Riska un krīzes komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par riska un krīzes vadību un riska un krīzes komunikāciju, riska un krīzes komunikācijas vēstījumiem, sadarbību ar medijiem problēmjautājumu (issue) un krīzes situācijā.
Prasmes
1.Atpazīt un novērtēt riskus un krīzes, sagatavot krīzes vadības un krīzes komunikācijas plānus, izstrādāt krīzes komunikācijas vēstījumu un izvēlēties piemērotāko stratēģiju krīzes komunikācijas veidošanai.
Kompetences
1.Konsultēt klientus un vadītājus par risku un krīzes vadību un risku un krīzes komunikāciju un spēt praktiski nodrošināt riska un krīzes komunikāciju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais izpētes darbs.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
Izpētes darbs un gala eksāmens – analīze, piedāvātais risinājums, tā saistība ar teoriju, risinājuma argumentācija. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads krīžu komunikācijā. Jēdziens, definīcijas. Dž. E. Gruniga un F. J. Repera SA stratēģiskais modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes anatomija jeb ko darīt katrā krīzes fāzē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīžu veidi: O. Lerbinger, S. Albrecht, T. Coombs krīžu tipoloģijas. Ievainojamības noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīžu veidi: O. Lerbinger, S. Albrecht, T. Coombs krīžu tipoloģijas. Ievainojamības noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gatavošanās krīzes situācijām. Krīžu komunikācijas un krīžu vadības plāns.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Krīzes situācijas menedžments jeb ko darīt un runāt krīzes situācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskā doma. Masu mediju rīcība un loma krīzes situācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskie aspekti un līdera loma krīzes situācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas darba prezentācija un eksāmens.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grupas darba prezentācija un eksāmens.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā nodarbība.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Coombs W. T. Ongoing crisis communication : Planning, Managing, and Responding / 5th ed. -SAGE Publications, Inc; 2019
Hornmoen H., Backholm K., Social Media Use in Crisis and Risk Communication: Emergencies, Concerns and Awareness.- Emerald Publishing Limited, 2018
Heath RL., O’Hair H.D., Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed, 2015
Fink S., Crisis Management: The Definitive Guide to Managing the Message. -New York et al.: Mc Grw Hill Education, 2013
Fearn-Banks K. Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 4th ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group., 2010
Lehtonens J, Siliņa R., Ābelniece B. Riska un krīze komunikācija. - Rīga: SIA Biznesa Augstskola Turība, 2011.
Papildu literatūra
Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relation, 9th ed., - Uppers Saddle River, New Jersey: Pearson Education Inc., 2006
Grifins E. Reputācijas vadības stratēģija : situāciju, krīžu un korporatīvās sociālās atbildības vadīšana. - Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008.
Mitroff I., Pearson Chr., Crisis Management, - Jossey: Bass Publisher, 1993
Fink S., Crisis Management: Planning for the Inevitable, -New York: iUniverse, 2002
Griffin A. New strategies for reputation management : gaining control of issues, crises & corporate social responsibility / Andrew Griffin. - London ; Philadelphia : Kogan Page, 2008
Lerbinger O., The Crisis Manager: Facing Risk and Responsibility, - Mawah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 1997
Ulmer R.R. Effective crisis communication : moving from crisis to opportunity / Robert R. Ulmer, Timothy L. Sellnow, Matthew W. Seeger. - Thousand Oaks : SAGE Publications, 2007
Citi informācijas avoti
Jaunākie zinātniskie raksti, kas pieejami RSU Bibliotēkas abonētajās zinātnisko rakstu datubāzēs (piemēram, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct, Scopus u.c.).