus, apstrādāt, analīzēt, apkopot atskaitē un prezentēt eksperimenta rezultātus.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot kritiski izvērtēt eksperimenta plānošanas gaitu un iegūto rezultātu pamatotību (pētījuma validitāti); izmanto apgūtas zināšanas un prasmes plānojot un realizējot eksperimentālā dizaina pētījumu, psiholoģisko jautājumu risināšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus un mācību literatūru, lai sagatavotos kontroldarbam. Veikt 1 zinātniskā raksta par eksperimentālo pētījumu analīzi, sagatavot un prezentēt to (MS PowerPoint vai PREZI prezentācijas veidā). Uzrakstīt atskaiti par praktiskajās nodarbībās veikto eksperimentālo pētījumu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Lekciju un praktisko nodarbību apmeklējums (vismaz 70%).
• Aktīva dalība semināros.
• Prezentācijas (saturiskā un uzstāšanas) kvalitāte.
• Sekmīgi uzrakstīta un laikā nodota pētījuma atskaite.
• Sekmīgi uzrakstīts eksamena darbs (kontroldarbs).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimenta metode psiholoģijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainīgo veidi eksperimentālajā pētījumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mainīgo lielumu operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālo pētījumu dizaini.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālo pētījumu dizaini.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kontroles grupu veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izlases veidi. Izlases un grupu veidošanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izlases veidi. Izlases un grupu veidošanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kontrbalansēšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kontrbalansēšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā stipruma kritēriji eksperimentālajā pētījumā. Eksperimentu iekšējās validitātes draudi un to samazināšanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālā pētījuma izstrādes un realizācijas posmi (hipotēzes formulēšana; pētījuma plānošana un eksperimenta procedūras izstrāde; datu ievākšana un apstrāde; hipotēzes pārbaude; iegūto rezultātu interpretācija; pētījuma atskaites rakstīšana; pētījuma rezultātu prezentēšana). Praktiskās nodarbības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālā pētījuma izstrādes un realizācijas posmi (hipotēzes formulēšana; pētījuma plānošana un eksperimenta procedūras izstrāde; datu ievākšana un apstrāde; hipotēzes pārbaude; iegūto rezultātu interpretācija; pētījuma atskaites rakstīšana; pētījuma rezultātu prezentēšana). Praktiskās nodarbības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālā pētījuma izstrādes un realizācijas posmi (hipotēzes formulēšana; pētījuma plānošana un eksperimenta procedūras izstrāde; datu ievākšana un apstrāde; hipotēzes pārbaude; iegūto rezultātu interpretācija; pētījuma atskaites rakstīšana; pētījuma rezultātu prezentēšana). Praktiskās nodarbības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālā pētījuma izstrādes un realizācijas posmi (hipotēzes formulēšana; pētījuma plānošana un eksperimenta procedūras izstrāde; datu ievākšana un apstrāde; hipotēzes pārbaude; iegūto rezultātu interpretācija; pētījuma atskaites rakstīšana; pētījuma rezultātu prezentēšana). Praktiskās nodarbības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksperimentālā pētījuma izstrādes un realizācijas posmi (hipotēzes formulēšana; pētījuma plānošana un eksperimenta procedūras izstrāde; datu ievākšana un apstrāde; hipotēzes pārbaude; iegūto rezultātu interpretācija; pētījuma atskaites rakstīšana; pētījuma rezultātu prezentēšana). Praktiskās nodarbības.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Raščevska, M., Kristapsone, S (2000). Statistika psiholoģijas pētījumos. Rīga, SIA Izglītības apgāds.
Goodvin, J. (2002). Research in Psychology. Methods and disign. Wiley and Sons./ Гудвин, Дж. Исследование в психологии. Питер, 2004.
Meltzoff, Julian (1998). Critical Thinking About Research: Psychology and Related Fields, 243 p. Meklēt http://www.apa.org/books/ordering.html
Papildu literatūra
Kontovitz, B. H., Roedigerl, H. L.(2004). Experimental psychology.
Elmes, P. (1992). Research methods in Psychology. NY: West Publishing Company.
Solso, R.L., Johnson, H.H., & Beal, M.K. (1998). Experimental psychology: A case approach. Sixth edit. NY: Longman. (tilkojums krievu valodā- Solso, R.L., Džonsons)
Vadum, A.C. & Rankin, N.O. (1998). Psychological research: Methods for discovery and validation. Boston: McGraw-Hill.
Citi informācijas avoti
Journal of Experimental Psychology: General
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition
Journal of Experimental Psychology: Applied
Journal of Experimental Psychology: Animal Learning and Cognition
Health Psychology
Journal of Personality and Social Psychology
Psychological Methods
Psychological Assessment
Psychological Review