Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ievads vides psiholoģijā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_022
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Psiholoģija
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

nodrošināt teorētisko zināšanu apguvi par cilvēka un vides mijiedarbības psiholoģiskajiem aspektiem, veicināt ar vidi saistītu pašizziņas prasmju un refleksijas iemaņu veidošanos, dot ieskatu vides psiholoģijas nozīmē šodienas un nākotnes zinātnes un kultūras kontekstā.

Priekšzināšanas

Vispārīgā psiholoģija, Cilvēka funkcionēšanas bio-medicīniskie aspekti, Bioloģija un ģenētika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.studenti zina par cilvēka un vides saistības psiholoģiskajiem aspektiem, psiholoģiskās pieejas mūsdienu globālajiem draudiem, biofilijas un biofobijas psiholoģiskiem cēloņiem, kā arī vides psiholoģijas saistību ar svarīgākajiem psiholoģijas virzieniem un nozarēm;

Prasmes

1.studenti prot saskatīt vides problēmu psiholoģiskos cēloņus;

Kompetences

1.spēj formulēt, aprakstīt un analizēt dotos piemērus vides psiholoģijā, atlasot nepieciešamo informāciju un izmantojot teoriju to definēšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
sagatavošanās semināriem un eksāmenam. Referāta un prezentācijas sagatavošana

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Analītiska prezentācija (60%), rakstiski: tests un gala pārbaudījums (40%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas jēdziens, tā starpdisciplinārā saikne, mērķi un uzdevumi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas jēdziens, tā starpdisciplinārā saikne, mērķi un uzdevumi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

cilvēka un vides mijiedarbība un tās pētniecības metodoloģija (sistēmiskā pieeja, lauka pētījumi, problēmorientētā pieeja, eklektiskā pieeja, starpdisciplinārā pieeja), kas atklāj vides psiholoģijas lietojumu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

cilvēka un vides mijiedarbība un tās pētniecības metodoloģija (sistēmiskā pieeja, lauka pētījumi, problēmorientētā pieeja, eklektiskā pieeja, starpdisciplinārā pieeja), kas atklāj vides psiholoģijas lietojumu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bechtel R.B., Churchman A. Handbook of Environmental Psychology, 2002.

2.

Bell, P. A., Greene, T. C., Fisher, J.D., Baum, A. Environmental psychology. Fort Worth: Harcourt College Publishers, 2001.

3.

Proshansky H.M., Ittelson W.H., RivlinL.G.. An introduction to environmental psychology. Oxford: Holt, Rinehart and Winston, 1974.

4.

Jūrmalietis R. Uzvedībaszinātnes, vide, veselība: Mācībupalīglīdzeklis vides veselībaszinātnē. Rīga: LU, 1999. – http://www.liis.lv/vi/uzvedz.htm

5.

Jūrmalietis R., Birziņa R. Vide unveselība: Mācībulīdzeklis. Rīga: LU, 1998. – http://www.liis.lv

6.

Kundziņš M. Dabasformuestētika. Rīga: Madris, 2004.

Papildu literatūra

1.

Journal of Environmental Psychology. http://www.ingentaconnect.com/content/ap/ps

2.

Environmental Practice .http://journals.cambridge.org/action/displayJournal?jid=ENP (Cambridge Journals Online)