Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pedagoģiskā darba pamatiemaņas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_110
Zinātnes nozare
Civiltiesības; Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Tiesību zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas pedagoģijā un attīstīt pedagoģiskā darba pamata prasmes un iemaņas.

Priekšzināšanas

Nav.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie studiju procesā iegūst pamatzināšanas par pedagoģiskā darba būtību, tā aizsākumiem un vēsturisko attīstību līdz mūsdienām. Studējošie apgūst didaktikas zināšanas. Apgūst mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā. Apgūst mācīšanas un mācīšanās stilus, mūsdienu izglītības kvalitātes pamatprincipus.

Prasmes

1.Studējošais izprot pedagoģiskā darba būtību, pedagoģiskā procesa organizācijas pamatprincipus, audzināšanas būtību, kā arī mūsdienu pedagoģisko vidi. Prot izvēlēties un pielietot mācību mērķim atbilstošas mācību metodes. Izprot kompetenču pieejas izglītībā būtību.

Kompetences

1.Studējošie spēj integrēt iegūtās zināšanas turpmākā studiju procesā un tiesību speciālistu praksē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1) Mācīšanās un mācīšanas stilu izvēle. 2) Mācību metožu izvēle pamatojoties uz mācību mērķi.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1) Patstāvīgas studijas – tests/ studiju ceļvedis. 2) Pedagoģiskās situācijas analīze (prezentācija grupā). 3) Eksāmena darbs – TM izstrādātās „Preventīvo piespiedu līdzekļu koncepcija” – kritiska analīze – „Pedagoģiskie aspekti”. 4) Eksāmena darbs – mācību stundas, nodarbības, lekcijas, vai priekšlasījuma izvērsts plāns – konspekts tiesiskās audzināšanas vai izglītošanas jomā. (Mērķa grupa un tēma pēc izvēles). Vērtējums tiek likts atbilstoši RSU Studiju reglamentam I.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģiskās darbības pamati: • pedagoģiskās darbības būtība; • pedagoģisko procesu organizācija; • didaktika; • audzināšanas būtība; • mūsdienu pedagoģiskā vide.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoģijas zinātne: • mūsdienu izpratne par pedagoģijas procesu organizēšanu; • mācīšanās un mācīšanas stili; • mūsdienu izglītības kvalitātes jautājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu mācību metodes pedagoģijā un androgoģijā: • mācību metodes izvēle pamatojoties uz mācību mērķi; • interaktīvās mācību metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunā pedagoģija – kompetenču pieeja izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pedagoga profesionālā kompetence: • kompetences veidi; • kompetences pilnveides prakses piemēri.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Skola 2030 / Izglītība mūsdienīgai lietpratībai: mācību satura un pieejas apraksts / Projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā (2018)

2.

I. Žogla. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2002.

3.

A. Špona. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 2006.

Papildu literatūra

1.

Jūlijs Aleksandrs Students. Vispārīgā Paidagoģija. I., II. Daļa. Rīga, RaKa, 1998.

2.

J. A. Komenskis „Lielā didaktika”., Zvaigzne: Rīga, 1992.,

3.

M. Pļavniece, D. Škuškovnika. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa, 2002.

4.

G. Svence. Attīstības psiholoģija. Rīga, Zvaigzne ABC1999.

5.

Beļickis I. Izglītības alternatīvās teorijas. Rīga, RaKa, 2001.

6.

Dz. Albrehta. Didaktika. Rīga, Raka, 2001.

7.

R. Andersone. Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās. Rīga, RaKa, 2001.

8.

L. Žukovs. Pedagoģijas vēsture. Rīga, RaKa., 2001.

9.

Didaktika. Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju. Rīga, RaKa, 2000.

10.

Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga, Zvaigzne, 2000.

11.

Korporatīvā kultūra un pedagoģija „Izglītība un Kultūra” 2005. gada 17. martā, lpp 2,7.

12.

R. Birziņa. Pieaugušo izglītība – skolotāju tālākizglītībai /Tēma: Mācību stili un metodes pieaugušo izglītībā/

13.

Mārtiņš Veide. Garīgās brīvības veidošanās pusaudžiem skolā.

Citi informācijas avoti

1.

Pēc izvēles