Psihoterapeitiskās pieejas sociālajā darbā ar gadījumu
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot aprakstīt psihoterapijas pieejas, psihoterapijas organizācijas procesu, raksturo terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumus
Prasmes
1.Studenti pilnveido prasmi izvērtēt sociālā gadijuma klienta psihosociālās vajadzības garīgās veselības uzlabošanai, pilnveido prasmi integrēt Psihosociālās konsultēšanas un atbalsta sniegšanas principus sociālā darbā
Kompetences
1.Pilnveido kompetenci veikt sociālo darbu ar gadījumu, izmantojot psihosociālo konsultēšanu un terapeitisko attiecību pamatprincipus
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze. Viena saociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze - 40%. Viena sociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums - 40%, nodarbību apmeklējums un aktīva, produktīva līdzdalība nodarbību patstāvīgajos darbos - 20%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas organizācijas principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas organizācijas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultanta un psihoterapeita personība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultanta un psihoterapeita personība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas organizācijas principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas organizācijas principi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konsultanta un psihoterapeita personība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskās attiecības un process
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapijas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
K.Mārtinsone. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigsne ABC, 2016.
Mārtinsones K. un V.Sudrabas redakcijā. Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU, 2019.
Ļevina, J., Mārtinsone, K. Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. RSU, 2016.
Papildu literatūra
Barry Winbolt. Solution Focused Therapy for the Helping Professions. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011.
Brummers M., Enckells H. Bērnu un jauniešu psihoterapija. Jumava, 2011.
Mārtinsones, K. un A. Mīltuzes redakcijā. Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Zvaigzne ABC, 2015.