Ievads vides psiholoģijā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.studenti zina par cilvēka un vides saistības psiholoģiskajiem aspektiem, psiholoģiskās pieejas mūsdienu globālajiem draudiem, biofilijas un biofobijas psiholoģiskiem cēloņiem, kā arī vides psiholoģijas saistību ar svarīgākajiem psiholoģijas virzieniem un nozarēm;
Prasmes
1.studenti prot saskatīt vides problēmu psiholoģiskos cēloņus;
Kompetences
1.spēj formulēt, aprakstīt un analizēt dotos piemērus vides psiholoģijā, atlasot nepieciešamo informāciju un izmantojot teoriju to definēšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
sagatavošanās semināriem un eksāmenam. Referāta un prezentācijas sagatavošana
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Analītiska prezentācija (60%), rakstiski: tests un gala pārbaudījums (40%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas jēdziens, tā starpdisciplinārā saikne, mērķi un uzdevumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas jēdziens, tā starpdisciplinārā saikne, mērķi un uzdevumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
cilvēka un vides mijiedarbība un tās pētniecības metodoloģija (sistēmiskā pieeja, lauka pētījumi, problēmorientētā pieeja, eklektiskā pieeja, starpdisciplinārā pieeja), kas atklāj vides psiholoģijas lietojumu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
cilvēka un vides mijiedarbība un tās pētniecības metodoloģija (sistēmiskā pieeja, lauka pētījumi, problēmorientētā pieeja, eklektiskā pieeja, starpdisciplinārā pieeja), kas atklāj vides psiholoģijas lietojumu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģijas teorijas (Kurta Levina psiholoģiskā lauka, Džeimsa Gibsona percepcijas, Rodžera Beikera mazapdzīvotības, teorija par adaptācijas procesiem u.c.) un to praktisko izmantošanu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
vides psiholoģija kā cilvēka pasaules izpratnes un harmonizēšanas instruments
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bechtel R.B., Churchman A. Handbook of Environmental Psychology, 2002.
Bell, P. A., Greene, T. C., Fisher, J.D., Baum, A. Environmental psychology. Fort Worth: Harcourt College Publishers, 2001.
Proshansky H.M., Ittelson W.H., RivlinL.G.. An introduction to environmental psychology. Oxford: Holt, Rinehart and Winston, 1974.
Jūrmalietis R. Uzvedībaszinātnes, vide, veselība: Mācībupalīglīdzeklis vides veselībaszinātnē. Rīga: LU, 1999. – http://www.liis.lv/vi/uzvedz.htm
Jūrmalietis R., Birziņa R. Vide unveselība: Mācībulīdzeklis. Rīga: LU, 1998. – http://www.liis.lv
Kundziņš M. Dabasformuestētika. Rīga: Madris, 2004.
Papildu literatūra
Journal of Environmental Psychology. http://www.ingentaconnect.com/content/ap/ps
Environmental Practice .http://journals.cambridge.org/action/displayJournal?jid=ENP (Cambridge Journals Online)