Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Uz zinātniskiem pierādījumiem balstīta rehabilitācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_163
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
9,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt zināšanas un prasmes plānot un īstenot sistemātisku pārskatu par specifiskiem klīniskiem jautājumiem rehabilitācijā un kritiski analizēt pārskatā iekļautos zinātniskos pētījumus un to rezultātus; attīstīt prasmes izmantot zinātniskos pierādījumus praksē, pieņemot lēmumus, kas sekmē labākus pacientu rehabilitācijas procesa rezultātus.

Priekšzināšanas

Zinātnisko pētījumu metodoloģijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas novērtēt, atšķirt un izklāstīt dažādus zinātnisko pierādījumu veidus un to piemērošanu rehabilitācijas praksē.

Prasmes

1.Students apgūs prasmi izvirzīt atbilstošus klīniskos jautājumus, izveidot informācijas meklēšanas plānu, lai atrastu pierādījumus, kas attiecas uz rehabilitācijas praksi. Integrēt pierādījumus, lai pieņemtu argumentētu lēmumu. Pratīs kritiski izvērtēt zinātniskos pētījumus par specifiskiem rehabilitācijas prakses jautājumiem. Spēs apspriest klīniskās pieejas priekšrocības un trūkumus, lai pieņemtu lēmumu praksē.

Kompetences

1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un izstrādāt stratēģiju, lai uzlabotu rehabilitācijas praksi izmantojot zinātniskos pierādījumus. Spēs apkopot sistemātiskas informācijas meklēšanas rezultātus attiecībā uz specifisku klīnisko problēmu un integrēt tos lēmuma pieņemšanā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Literatūras studijas. Mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās. Patstāvīgā darba uzdevums - sisitemātiskais pārskats- individuāli vai mazās grupās- veicinās studentu izpratni par pieņēmumiem un vērtībām rehabilitācijā un attīstīs spēju kritiski izvērtēt un izstrādāt stratēģijas zināšanu izmantošanai konkrētu klīnisku jautājumu risināšanā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kursa ietvaros studenti grupās pakāpeniski izstrādās sistemātisku pārskatu par pašu izvēlētām rehabilitācijā nozīmīgām tēmām. Seminārā tiks prezentēts paveiktais, kā arī grupas savstarpēji recenzēs izstrādātos pārskatus un diskutēs par rezultātiem.
2.

Pārbaudījums

-
-
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, atbilstoši praktiskā darba (individuāli vai mazās grupās) izstrādes posmiem (starpvērtējumi), kas veido kumulatīvo gala vērtējumu eskāmenā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
6

Tēmas

Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Attālināti
E-studiju vide
6

Tēmas

Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Zinātnisko pierādījumu nozīme, lai uzlabotu argumentāciju, lēmumu pieņemšanu un refleksīvu praksi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Pieejas, idejas un stratēģijas, profesionālās (klīniskās) domāšanas attīstībai.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Dažādi zinātnisko pierādījumu veidi un to piemērošana rehabilitācijas praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Zinātnisko pierādījumu integrēšana lēmumu pieņemšanā, ekonomiskie apsvērumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
6

Tēmas

Klīnisko vadlīniju izstrāde un lietošana praksē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
9,00
Kontaktstundas:
72 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.

2.

Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394

3.

Ārvalstu studentiem/For international students:

4.

Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.

5.

Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394

Papildu literatūra

1.

Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.

2.

Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.

3.

Ārvalstu studentiem/For international students:

4.

Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.

5.

Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.

Citi informācijas avoti

1.

Elektroniskie informācijas resursi