Pedagoģiskā darba pamatiemaņas
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie studiju procesā iegūst pamatzināšanas par pedagoģiskā darba būtību, tā aizsākumiem un vēsturisko attīstību līdz mūsdienām. Studējošie apgūst didaktikas zināšanas. Apgūst mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā. Apgūst mācīšanas un mācīšanās stilus, mūsdienu izglītības kvalitātes pamatprincipus.
Prasmes
1.Studējošais izprot pedagoģiskā darba būtību, pedagoģiskā procesa organizācijas pamatprincipus, audzināšanas būtību, kā arī mūsdienu pedagoģisko vidi. Prot izvēlēties un pielietot mācību mērķim atbilstošas mācību metodes. Izprot kompetenču pieejas izglītībā būtību.
Kompetences
1.Studējošie spēj integrēt iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle.
2) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Patstāvīgas studijas – tests/ studiju ceļvedis.
2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā).
3) Eksāmena darbs – TM izstrādātās „Preventīvo piespiedu līdzekļu koncepcija” – kritiska analīze – „Pedagoģiskie aspekti”.
4) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles).
Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģiskās darbības pamati:
• pedagoģiskās darbības būtība;
• pedagoģisko procesu organizācija;
• didaktika;
• audzināšanas būtība;
• mūsdienu pedagoģiskā vide.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoģijas zinātne:
• mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu;
• mācīšanās un mācīšanas stili;
• mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā:
• mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi;
• interaktīvās mācību metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pedagoga profesionālā kompetence:
• kompetences veidi;
• kompetences pilnveides prakses piemēri.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018)
I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002.
A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006.
Papildu literatūra
Jūlijs Aleksandrs Students. Vispārīgā Paidagoģija. I., II. Daļa. Rīga, RaKa, 1998.
J. A. Komenskis „Lielā didaktika”., Zvaigzne: Rīga, 1992.,
M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa, 2002.
G. Svence. Attīstības psiholoģija. Rīga, Zvaigzne ABC1999.
Beļickis I. Izglītības alternatīvās teorijas. Rīga, RaKa, 2001.
Dz. Albrehta. Didaktika. Rīga, Raka, 2001.
R. Andersone. Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās. Rīga, RaKa, 2001.
L. Žukovs. Pedagoģijas vēsture. Rīga, RaKa., 2001.
Didaktika. Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju. Rīga, RaKa, 2000.
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga, Zvaigzne, 2000.
Korporatīvā kultūra un pedagoģija „Izglītība un Kultūra” 2005. gada 17. martā, lpp 2,7.
R. Birziņa. Pieaugušo izglītība – skolotāju tālākizglītībai /Tēma: Mācību stili un metodes pieaugušo izglītībā/
Citi informācijas avoti
Pēc izvēles