Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Starptautiskais reklāmas tirgus un tā attīstība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_225
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kuldīgas iela 9c, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par reklāmas vietu un lomu uzņēmumu veiksmīgai darbībai, reklāmas plāna izstrādi un to pielietošanas iespējām.

Priekšzināšanas

Starptautiskās reklāmas organizācijas un vadīšanas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Izprot reklāmas konceptu izstrādi un to pielietošanas iespējas uzņēmuma/ organizācijas mērķu sasniegšanai un konkurētspējas palielināšanai.

Prasmes

1.Spēj izstrādāt veiksmīgu reklāmas kampaņas plāna projektu, pielietojot dažādus elementus, kas iekļaujami reklāmas vides, preses maketos, Interneta reklāmās, Audio, video klipos.

Kompetences

1.Visaptveroša izpratne par reklāmas vietu un lomu organizācijas (institūcijas, uzņēmuma) veiksmīgā darbībā. Prot analizēt, un, nepieciešamības gadījumā, dot arī vērtīgus ieteikumus kā veiksmīgāk risināt ar reklāmu saistītus jautājumus dažādos uzņēmumos un organizācijās.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Reklāmas projekts, kopsavilkumi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

1. Aktivitāte un atbilžu kvalitāte semināros, lekcijās – 20%, 2. Kopsavilkumi – 20%, 3. Patstāvīgais darbs – reklāmas kampaņas plāna projekts – 20%, 4. Eksāmens – 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē. Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi. Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti? Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē. Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi. Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti? Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas radošo un mediju komunikācijas plāni, to saskaņotība. Reklāmas biznesā lietotie termini. Pozicionēšana. Mērķauditorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas radošo materiālu analīze. 2. Reklāmas termini, izpratne un pielietojums: GRP, TRP, Reach, F, CPT. 3. Reklāma „virs un zem” līnijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Integrētā mārketinga komunikācija. 2. Zīmols jeb „Brends” (Brand). 3. AIDA modelis.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā. Kopējais reklāmas tirgus Latvijā. Reklāmas tirgus attīstības tendences. Lielākie reklāmdevēji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas radošo plānu, projektu izstrāde, analīze. 2. Darba sludinājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju auditoriju pētījumi, to pielietojums reklāmas kampaņu izstrādē. TNS, Gemius auditoriju pētījumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze. 2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”. 3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze. 2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”. 3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas plānu izpilde, kontrole. Pēckampaņu analīze. Reklāmas aģentūras. 2. Latvijas reklāmas asociācijā pārstāvētās reklāmas aģentūras. 3. Reklāmas ierobežojumi, normas, likumdošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Reklāmas projektu prezentācijas. 2. Reklāmas kampaņu plānu izpilde, kontrole, analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija. 2. Kopēja Reklāmas kampaņu plānu – prezentāciju analīze.
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pirmseksāmena konsultācija
Eksāmens
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Barry P. The advertising concept book: think now, design later: a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. Pete Barry. 3rd edition. New York: Thames & Hudson, 2016, 320 pp.

2.

Davis J. J. Advertising Research: Theory & Practice. 2nd edition, 2011, - 642 p. (akceptējams izdevums)

3.

Fill C., Hughes G., Francesco S. Advertising: Strategy, Creativity and Media, Pearson Education Limited, 2012, - 416 p. (akceptējams izdevums)

4.

O’Guinn, T., Allen, C., Semenik, R., Kaufman, H. R. Advertising and Integrated Brand Promotion. 8th edition, 2019, US, p.710

5.

Shimp T. A., Andrews J. C. Advertising, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications. Cengage South-Western, 2018 - 688 p. 10th edition.

Citi informācijas avoti

1.

Advertising Age.

2.

Digital Advertising Platforms Overview.

3.

Latvijas reklāmas asociācija.

4.

Latvijas reklāmas gadagrāmata.

5.

Eiropas komunikācijas aģentūru asociācija.