Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodes II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_130
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, sagatavot tos pētījuma veikšanai bakalaura grāda iegūšanai veselības aprūpē – funkcionālo speciālistu specialitātēs, turpināt attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu ŗehabilitācijas attīstībā un lietot pētījumu rezultātus praksē.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas biometrijā, pamatprasmes pētniecībā, zināšanas par funkcionēšanas novērtēšanas instrumentiem rehabilitācijā, par SFK, par sabiedrības veselību.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students padziļinās zināšanas par pētniecības procesu, iegūs zināšanas par kvalitatīviem pētījumiem (gadījuma analīze), sistemātisku pārskatu, kā arī zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē zinātnisko darbību Latvijā, RSU.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt un pamatot pētījuma problēmu; sagatavot un aizstāvēt tēmas pieteikumu bakalaura darbam; paaugstinās prasmes zinātniskās literatūras sistemātiskā meklēšanā un zinātnisko publikāciju specialitātē kritiskā analīzē, spēs meklēt pierādījumus dažādos informācijas avotos klīnisku jautājumu risināšanai.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes kritiski analizējot zinātniskas publikācijas specialitātē, patstāvīgi veicot pētījumu par izvēlēto tēmu un sagatavojot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
3

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pētniecība: teorija un prakse/ Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa, 2016, 546 lpp.

2.

Ellis, T. J.& Levy, Y. Framework of Problem-Based Research: A Guide for Novice Researchs on the Development of a Research-Worthy Problem. 2009. Volume 6, pp.323-337. (izdevums akceptējams)

3.

Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu

4.

Hemingway P., Brereton N., 2009. What is a systematic review? (2nd ed): What is...? series Haywood Medical Communications. (izdevums akceptējams)

5.

Elo S., Kyngas H., 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, Vol.62 No.1, pp. 107–11. (izdevums akceptējams)

6.

Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi

7.

Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu

Papildu literatūra

1.

Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne

2.

DePoy, E., Gitlin, L. (2016). Introduction to research: understanding and applying multiple stategies.Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.)

3.

Dumholdt E. (2022) Rehabilitation Research: Principles and Applications. 6th ed., Elsevier.

4.

Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp.

Citi informācijas avoti

3.

www.cebp.nl

4.

www.pedro.fhs.usyd.edu.au/

6.

International journal of rehabilitation research http://journals.lww.com/intjrehabilres/pages/default.aspx