Starptautiskais reklāmas tirgus un tā attīstība
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Veidot izpratni par reklāmas vietu un lomu uzņēmumu veiksmīgai darbībai, reklāmas plāna izstrādi un to pielietošanas iespējām.
Priekšzināšanas
Starptautiskās reklāmas organizācijas un vadīšanas pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izprot reklāmas konceptu izstrādi un to pielietošanas iespējas uzņēmuma/ organizācijas mērķu sasniegšanai un konkurētspējas palielināšanai.
Prasmes
1.Spēj izstrādāt veiksmīgu reklāmas kampaņas plāna projektu, pielietojot dažādus elementus, kas iekļaujami reklāmas vides, preses maketos, Interneta reklāmās, Audio, video klipos.
Kompetences
1.Visaptveroša izpratne par reklāmas vietu un lomu organizācijas (institūcijas, uzņēmuma) veiksmīgā darbībā. Prot analizēt, un, nepieciešamības gadījumā, dot arī vērtīgus ieteikumus kā veiksmīgāk risināt ar reklāmu saistītus jautājumus dažādos uzņēmumos un organizācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Reklāmas projekts, kopsavilkumi.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
10 balles
|
|
1. Aktivitāte un atbilžu kvalitāte semināros, lekcijās – 20%, 2. Kopsavilkumi – 20%, 3. Patstāvīgais darbs – reklāmas kampaņas plāna projekts – 20%, 4. Eksāmens – 40%. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē.
Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi.
Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti?
Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē.
Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi.
Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti?
Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas radošo un mediju komunikācijas plāni, to saskaņotība. Reklāmas biznesā lietotie termini. Pozicionēšana. Mērķauditorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas radošo materiālu analīze.
2. Reklāmas termini, izpratne un pielietojums: GRP, TRP, Reach, F, CPT.
3. Reklāma „virs un zem” līnijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Integrētā mārketinga komunikācija.
2. Zīmols jeb „Brends” (Brand).
3. AIDA modelis.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā. Kopējais reklāmas tirgus Latvijā.
Reklāmas tirgus attīstības tendences.
Lielākie reklāmdevēji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas radošo plānu, projektu izstrāde, analīze.
2. Darba sludinājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju auditoriju pētījumi, to pielietojums reklāmas kampaņu izstrādē.
TNS, Gemius auditoriju pētījumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze.
2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”.
3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze.
2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”.
3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas plānu izpilde, kontrole. Pēckampaņu analīze. Reklāmas aģentūras.
2. Latvijas reklāmas asociācijā pārstāvētās reklāmas aģentūras.
3. Reklāmas ierobežojumi, normas, likumdošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Reklāmas projektu prezentācijas.
2. Reklāmas kampaņu plānu izpilde, kontrole, analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija.
2. Kopēja Reklāmas kampaņu plānu – prezentāciju analīze.
|
-
Pārbaudījums
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pirmseksāmena konsultācija
|
|
Eksāmens
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Barry P. The advertising concept book: think now, design later: a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. Pete Barry. 3rd edition. New York: Thames & Hudson, 2016, 320 pp.
Davis J. J. Advertising Research: Theory & Practice. 2nd edition, 2011, - 642 p. (akceptējams izdevums)
Fill C., Hughes G., Francesco S. Advertising: Strategy, Creativity and Media, Pearson Education Limited, 2012, - 416 p. (akceptējams izdevums)
O’Guinn, T., Allen, C., Semenik, R., Kaufman, H. R. Advertising and Integrated Brand Promotion. 8th edition, 2019, US, p.710
Shimp T. A., Andrews J. C. Advertising, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Cengage South-Western, 2018 - 688 p. 10th edition.