Novērošanas prakse
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.izprot profesionālās darbības daudzveidību un kompetences robežas, pārzina psihologa darbības pamatprincipus, orientējas psihologu ētikas kodeksā.
Prasmes
1.veic psihologa darba hospitēšanu un diskutē par psihologa darba vietu, darbības veidiem/ pienākumiem, laika sadalījumu.
Kompetences
1.raksturo psihologa darbību dažādas profesionālās darbības jomās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
veikt un analizēt psihologa darba novērojumus un hospitāciju, gatavoties supervīzijām, analizēt interviju, sagatavot prakses darbu un tā prezentāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
ktīva dalība supervīzijās, psihologa darba hospitēšana un analīze, intervija ar praktizējošu psihologu par ētikas dilemmu un tās analīze, noslēguma darbs par novērošanas praksi un tā prezentēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
psihologa darba specifika, tā struktūra un attiecību modeļi dažādās darba vidēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
psihologa darba specifika, tā struktūra un attiecību modeļi dažādās darba vidēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihologa darbības novērojums un hospitēšana. Intervija ar psihologu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psihologa darbības novērojums un hospitēšana. Intervija ar psihologu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prakses atskaite par psihologa darba vietu, darbības veidiem / pienākumiem, laika sadalījumu. Intervijas ar psihologu analīze, t.s.k., aprakstot ētiskās dilemmas psihologa darbā. Profesionālās kompetences robežas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prakses atskaites prezentācija
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Psiholoģija Latvijā: psihologi, izglītība, profesionālā darbība. (2012). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa.
Koocher, G.P., Keith-Spiegel, P. (1998) Ethics in psychology: professional standards and case. Oxford : Oxford Univ. Press
Papildu literatūra
European Federation of Psychologists' Associations
American Psychological Association
Citu profesionālo asociāciju mājas lapas