Uz zinātniskiem pierādījumiem balstīta rehabilitācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas novērtēt, atšķirt un izklāstīt dažādus zinātnisko pierādījumu veidus un to piemērošanu rehabilitācijas praksē.
Prasmes
1.Students apgūs prasmi izvirzīt atbilstošus klīniskos jautājumus, izveidot informācijas meklēšanas plānu, lai atrastu pierādījumus, kas attiecas uz rehabilitācijas praksi. Integrēt pierādījumus, lai pieņemtu argumentētu lēmumu. Pratīs kritiski izvērtēt zinātniskos pētījumus par specifiskiem rehabilitācijas prakses jautājumiem. Spēs apspriest klīniskās pieejas priekšrocības un trūkumus, lai pieņemtu lēmumu praksē.
Kompetences
1.Students spēs patstāvīgi analizēt informāciju un izstrādāt stratēģiju, lai uzlabotu rehabilitācijas praksi izmantojot zinātniskos pierādījumus. Spēs apkopot sistemātiskas informācijas meklēšanas rezultātus attiecībā uz specifisku klīnisko problēmu un integrēt tos lēmuma pieņemšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas. Mācību uzdevumi individuāli un mazās grupās. Patstāvīgā darba uzdevums - sisitemātiskais pārskats- individuāli vai mazās grupās- veicinās studentu izpratni par pieņēmumiem un vērtībām rehabilitācijā un attīstīs spēju kritiski izvērtēt un izstrādāt stratēģijas zināšanu izmantošanai konkrētu klīnisku jautājumu risināšanā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros studenti grupās pakāpeniski izstrādās sistemātisku pārskatu par pašu izvēlētām rehabilitācijā nozīmīgām tēmām. Seminārā tiks prezentēts paveiktais, kā arī grupas savstarpēji recenzēs izstrādātos pārskatus un diskutēs par rezultātiem.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, atbilstoši praktiskā darba (individuāli vai mazās grupās) izstrādes posmiem (starpvērtējumi), kas veido kumulatīvo gala vērtējumu eskāmenā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
6
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
6
|
Tēmas
|
Uz pierādījumiem balstītas prakses konceptuālās sistēmas un stratēģijas (kritiska refleksija, zinātniskās literatūras novērtējums un citi pierādījumi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Zinātnisko pierādījumu nozīme, lai uzlabotu argumentāciju, lēmumu pieņemšanu un refleksīvu praksi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Pieejas, idejas un stratēģijas, profesionālās (klīniskās) domāšanas attīstībai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Informācijas meklēšana elektroniskajos resursos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Klīniskā domāšana un profesionālās darbības pamatotība: teorētisko zināšanu atspoguļojums praksē, informācijas sintēzes metodes, argumentācija un lēmumu pieņemšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Dažādi zinātnisko pierādījumu veidi un to piemērošana rehabilitācijas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Zinātnisko pierādījumu integrēšana lēmumu pieņemšanā, ekonomiskie apsvērumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
6
|
Tēmas
|
Klīnisko vadlīniju izstrāde un lietošana praksē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.
Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394
Ārvalstu studentiem/For international students:
Dijkers MP, Murphy SL, Krellman J. (2012). Evidence-based practice for rehabilitation professionals: concepts and controversies. Arch Phys Med Rehabil. 93(8 Suppl) :S164-76. doi: 10.1016/j.apmr.2011.12.014. Epub 2012 Jun 7. PMID: 22683207.
Gutenbrunner, Christoph MD, PhD, FRCP; Nugraha, Boya MS, PhD. (2020). Decision-Making in Evidence-Based Practice in Rehabilitation Medicine: Proposing a Fourth Factor. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation. Volume 99; Issue 5. p 436-440. doi: 10.1097/PHM.0000000000001394
Papildu literatūra
Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.
Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Hoffman, T., Bennett, S., & de Mar, C. (Eds.). (2017). Evidence-based practice across the health professions. Australia: Churchill Livingstone.
Higgs, J., Jones, M., Loftus, S., & Christiansen, N. (Eds.). (2008). Clinical reasoning in the health professions (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann.
Citi informācijas avoti
Elektroniskie informācijas resursi